Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Even stand van zaken na 21 dagen...
De body shop wacht nog steeds op onderdelen uit Tilburg.
Zij kunnen niet beginnen met de werkzaamheden zolang ze niet alle cruciale onderdelen hebben om de wagen te herstellen.
Onder andere de bodemplaat van de koffer ontbreekt nog.

Je kan maar beter geen schade hebben aan een Tesla!
Ik begin hier een heel slecht gevoel bij te krijgen, vooral omdat ik geen schuld had bij het ongeval. :mad:

Gelukkig heb ik al mijn nieuwe nummerplaat. En met al die regen is het een NATte geworden. :rolleyes:
 
Ik zou zeggen, laat jullie op zijn minst hier horen. Tesla kan het niet maken om hun klanten op deze manier in de kou te laten staan. Of ze moeten voor vervangend vervoer zorgen om de situatie te compenseren. Op TMC US kan je ook horror stories lezen van mensen die 3 maanden moeten wachten op 1 onderdeel waardoor ze hun wagen niet kunnen gebruiken.
 
Ik vrees dat het bouwen van nieuwe auto's bij Tesla Motors de hoogste prioriteit heeft.
De kosten van vervangend vervoer komen uiteindelijk in de verzekeringspremies en daarmee dus bij de eigenaren te liggen.

Wordt vanzelf een steeds exclusiever bezit, zo'n Tesla...

Want zou de vervanger van Jérôme Guillen (Jon McNeill) hierover te zeggen hebben?
 
Even stand van zaken na 21 dagen...
De body shop wacht nog steeds op onderdelen uit Tilburg.
Zij kunnen niet beginnen met de werkzaamheden zolang ze niet alle cruciale onderdelen hebben om de wagen te herstellen.
Onder andere de bodemplaat van de koffer ontbreekt nog.

Je kan maar beter geen schade hebben aan een Tesla!
Ik begin hier een heel slecht gevoel bij te krijgen, vooral omdat ik geen schuld had bij het ongeval. :mad:

Gelukkig heb ik al mijn nieuwe nummerplaat. En met al die regen is het een NATte geworden. :rolleyes:
Het duurt inderdaad heel lang voor een Tesla is gerepareerd. Nadat Tesla met mijn Tesla had gebotst ben ik 'm precies een maand kwijt geweest. Toen moest ook de Opti-Coat er nog op. De onderdelenvoorziening is nog niet echt goed op orde. Als de onderdelen er zijn is de auto binnen een week klaar. Dit is wel in schril contrast met de Duitse merken. Daar zijn onderdelen in 99% van de gevallen de volgende dag al geleverd. Ok, die merken hebben 50 tot 100 jaar meer ervaring, maar Tesla mag hier meer werk van maken.
 
Oei,
wat ik hier lees maakt me toch wat ongerust.
Ik had gehoopt om nooit te moeten posten op dit draadje, maar helaas.
Gisteren wou ik ergens links afdraaien en uitgerekend op dat moment vond een bejaarde man met zijn mercedes het nodig mij voorbij te steken (en dat over een volle witte lijn !!)
Resultaat : schade aan voorbumper, wielkast, velg en sensor. :crying:
parkeerhulp is uitgeschakeld:mad:

Al bij al valt de schade nog mee, zeker als ik zie dat de mercedes over de ganse lengte ingedeukt was !!
IMG_1109.JPG


Intussen is er een afspraak gemaakt bij de carrossier op 01/02.
Hij zou de stukken al bestellen.
Gelukkig kan ik nog rijden en hoef ik mijn Tesla niet dadelijk te missen. :tongue:
 
Sterkte Rubites! Inderdaad een groot geluk dat je nog kan rijden. Je kan proberen om die sensor die ingeduwd is langs binnen terug te duwen. Bij mij was ook 1 van de sensoren achteraan ingeduwd zodat de parkeerhulp was uitgeschakeld. Ik denk dat er een goeie kans is dat je dit voorlopig kan fixen.
 
Het duurt inderdaad heel lang voor een Tesla is gerepareerd. Nadat Tesla met mijn Tesla had gebotst ben ik 'm precies een maand kwijt geweest. Toen moest ook de Opti-Coat er nog op. De onderdelenvoorziening is nog niet echt goed op orde. Als de onderdelen er zijn is de auto binnen een week klaar.

Ik heb inderdaad een vergelijkbare situatie. Er is ongeveer 1 week werk aan van zodra de essentiële stukken binnen zijn. Je moet weten dat Carrozzeria De Buck de dag zelf van het ongeluk (21/12) de stukken heeft besteld. Sneller dan dat kan niet. Die mensen zijn super vriendelijk en doen wat ze kunnen om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Ook het SeC in Zaventem heeft een perfecte service geleverd. Gezien er vorige week maandag (eerste werkdag na de feesten) al een grote doos met onderdelen klaar stond met mijn VIN nummer er op is ook op dat vlak de logistiek in Tilburg wel OK. Zoals ik het nu kan inschatten zit het probleem in Fremont die er blijkbaar in de eerste plaats voor kiest auto's te verkopen ipv bestaande klanten met schade te helpen. Ik heb op dit moment 3 mensen in mijn entourage die een Tesla willen kopen. Mijn mening wordt genuanceerder met de dag... :confused:
 
Ik heb inderdaad een vergelijkbare situatie. Er is ongeveer 1 week werk aan van zodra de essentiële stukken binnen zijn. Je moet weten dat Carrozzeria De Buck de dag zelf van het ongeluk (21/12) de stukken heeft besteld. Sneller dan dat kan niet. Die mensen zijn super vriendelijk en doen wat ze kunnen om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Ook het SeC in Zaventem heeft een perfecte service geleverd. Gezien er vorige week maandag (eerste werkdag na de feesten) al een grote doos met onderdelen klaar stond met mijn VIN nummer er op is ook op dat vlak de logistiek in Tilburg wel OK. Zoals ik het nu kan inschatten zit het probleem in Fremont die er blijkbaar in de eerste plaats voor kiest auto's te verkopen ipv bestaande klanten met schade te helpen. Ik heb op dit moment 3 mensen in mijn entourage die een Tesla willen kopen. Mijn mening wordt genuanceerder met de dag... :confused:

Ik was in het begin ook lovend over De Buck , maar ze maken toch meer fouten dan wat je van een high end carrosseriebedrijf mag verwachten. Zowel bij mij als 2 andere eigenaren vastgesteld.
 
Ik was in het begin ook lovend over De Buck , maar ze maken toch meer fouten dan wat je van een high end carrosseriebedrijf mag verwachten. Zowel bij mij als 2 andere eigenaren vastgesteld.
Maak hem nu niet slecht gezind hé :) In het geval van Jan zou ik toch ook liever een nieuwe hebben maar de verzekeringen willen hem zo graag laten maken$$$$
 
Ik was in het begin ook lovend over De Buck , maar ze maken toch meer fouten dan wat je van een high end carrosseriebedrijf mag verwachten. Zowel bij mij als 2 andere eigenaren vastgesteld.

Ik zie alles en ben al een lijstje aan het samenstellen voor de eindcontrole. Het is natuurlijk mensenwerk maar met minder dan perfectie ben ik niet tevreden. Wagen is iets te duur om losjes over te gaan. Zeker omdat er op mij is ingereden. Mijn marge voor fouten is 0,0.

- - - Updated - - -

Ik veronderstel dat je je Tesla iedere dag mist.
Dus zo slecht kan de auto niet zijn :wink:

Als je met een Seat Ibiza moet rijden als vervangwagen is er inderdaad iets wat je elke dag irriteert. :cursing: