Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
er is nog wat te wensen voor een volgende AP versie, icm luchtvering en/of electrische deuren...

Gisteren naast een relatief hoog trottoir uit de auto gestapt met de wind in de rug.
Voor ik het wist pakte de wind de deur en vloog hij compleet open.
Met de onderzijde over het trottoir.
Dat is een geluid dat je door merg en been gaat! :scared::crying:
Gelukkig was het alleen de punt en meer lawaai dan echte grote schade.
Wordt even goed de lak bijwerkenen je ziet er nu niet veel van, maar... complete hartverzakking gehad!
 
Wees voorzichtig met je velgen. Vandaag even geïnformeerd naar 21" turbinevelgen. Voorlopig niet meer te krijgen. Alle beschikbare velgen moeten van de SeC's naar Tilburg om zoveel mogelijk auto's te kunnen completeren.

Dan heb ik op tijd schade gehad :rolleyes:. Ik heb anderhalve week geleden nog een aantal nieuwe velgen moeten laten monteren na een schade geval. Via Tesla Den Haag waren ze toen nog direct leverbaar.

Zit overigens wel al even te wachten op de onder spoiler aan de voorzijde, die moet nog uit de VS/Tilburg komen...
 
Niet echt. Fe2O3 is roest.

Aluminium oxideert aan de oppervlakte maar dit is (anders dan het roesten van ijzer) een zelf stoppend process (van het oxide top laagje krijg je zwarte handen zoals je wellicht uit ervaring weet).

Weet ik, maar niet alleen Fe2O3 is roest, roest kan toch ook "aluminium-roest" zijn? :wink:
Ach, dit gaat eigenlijk nergens over. Laten we het hier maar bij laten.
Ik ben allang blij dat de deur niet van het gebruikelijke al dan niet verzinkte plaatstaal is!
 
Mijn vader kent iemand met een Tesla die iets heel opmerkelijks heeft meegemaakt. Blijkbaar is de laadpoort van de auto kapot gegaan doordat er water in is gekomen. Nu ben ik benieuwd of er iemand is die een soortgelijke situatie kent of heeft meegemaakt? Volgens mij is het namelijk een fout van de eigenaar en geen ontwerpfout. Ik kan er namelijk niks over vinden op internet.
 
Ja dat lijkt mij dus ook. Heel veel op internet gezocht en veel dezelfde vraag tegengekomen en telkens weer vele mensen die aangeven regelmatig in de regen te laden zonder problemen. Maar dus nog niets over iemand die door regen/water bij het laden schade heeft ondervonden.
 
Veel schade?
Hoop dat het meevalt!

Tegen het hek van buren gerold. Zou normaal wat bumperschade hebben opgeleverd. Ware het niet dat hij precies tegen de automatische toegangshekken is gekomen waarvan de rechter helft is opengeduwd zodat de (niet opengeslagen) andere helft zich lelijk in het voorspatbord kon boren.

Met het hek is niet veel mis. Maar de leverancier van het hek claimt dat er een nieuwe motor in moet omdat het functioneren van de huidige niet meer te garanderen valt. Wordt dus ook een duur verhaal aan die kant.

Opmerkelijk veel schade dus voor iets dat (als je de afstand ziet waarover de auto is weggerold) een klein ongelukje zou hebben moeten zijn.
 
Ik snap je buren, die zijn misschien iets op de mouw gespeld.
Ik zou zeggen, buurman, je zou de motor kunnen laten vervangen, maar stel voor dat je die kunt laten zitten en ik geef twee of drie jaren garantie op de werking of iets dergelijks.
Een nieuwe zal maar één jaar garantie geven?
Mocht deze dan echt kapot gaan, is hij misschien zelfs nog te repareren.

Ik denk dat de reparateur bang is dat de tandwielen overbrenging aan de motor geleden hebben.
Dat zou betekenen dat deze motor bij het tegen een obstakel lopen tijdens het openen ook schade op zou kunnen lopen.
 
Ik kwam er vanochtend achter dat de bijrijders zetel ernstig is beschadigd door een los geraakte knoop van mijn dochters O'neill jas!
Ik ben hier niet echt blij mee :(
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.1 MB · Views: 68
  • image.jpeg
    image.jpeg
    862.5 KB · Views: 55