Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

product announcement 23 augustus 21h

This site may earn commission on affiliate links.
Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat de batterij voor RWD en AWD identiek waren. Het is niet omdat 1 DS dit zegt dat het waar is.
Moest dit zo zijn dan vraag ik me af wat Tesla gaat doen als er binnen 5 jaar iemand een 85 batterij wil kopen en die dus niet meer op voorraad is. Het zou voor de logistiek veel eenvoudiger zijn moesten alle nieuwe batterijen van de Model S compatibel blijven met alle verkocht auto's.

Lijkt mij ook. Hoe zit het dan met de batterij voor de 60/75 en 60D/75D. Die zullen toch ook hetzelfde zijn voor RWD en AWD.
 
Kan iemand dit bevestigen? Ik dacht dat de batterij voor RWD en AWD identiek waren. Het is niet omdat 1 DS dit zegt dat het waar is.
Moest dit zo zijn dan vraag ik me af wat Tesla gaat doen als er binnen 5 jaar iemand een 85 batterij wil kopen en die dus niet meer op voorraad is. Het zou voor de logistiek veel eenvoudiger zijn moesten alle nieuwe batterijen van de Model S compatibel blijven met alle verkocht auto's.
ik ben binnen 3 weken in `fremont zal het daar vragen
 
Ik denk dat de batterij op zich niet veel zal verschillen maar de daarin verwerkte bedradingen en aansluitingen zullen verschillen omdat bij de D versie aan beide zijden een Inverter en motor zit die stroom moet hebben.
Is dat zo? Gebruiken ze niet gewoon 1 inverter voor 2 motoren?
Vind de voorste drive unit namelijk altijd verrassend klein als ik zo'n skateboard model zie staan.
 
Tesla magic: 10% meer batterij capaciteit, 10% snellere acceleratie EN 20% meer rijbereik.
Dat moet hem dan in de nieuwe electronica zitten, goed gedaan.
Leuke andere, speculatieve verklaring.
De 90 was natuurlijk niet precies 90 kWh, maar werkelijk 'slechts' iets van 86 ofzo. Nu zou de 100 wel eens werkelijk 99 kWh kunnen zijn. Dat verklaart het toegenomen bereik wel ongeveer.
Daarom is de P100DL misschien nu toch wel de moeite waard t.o.v. de P90DL en straks zeker de 100D t.o.v. de 90D.
 
Leuke andere, speculatieve verklaring.
De 90 was natuurlijk niet precies 90 kWh, maar werkelijk 'slechts' iets van 86 ofzo. Nu zou de 100 wel eens werkelijk 99 kWh kunnen zijn. Dat verklaart het toegenomen bereik wel ongeveer.
Daarom is de P100DL misschien nu toch wel de moeite waard t.o.v. de P90DL en straks zeker de 100D t.o.v. de 90D.

Dat zou best kunnen. De eerste Tesla batterij die echt het opgegeven vermogen haalt dan :)
 
De komst van de 100D maakt dat Tesla ineens een bergje demo P90D en 90D's op de site heeft gezet.
Koop vandaag nog een nieuwe Tesla | Tesla Nederland
Voor mij een jaartje te vroeg om in te ruilen. Zitten zeker een paar interessante tussen.

Ja, maar ik kwam laatst ook een demo tegen die voor meer te koop stond dan een vergelijkbare nieuwe... Dus nog wel ff controleren als je er een zoekt.