Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Poll" - Juice Booster 1

This site may earn commission on affiliate links.
dit ding,, zat niet in mijn tas..

View attachment 57382

Dan zou ik een klacht maken.


  • Adapter CEE16 auf CEE32
  • = Invoer 16A. Rood met [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]afzekering, uitvoer 32A. Rood[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
foto 2.jpg
foto 1.jpg

 
De voor mij bestemde Model S is pas afgelopen week door Tesla officiëel als order geaccepteerd en ik zal de S pas in januari 2015 daadwerkelijk gaan berijden, maar het nut van een JuiceBooster zie ik nu al wel voor me. Ik zal de aankomende jaren ook regelmatig gebruik gaan maken van een normaal stopcontact, om op campings en dergelijke de S van de nodige voorraad verse kilometers te voorzien. Gezien hetgeen ik de afgelopen maanden op dit forum gelezen heb, ben ik er tevens van overtuigd dat een JuiceBooster beter cq stabieler zijn werk zal doen dan de standaard UMC. Daarom ben ik van plan om in de toekomst ook een JuiceBooster aan te schaffen. Wellicht zijn meer S rijders dit van plan en is het misschien een goed plan om wat TMC korting te bedingen? Ik ben zelf niet zo'n beste handelaar, maar misschien dat een ander, evt. met connecties, wel een leuke korting en bijvoorbeeld een gratis 'E-JUICE ME Charge Port Opener' ;) kan bedingen, bij een afname van een nog nader te bepalen aantal!
 
Ik heb ze bij e-driver eens de vraag gesteld of er een verschil is tussen hun adapterkits ES-CE47 (aan 698 EUR) en ES-CE43 (aan 798 EUR).
De eerste kit kan je bestellen via de pagina van de juice booster en de tweede kit via de afzonderlijke pagina Lade-Zubehör bij Tesla Model S.
Ik heb zo een vermoeden dat de fameuze adapter van invoer (man) CEE32 naar uitvoer (vrouw) CEE16 enkel bij de ES-CE43 kit zit maar wil dat bevestigd zien.

- - - Updated - - -

Die mannen bij e-driver zijn snel. Zelfs bij dit nachtelijke uur op een zondag heb ik meteen reactie gekregen en mijn vermoeden klopt:

>Thank you for your e-mail. Your right, both are the same kits with the only
>difference that the ES-CE47 includes a downsize adapter from CEE32 to CEE16
>plug. When you buy a Juice Booster1 you do not need this adapter and you can
>save EUR 100.

- - - Updated - - -

Tot slot, bij LuckyLuke kan je deze adapter vinden voor 38 EUR dus niet nodig om er 100 EUR voor te betalen bij e-driver.
Ik snap niet waarom die bij e-driver zo duur is maar nuttig is die adapter wel.
 
32in, 16uit : heb ik gelezen dat bij de JB deze adaptor afgezekerd is ? dat zal wel de reden van de hogere kost zijn.

Klopt, zie foto:

foto.jpg


De middelste stekker komt van Luke, zonder zekering.

Maar indien je de JB1 van www.e-driver.net hebt, is deze verloopstekker niet nodig.

We moeten steeds van laag (in-vrouw) naar hoog 32A. rood (uit-man).
Dus enkel de rechtse stekker is van nut bij gebruik van JB1..

De middelste en linkse stekker is nuttig voor de UMC van Tesla.
Maar wij Belgen hebben dan een Belgisch probleem.( NEUTER)

Vandaag ga ik testen bij een Tesla-rijder in Brussel.
Nijlen staat ook op programma.
 
Goedemiddag,
Kom een beetje laat langszetten in deze thread - ik heb geen Juice Booster maar wel een Juice Charger gekocht omdat de Roadster die wij sinds mei hebben niet met een 380 kabel kwam en die kabel ook niet bij Tesla te krijgen was. Ik heb wel een Mode 2 kabel erbij, en gebruik de Juice Charger nu dus als UMC tussen 380 en de RS. Dat werkt prima, en in voorkomende gevallen gaat de JC ook achterin (past net) om elders ook te kunnen laden op meer dan 13Ax230V. Werkt goed en simpel.
 
TEST
met JB1 bij Laurent in Brussel deze namiddag:

Heeft 32 A. - 220 V. (BLAUW) en heeft het Belgisch neuter probleem.

Heden laad hij met een mobiele lader Mennekes aan 16 A. monofase.
Heeft deze lader in bruikleen.

Test is gelukt met JB1 aan 32A. monofase.

foto 1.jpg
 
Last edited:
Filip: die juice booster lijkt dus het neuterprobleem op te lossen voor de Tesla.
Ik ben bijna zeker dat dit voor de Renault Zoe niet het geval zal zijn. Maar dat kan jij natuurlijk niet uitproberen. Het neuterprobleem situeert zich in de UMC en niet in de lader zoals bij de Zoe het geval is.
Wat mij echter benieuwt is of er bij gebruik van de Juice Booster bij een stopcontact met neuterprobleem een spanning staat tussen de aarde en de massa van het voertuig. Zou iemand dit eens kunnen nameten? De massa van het voertuig is bijvoorbeeld te pakken bij de - van de 12V batterij. Als dat niet het geval is, begrijp ik niet waarom de UMC van het ontbreken van de neuter een probleem maakt.