Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Poll" - Juice Booster 1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de UMC als permanent laadstation thuis gemonteerd zitten. Daar werkt ie altijd. Ik overweeg juist de juice booster als mobiele lader aan te schaffen gezien alle problemen met de UMC onderweg. Spaart me een laadstation uit.

Klinkt interessant. Ik heb voorlopig nog niets, maar overweeg een Keba box te hangen en dacht de UMC voor onderweg te gebruiken. Maar als ik het omdraai en de UMC thuishoudt en een juice box aanschaf voor onderweg zit ik ook goed en de prijs is ongeveer hetzelfde. Ik ga nog even afwachten met iets te doen (ik moet toch nog wachten tot eind november voor mijn levering) en eens afwachten wat de ervaringen zijn met die juice box de komende weken...
 
Klinkt interessant. Ik heb voorlopig nog niets, maar overweeg een Keba box te hangen en dacht de UMC voor onderweg te gebruiken. Maar als ik het omdraai en de UMC thuishoudt en een juice box aanschaf voor onderweg zit ik ook goed en de prijs is ongeveer hetzelfde. Ik ga nog even afwachten met iets te doen (ik moet toch nog wachten tot eind november voor mijn levering) en eens afwachten wat de ervaringen zijn met die juice box de komende weken...

Thuis met de UMC kan U dan maar max. aan 11 KW laden, ondanks uw duo-lader.
 
Klinkt interessant. Ik heb voorlopig nog niets, maar overweeg een Keba box te hangen en dacht de UMC voor onderweg te gebruiken. Maar als ik het omdraai en de UMC thuishoudt en een juice box aanschaf voor onderweg zit ik ook goed en de prijs is ongeveer hetzelfde. Ik ga nog even afwachten met iets te doen (ik moet toch nog wachten tot eind november voor mijn levering) en eens afwachten wat de ervaringen zijn met die juice box de komende weken...

Goed plan Dimi. Ik dacht ook een Keba te hangen tot ik die Juice Booster zag.
Ben nu bezig aan het kijken waar ik het best alle componenten kan aankopen voor de aansluiting.
Extra zekeringkastje (want geen plaats meer in mijn hoofdbord), zekering, verliesstroomschakelaar, teller, kabel, stopcontact...
 
Ik heb de volledige tas.
Ik heb niet gezien dat er keuze is.

Er ontbreekt wel de franse kabel Type 3C !

Als ik mij niet vergis is de Juice Booster langs de kant van het stopcontact, dus niet de kant van de wagen (met een vaste Type 2 stekker), enkel voorzien voor "domme" stopcontacten.
Een Type 3C zou vermoedelijk enkel kunnen werken indien er ook langs die kant een communicatieprotocol wordt ondersteund.
 
Als ik mij niet vergis is de Juice Booster langs de kant van het stopcontact, dus niet de kant van de wagen (met een vaste Type 2 stekker), enkel voorzien voor "domme" stopcontacten.
Een Type 3C zou vermoedelijk enkel kunnen werken indien er ook langs die kant een communicatieprotocol wordt ondersteund.
dat lijkt me ook - zoals er ook geen type 2 laadpuntstekker is aan de voedingszijde : daarvoor heb je aparte laadkabel nodig.
Bestaat er geen adapter voor van type 3c naar type 2 te gaan? Of enkel direct een volledige kabel?
 
Als ik mij niet vergis is de Juice Booster langs de kant van het stopcontact, dus niet de kant van de wagen (met een vaste Type 2 stekker), enkel voorzien voor "domme" stopcontacten.
Een Type 3C zou vermoedelijk enkel kunnen werken indien er ook langs die kant een communicatieprotocol wordt ondersteund.

20140803-DSCF1374 huis laden juice 2.jpg


20140803-DSCF1372 huis laden juice 1.jpg


Zie hier - je hebt dus nogal wat verloopstukken nodig om de gewenste aansluiting te krijgen.
 
Om dit soort van toestanden te vermijden zou ik hier bij mij meteen een 32A CEE stekker willen plaatsen.
Ik vind het te risky om zoveel stekkers na mekaar te koppelen als dat regelmatig in die opstelling wordt gebruikt.

Is inderdaad natuurlijk ook de meest ideale oplossing - kan je'm direct aansluiten. Op de schuko (zie foto) zit ook nog een Italiaanse/Europese verloopstekker.
 
Voor die enkele keer dat er behoefte is aan 22kw kunt je dan toch de JuiceBooster uit je kofferbak halen:confused:. Moet je er wel zeker van zijn dat je elektrische installatie hier thuis op voorbereid is. Is in Nederland 9 van de 10 keer niet zo:scared:.


Aangezien ik in deze discussie nagenoeg alleen maar belgen zie en een enkele verdwaalde nederlander vraag ik mij af of dit apparaat ook voor ons dutchies handig is: Met andere woorden, kan iemand mij vertellen wat dit apparaat doet en waarvoor het handig is om het in de kofferbak te hebben liggen?
 
Met andere woorden, kan iemand mij vertellen wat dit apparaat doet en waarvoor het handig is om het in de kofferbak te hebben liggen?

Het apparaat is vooral geschikt om je elektrische auto mee op te laden. Verder heeft 'ie weinig nut in je kofferbak.

Belgen hebben vaak problemen met de UMC van Tesla door hun afwijkende stroomnetwerk (iets met de nul, maar ik ben geen expert). Dit apparaat heeft daar geen last van. Plus dat deze tot 32A kan laden aan een 3x32A krachtstroomaansluiting, waar de UMC tot max. 16A gaat.
 
Aangezien ik in deze discussie nagenoeg alleen maar belgen zie en een enkele verdwaalde nederlander vraag ik mij af of dit apparaat ook voor ons dutchies handig is: Met andere woorden, kan iemand mij vertellen wat dit apparaat doet en waarvoor het handig is om het in de kofferbak te hebben liggen?
Voor als je een keer buiten Nederland wilt laden bij bijvoorbeeld een vakantiehuis, camping, hotel etc. Geen SuC of laadpaal dus.