Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op pad met de trailor

This site may earn commission on affiliate links.
In de S (want geen ervaring met de X) is 30km typical over op je bestemming (waar je kan laden) een ruime marge. Normaal gesproken kan het niet zo zijn dat die marge ineens naar 0 schiet - systeemstoringen daargelaten. Een marge heb je uiteindelijk alleen nodig als je onverwacht moet omrijden of het ineens slecht weer wordt (maar dat wordt steeds minder relevant naarmate je dichter bij je bestemming komt). Mijn ervaring is dat de beschikbare informatie in de auto zeer betrouwbaar is en je er goed op kunt afgaan. Als ik zeker weet dat ik op beoogde bestemming kan laden en de situatie er ken zie ik geen enkel bezwaar om aan te komen met slechts enkele km's aan marge. Met variatie op snelheid is dit goed te sturen. 30 km is een hele lange afstand als je op 1 km van je volgende laadpunt bent..
 
Dat is wat ik bedoel - sprake van een of andere storing.. normaal gesproken mag je er vanuit gaan dat een systeem werkt zoals het bedoeld en ontworpen is.. tenzij uit praktijkervaring is gebleken dat de kans dat het daar van afwijkt voor je te groot is om het risico te willen/durven nemen, En volgens mij zijn dit dus echt uitzonderingen. De indicatie van de tank-inhoud op m'n 50 jaar oude e-type is dusdanig dynamisch dat ik doorgaans veel vroeger dan echt nodig is sta te tanken bijvoorbeeld.
 
Ja ik had het worst care senario. 22", koud, zachte trailerbanden (denk ik), grote paarden.... Ik doe deze week de 20" winter er op, ga de groupbuy woensdag ophalen. Over 2 wk weer op pad, dan zal ik ook de banden spanning van de trailer meten. Ben benieuwd of het uit maakt

Heeft u inmiddels al meer ervaring met de Tesla X. Wij willen hem ook gebruiken voor onze 2 paards trailer. Hoor graag uw mening en advies.
 
Heeft u inmiddels al meer ervaring met de Tesla X. Wij willen hem ook gebruiken voor onze 2 paards trailer. Hoor graag uw mening en advies.

Ja we rijden er nu een jaar mee. Je kan het verbruik goed regelen met de snelheid. Het bereik is ongeveer de helft van wat je normaal zou kunnen halen. Dus meer dan 100 heen en 100 terug ga ik niet. Bij Fastned kan je met een trailer opladen indien nodig. Gewicht is minder van belang, dus 1 of 2 paarden maakt qua verbruik niet zo zo veel uit. Ik rij met 22" .
 
  • Informative
Reactions: Maarten