Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuw proefrit beleid

Waarom is het proefritten beleid gewijzigd?


  • Total voters
    7
This site may earn commission on affiliate links.
...Tegenwoordig vragen ze eerst of de persoon die een proefrit wil maken ook geld heeft voor een Model S of X, zo niet, dan mag hij/zij alleen rijden op speciale doordeweekse dagen...

Ok dus je mag ongeacht je korte of lange termijn interesse wel een proefrit rijden, maar als je op korte termijn zou willen bestellen mag je ook op piektijden proefrijden... Het is dus niet zo dat je een proefrit geweigerd wordt toch?
Ik kan me wel voorstellen dat dit uit pragmatische overwegingen gebeurt. Het geeft ze de mogelijkheid om de pretritjes bijvoorbeeld door minder ervaren of nieuwe personeelsleden te laten begeleiden, en wellicht met andere demo auto's. Bij de X hebben ze misschien te weinig demo auto's beschikbaar?

Het kan ook zijn dat ze meer Model S en X moeten verkopen omdat er niet genoeg vraag naar is, dus dat ze sneller beginnen te produceren dan dat ze kunnen verkopen.
Ik denk niet dat dit aan de hand is, juist meer proefritten zou dan toch meer potentiele klanten moeten trekken in plaats van te filteren voor proefritten? Mijn gevoel zeg me dat je juist meer sales personeel moet inzetten en/of kortere proefritten moet rijden om juist zoveel mogelijk mensen in de auto te krijgen. Daarnaast is de leveringstermijn nog steeds meerdere maanden, dat wijst niet op een voorraad probleem.

Verder is het natuurlijk de vraag of dit puur een beleidswijziging voor de vestiging Duiven is (omdat ze te weinig demo auto's en/of te weinig personeel beschikbaar hebben), of dat dit wereldwijd doorgevoerd is.
 
Ben enigszins verbaasd over dit draadje. Heb het nog niet eerder gehoord. Hopelijk is het een éénmalige ervaring. Volgens de visie van Musk zou het niet van belang moeten zijn of je een Tesla (nu) koopt. Als je maar enthousiast van het elektrisch rijden wordt, er alles aan wilt doen zelf ooit elektrisch te rijden en enthousiast je ervaring deelt met vrienden en kennissen. Is voor Musk weer een klein stapje dichter bij het redden van de wereld..


Daar sluit ik mij volledig bij aan!

Zijn er in dit kader, meer mensen die zich aangemeld hebben bij Vereniging Electrisch Rijden om meer mensen enthousiast te maken voor Tesla en of BEV's algemeen.
Ik wel voor de regio Gelderland (fixe regio )
Proefrijden – Vereniging Elektrische Rijders
 
In principe is mijn beleid heel eenvoudig: iedereen die een beetje interesse toont en waarvan ik kan inschatten dat ze mijn auto niet kaput rijden, bied ik een ritje aan. Bijna zonder uitzondering kijken ze me raar aan als ik naar de bijrijders kant loop. Maar daar moet ik George echt gelijk in geven: de enige manier van ECHT overtuigen is zelf laten rijden. Het is leuk om te zien dat iemand het stuur los laat, maar als men dat zelf doet (als verantwoordelijke chauffeur) dan is de ervaring compleet anders.
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de verzekering als iemand anders je Tesla in de prak rijdt. Het is mijn eerste (operationele) lease en ik vermoed dat het wel goed zit, maar toch fijn om zeker te weten voor ik iemand anders laat rijden wanneer mijn X er binnenkort is :)
 
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de verzekering als iemand anders je Tesla in de prak rijdt. Het is mijn eerste (operationele) lease en ik vermoed dat het wel goed zit, maar toch fijn om zeker te weten voor ik iemand anders laat rijden wanneer mijn X er binnenkort is :)

verzekering gaat uit van jouw beoordelingsvermogen en de auto is wel verzekerd. Let wel, bij onverhaalbare schade gaat premie en/of no-claim omhoog dus oppassen met wildvreemden..
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt