...Tegenwoordig vragen ze eerst of de persoon die een proefrit wil maken ook geld heeft voor een Model S of X, zo niet, dan mag hij/zij alleen rijden op speciale doordeweekse dagen...
Ok dus je mag ongeacht je korte of lange termijn interesse wel een proefrit rijden, maar als je op korte termijn zou willen bestellen mag je ook op piektijden proefrijden... Het is dus niet zo dat je een proefrit geweigerd wordt toch?
Ik kan me wel voorstellen dat dit uit pragmatische overwegingen gebeurt. Het geeft ze de mogelijkheid om de pretritjes bijvoorbeeld door minder ervaren of nieuwe personeelsleden te laten begeleiden, en wellicht met andere demo auto's. Bij de X hebben ze misschien te weinig demo auto's beschikbaar?
Ik denk niet dat dit aan de hand is, juist meer proefritten zou dan toch meer potentiele klanten moeten trekken in plaats van te filteren voor proefritten? Mijn gevoel zeg me dat je juist meer sales personeel moet inzetten en/of kortere proefritten moet rijden om juist zoveel mogelijk mensen in de auto te krijgen. Daarnaast is de leveringstermijn nog steeds meerdere maanden, dat wijst niet op een voorraad probleem.Het kan ook zijn dat ze meer Model S en X moeten verkopen omdat er niet genoeg vraag naar is, dus dat ze sneller beginnen te produceren dan dat ze kunnen verkopen.
Verder is het natuurlijk de vraag of dit puur een beleidswijziging voor de vestiging Duiven is (omdat ze te weinig demo auto's en/of te weinig personeel beschikbaar hebben), of dat dit wereldwijd doorgevoerd is.