Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Hoegh Copenhagen is aan het laden in Baltimore...

Screenshot 2023-04-11 at 10.59.27.png
 
Normaal gesproken, of althans in het Model 3 tijdperk gingen die wagens nog via Pier 18 vanuit San Francisco door het Panama kanaal richting Europa, gaan de auto's nu eerst op een auto trein en daarna de boot op? Is dat vellicht voordeliger of weet iemand de reden?
 
Vandaag prijsdaling!

Overigens ook voor M3 (vanaf Euro 41.990,--)

Maar dat is off topic in dit draadje 🙃
 
Mijn MS Plaid lijkt nu inderdaad +/- 10K goedkoper te zijn. Deze week net de betaling uitgevoerd. Iemand een idee of het prijsverschil terug betaald zou worden gezien de wagen nog niet geleverd is? Indien niet, wat zijn de opties om onder de aankoop uit te geraken en een nieuwe bestelling te plaatsen?

Edit: Net even het draadje "Tesla prijsverlagingen 13-01-2023" nagelezen en daar staat dat mensen die de wagen nog niet geleverd gekregen hadden het prijsverschil terug betaald kregen, dat stelt me toch al een beetje gerust.
 
Last edited:
Mijn MS Plaid lijkt nu inderdaad +/- 10K goedkoper te zijn. Deze week net de betaling uitgevoerd. Iemand een idee of het prijsverschil terug betaald zou worden gezien de wagen nog niet geleverd is? Indien niet, wat zijn de opties om onder de aankoop uit te geraken en een nieuwe bestelling te plaatsen?

Edit: Net even het draadje "Tesla prijsverlagingen 13-01-2023" nagelezen en daar staat dat mensen die de wagen nog niet geleverd gekregen hadden het prijsverschil terug betaald kregen, dat stelt me toch al een beetje gerust.
Dat zou normaal geen probleem mogen zijn. zal wel automatisch geregeld worden.

mijn configuratie zit nog steeds €15k hoger dan wat ik heb betaald.
 
  • Like
Reactions: svae
Bij ons is het verschil nog steeds een ~ 4K EUR goedkoper vergeleken met de huidige prijzen.

Maar het is wel een groot verschil met de US.... 95K US$ voor een basis X in de US ten opzichte van 115K EUR in Belgie.
En zeker als je weet dat 95K US$ = 85K9 EUR.... wel heel dure shipping en import kosten... 30K EUR uplift... 33% duurder dan in de US...