Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S: inbraak veiligheid frunk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie net een filmpje waarop iemand binnen no time de frunk van een model x open maakt. Er zit blijkbaar een soort veiligheids touwtje in de bumper die je zonder schade kan openmaken, als je aan het touwtje trekt opent de frunk. Weet iemand of dit ook bij de model S het geval is?
Ik leg mijn laptop altijd in de frunk, was in de veronderstelling dat het erg lastig zou zijn om die open te breken....
 
  • Like
Reactions: Steven78
Blij dat ik er nu achter kom en niet nadat mijn laptop eruit is gehaald... Maar wel ontzettend jammer, had echt het idee dat die frunk een goede oplossing was tegen het gemakkelijke ruitje intikken.

Ja, dat is enerzijds om de juridische consequenties van een dode kat in de frunk te voorkomen, en anderzijds om altijd een dode 12V accu te kunnen vervangen.
 
En vooral om bij een ongeval snel de kabels door te kunnen knippen zodat de hulpverleners geen gevaar lopen.

Ik dacht gelezen te hebben dat bij de model 3 er geen mogelijkheid was om de frunk van buitenaf open te maken en dat dat problemen gaf bij ongevallen, daarom dat ze dat gingen veranderen.

Maar bij elke S en X gaat dat dus zeker wel op die manier, daarom nooit iets van waarde in de frunk steken. Al zouden ze zoiets aan nieuwe klanten wel meteen duidelijk mogen maken :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Steven78
Ik zie net een filmpje waarop iemand binnen no time de frunk van een model x open maakt. Er zit blijkbaar een soort veiligheids touwtje in de bumper die je zonder schade kan openmaken, als je aan het touwtje trekt opent de frunk. Weet iemand of dit ook bij de model S het geval is?
Ik leg mijn laptop altijd in de frunk, was in de veronderstelling dat het erg lastig zou zijn om die open te breken....

Dan heb je zeker deze thread nooit gezien ;)

Link: OPGELET! Iedereen kan je frunk openen ! Be Warned !

Xavier
 
  • Informative
Reactions: job-lek