Tja, ik weet het ook nietvertrokken met 383km aan ingeschat bereik; 140km gereden en bij aankomst ingeschatte bereik nog 100km ?
Niet normaal.
Er moet maw een abnormale reden voor dit hoge verbruik.
-> uitlijning ?
-> zware tegenwind ?
-> verwarming op high met ramen open ?
-> ...
Kijk het nog even aan bij volgende trips, maar als het verbruik hoog blijft, kijk dan de banden na.
Ik had na een verkeerde uitlijning plots 30% hoger verbruik, en banden die als gek versleten.
Opnieuw laten uitlijnen, en probleem was weg.
Bandenspanning heb ik wel al van 2,6/2,7 naar 3,0 gezet
Ik zal dit ook eens na laten kijken wanneer de winterbanden gemonteerd worden.
Hmmm... Ik geloof op zich best dat met AP hoger verbruik is. Misschien dat het met chill mode wat zou schelen.Overigens is AP zeker niet zuiniger, we hebben vele roadtrips gedaan met wagen met en zonder AP. AP zit altijd en overal hoger.
Logisch, de human pilot zal toch nog steeds meer anticiperen.
(wat wel geldt : langer verbruik bij rijden op klassieke CC dan zonder CC)
Wat ik anders zie is het anticiperen... Als ik zie hoe in Nederland in de ochtendspits men aan het bumperkleven is.... en het niet gewaardeerd wordt als je wél 2 seconden afstand houdt... En dan ook nog eens terwijl je bijna iedere ochtend de negatieve gevolgen (aanrijdingen) van dat weinig afstand houden kunt zien!