Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt bij 200 wh/km totaal 391 km typical range nodig
5abe3aru.jpg
 
Ik zou een tussenstop maken bij macon bij de SuC, je moet flink de heuvel op voordat je bij lully bent
Even Tesla | Home checken bij hoogte, erg handig!


Inderdaad, als je de hoogte meeneemt lijkt het laatste stuk flink met de billen knijpen.
SuC Macon is echter flink omrijden, dus ik denk dat ik een 11/22kW laadpunt op de route ga zoeken voor een korte stop
(maar dat lijkt zo op het eerste gezicht nog heel moeilijk te gaan worden, dus wellicht toch maar via SuC Macon en dan wat sneller rijden)

Ik zie nu dat via Macon rijden in pure rijtijd maar een half uur langer duurt. Dat half uur verdien je weer terug door bij de SuC te laden.
Bedankt voor de tip :smile:
 
Last edited:
Misschien een idee voor 6.0 of wellicht 6.1.

Een "surprisebutton" op de nav die je naar een actuele lokatie brengt als deze....


Schermafbeelding 2014-07-19 om 16.09.27.png


Alle complimenten voor de airco. Bij deze temperaturen (34 onderweg) koelde hij toch zo goed dat ik de complimenten van mijn schoonmoeder achterin kreeg :)

Edit: Tweede zitrij hoor, eigen dochtertjes van 6 en 4 zaten "echt" achterin.
 
Last edited:
Ik heb nu al 2x 11kW, 2x 22kW, en 2x CEE 3x16a, zijn zonder kaart, gewoon knopje indrukken, staan nu nog op het achterterrein. Door de weeks tot 19.00 beschikbaar, dan gaat hek dicht maar tot 21.00 zijn er mensen aanwezig. Dus als je eens wilt laden in de buurt van Rotterdam (Spijkenisse), PM maar. Als de verbouwing klaar is, dan zet ik alles beschikbaar op alle websites, gratis laden, gratis koffie en gratis internet ;) Bedrijfsrestaurant heeft goede koffie en lekker eten en UTP bij iedere tafel....

Voorbeeldig!
 
Ik zit nou al een tijdje te surfen en te google-en op het forum maar kom er zelf nog niet uit: is het realistisch om met de tesla inclusief 1 meisje van 3 en een tweeling van 1 naar bordeaux te rijden...

ik houd best een beetje van experimenteren maar iedereen met kids hier weet dat je het niet moet overdrijven ;)...

Ik zou erg geholpen zijn met wat best practice routes die best over twee dagen heen mogen gaan, we rijden in principe toch vrijdag en zaterdag..

Oftewel: als iemand zijn ideeen hierover wil delen, graag!

groet
björn
 
Ik zit nou al een tijdje te surfen en te google-en op het forum maar kom er zelf nog niet uit: is het realistisch om met de tesla inclusief 1 meisje van 3 en een tweeling van 1 naar bordeaux te rijden...

ik houd best een beetje van experimenteren maar iedereen met kids hier weet dat je het niet moet overdrijven ;)...

Ik zou erg geholpen zijn met wat best practice routes die best over twee dagen heen mogen gaan, we rijden in principe toch vrijdag en zaterdag..

Oftewel: als iemand zijn ideeen hierover wil delen, graag!

groet
björn

Dag Bjorn,

Wij zitten nu in de buurt van Gijon, Atlantische kust van Spanje. Wij zijn in twee dagen tijd naar Saint Nazaire gereden, vlakbij Nantes, waar bij de Ferry naar Spanje hebben genomen. Wij rijden met 1 kind van 1,5.

Het lastige is dat je op dit moment Nantes en Bordeaux niet via superchargers kunt bereiken. En dat betekent heel lang laden, ook indien je 22 kW palen hebt. Ga uit van tenminste drie uur per 300 km :(. Daar komt dan nog bij dat laadpalen vrijwel nooit aan een leuk pleintje liggen vol met gezellige terrassen. En als dat dan toch het geval is, dan regent het. Of de paal is bezet.. Kortom: lang wachten op minder leuke plekken.

Ik geloof niet dat ik daar aan zou beginnen met drie kleine kinderen. De reis die wij nu kunnen maken is vanuit een avontuurlijk oogpunt leuk, maar niet voor herhaling vatbaar als "gewone" reis, daarvoor is de moeite die je moet nemen te groot.

Nu maar hopen dat het westen van Frankrijk snel wordt voorzien van superchargers!
 
De IKEA vestigingen van Belgie naar Parijs bij Gonesse en Hénin-Beaumont geven op Chargemap aan dat de Type 2 aansluiting niet betrouwbaar is. "The AC function C/B will often trip" en het snelladen is "buiten dienst". Iemand ervaring hiermee?
Afgelopen weken bij 3 IKEA's in Italie geladen op 22kW en ging in alle gevallen perfect. Maar Italie is geen Frankrijk natuurlijk... bij 2 van de 3 IKEA's ging het om laadpalen van ENEL (italiaans energiebedrijf).
 
Belangrijke update BUDAPEST

Bij ons laatste bezoek aan Budapest in april hebben we gebruik kunnen maken van de laadpunten in Budapest. Dat ging toen zonder enige vorm van authenticatie, gewoon inpluggen en laden (22 kW).

Vanaf 1 juli is dat veranderd. Het laden zelf is nog steeds gratis maar er is een registratie nodig. Dan kun je via een app de lader aanzetten. In dit geval heeft een hongaarse vriend van mij, die ik in het aflevertraject van zijn MS heb geholpen, via zijn app (vanuit Oostenrijk) de lader aangezet, maar dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn.

In mijn RWE app komt de lader netjes voor maar daar wordt aangegeven dat mijn registratienummer geen toegang geeft.

Ik zal morgen contact opnemen met Essent en vragen om deze aan te zetten zodat ik en zo mogelijk ook anderen met Essent abonnement de laders kunnen gebruiken. Als dat lukt dan meld ik dat en dan ik misschien ook iemand helpen die in Budapest wil laden.

Voorlopig in ieder geval dank aan de stad Budapest voor ruim 200 kilometers gratis extra bereik en een gratis parkeerplaats op een toplokatie!

foto 1.PNG


Dankzij de 32 A fix nu dan toch 100 km/uur laden.

foto 2-4.JPG


Ik moet of wat minder biertjes drinken of gewoon mijn buik inhouden.

Schermafbeelding 2014-07-20 om 19.04.19.png


Een betere plaats kun je niet bedenken. Vijf minuten wandelen naar het centrum. Budapest heeft overigens nu rond 25 laadstations.
 
Last edited:
Belangrijke update BUDAPEST

In mijn RWE app komt de lader netjes voor maar daar wordt aangegeven dat mijn registratienummer geen toegang geeft.

Ik zal morgen contact opnemen met Essent en vragen om deze aan te zetten zodat ik en zo mogelijk ook anderen met Essent abonnement de laders kunnen gebruiken. Als dat lukt dan meld ik dat en dan ik misschien ook iemand helpen die in Budapest wil laden.

Voorlopig in ieder geval dank aan de stad Budapest voor ruim 200 kilometers gratis extra bereik en een gratis parkeerplaats op een toplokatie!
.

Ik heb 2 weken geleden met Essent gebeld, en die gaven aan dat ondanks zij onder RWE vallen, je niet meer kunt laden in Duitsland, Oostenrijk etc kan laden. Je zou dan een Duits RWE ??? account moeten afnemen. Ben benieuwd welk antwoord jij gaat krijgen.
 
Ik heb 2 weken geleden met Essent gebeld, en die gaven aan dat ondanks zij onder RWE vallen, je niet meer kunt laden in Duitsland, Oostenrijk etc kan laden. Je zou dan een Duits RWE ??? account moeten afnemen. Ben benieuwd welk antwoord jij gaat krijgen.

Ik heb destijds op advies van Essent de RWE app "e-kWh" gedownload en geïnstalleerd. Zij hebben mij vervolgens een id gegeven dat begint met DE-AA-00####-# en daarmee zou ik in Duitsland en Oostenrijk moeten kunnen laden. Dat vervangt dan de pas, want de Essent pas kun je niet in Duitsland gebruiken. Ik heb het overigens nog niet geprobeerd. Het was nog niet nodig.

Ik begreep van hen destijds dat ik een id voor Hongarije zou krijgen, zou dan de app ook op bijv. iPad of iPhone van mijn vrouw kunnen installeren met hongaars id, maar omdat het toen niet nodig was is het niet doorgegaan.

Wordt vervolgd, hoop ik.
 
Ik heb destijds op advies van Essent de RWE app "e-kWh" gedownload en geïnstalleerd. Zij hebben mij vervolgens een id gegeven dat begint met DE-AA-00####-# en daarmee zou ik in Duitsland en Oostenrijk moeten kunnen laden. Dat vervangt dan de pas, want de Essent pas kun je niet in Duitsland gebruiken. Ik heb het overigens nog niet geprobeerd. Het was nog niet nodig.

Ik begreep van hen destijds dat ik een id voor Hongarije zou krijgen, zou dan de app ook op bijv. iPad of iPhone van mijn vrouw kunnen installeren met hongaars id, maar omdat het toen niet nodig was is het niet doorgegaan.

Wordt vervolgd, hoop ik.


Boeiend!

ik ben na een supergezellige dag in Kaisershof aan het genieten van een Kaizer.
eerste deel van de rit was wat saai, Cc op 100 en met 65 km aangekomen in Wilnsdorf. Heb er wel uitgeleerd, bij de volgende Sucs kwam ik met heel wat minder aan...Moederziel alleen daar. Daarna liggen de superchargers wel dichter bij elkaar zodat ik volop kon genieten van de tesla, bimmers er even uittrekken, eerst tot Würzburg, dan Regensburg en nu Salzburg.
iIn Regensburg waren nog 2 andere S'sen: een Zwitser op weg naar de noordzeekust, en een Noor op terugweg van Alicante...

Ik zie het wel aan in Budapest morgen, kan laden in het hotel en zelfs al is het aan 220v, dan heb ik toch nog voldoende tijd om terug vol terug naar Wenen te trekken. Daar blijven we dan enkele dagen en ik hoop dat er tegen volgende week nog een nieuwe SUC open is voor Regensburg.

cheers!
 
Dankbaar gebruik makend van http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm kom ik op de gedachte Wilnsdorf niet rechtstreeks vanuit Zevenaar te doen, maar via SuC Kamen. Beetje om en een keer extra stoppen, maar met extra energie aan boord zou je vlotter kunnen rijden, bovendien vermoed ik dat het een rustiger route is. Al met al maakt het qua tijd niet uit, of levert het iets tijdwinst op, als mijn opstelling klopt. Iemand een idee? (Ik moet wel zeggen dat ik niet van het frequente stoppen ben, en voorheen met mijn 80 liter ICE altijd zo lang mogelijk doorjakkerde, totdat ik echt ga geloven dat de blazen van de dames het niet meer trekken...)

Home Aichstetten.gif
 
Dankbaar gebruik makend van http://www.daglievemensen.nl/tesla/hoogte.htm kom ik op de gedachte Wilnsdorf niet rechtstreeks vanuit Zevenaar te doen, maar via SuC Kamen. Beetje om en een keer extra stoppen, maar met extra energie aan boord zou je vlotter kunnen rijden, bovendien vermoed ik dat het een rustiger route is. Al met al maakt het qua tijd niet uit, of levert het iets tijdwinst op, als mijn opstelling klopt. Iemand een idee? (Ik moet wel zeggen dat ik niet van het frequente stoppen ben, en voorheen met mijn 80 liter ICE altijd zo lang mogelijk doorjakkerde, totdat ik echt ga geloven dat de blazen van de dames het niet meer trekken...)

View attachment 54325

Hoe moet ik dit lezen? Het lijkt alsof Aichstetten je doel is, maar reken je dan de eerste 20 minuten laadtijd thuis mee?
 
Hoe moet ik dit lezen? Het lijkt alsof Aichstetten je doel is, maar reken je dan de eerste 20 minuten laadtijd thuis mee?

Aichstetten is in dit schema mijn doel, laatste SuC op reis naar verder. De 20 minuten benodigde laadtijd die jij bedoelt, lopen we in het stuk Zevenaar op (laadtijd aldaar). De laatste leg kost 57kW en om weer vol te raken daarvoor moeten we in Aichstetten weer 1:00 laden.
 
Aichstetten is in dit schema mijn doel, laatste SuC op reis naar verder. De 20 minuten benodigde laadtijd die jij bedoelt, lopen we in het stuk Zevenaar op (laadtijd aldaar). De laatste leg kost 57kW en om weer vol te raken daarvoor moeten we in Aichstetten weer 1:00 laden.

Op zich kan ik het wel begrijpen, zeker waar je aangeeft dat het je mede is te doen om een keer extra stoppen, maar of het, behalve dat, veel uitmaakt weet ik niet.

Wel denk ik dat een geschatte tijdwinst door sneller te rijden wat te optimistisch zal zijn. Zeker omdat het aantal kilometers groter is.

Blijft de extra stop als winst.

Angst om het bereik is denk ik niet een issue. Vol weg uit Zevenaar en Wilnsdorf moet zonder problemen te halen zijn.

Ik ken de weg via Kamen nog niet en weet niet of je daar echt vlotter kan rijden.

Maar het zijn allebei goede keuzes en de marges zijn klein dus je kunt eigenlijk geen verkeerde keuze maken:)

En de dames zullen je omarmen:)