Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Losse topics of één groot topic

This site may earn commission on affiliate links.
Enige nadeel aan verschillende kleinere topics is dat je telkens hetzelfde zit te zeggen... En misschien gaan mensen wat te weinig in de aparte engelstalige topics kijken waar ze specifiek technische problemen over hun model kunnen terugvinden.
Denk sowieso dat het een ‘probleem’ is dat veel mensen zich tot het NL gedeelte beperken.

Het Engelstalige gedeelte bevat juist alle informatie :)
 
Toch nog even over na zitten denken. Maar ik blijf van mening dat je zoveel mogelijk zaken in de al daarvoor lopende draadjes zou moeten plaatsen. Ik ben ervan overtuigt dat er meer mensen de langlopende draadjes lezen doordat deze vaak ook in je alerts lijst staan en dus heb je als vraagsteller een grotere kans op een antwoord. We hebben het hier continue over het zoeken als je wat wilt weten... ja, dan maakt het niet zoveel uit of je veel draadjes hebt of juist weinig relevante. Het gaat juist erom dat als je een vraag of opmerking hebt, het door zoveel mogelijk personen ook daadwerkelijk zal worden gelezen met het resultaat dat je ook een antwoord op je vraag ga krijgen.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: horta and Exiteer
Toch nog even over na zitten denken. Maar ik blijf van mening dat je zoveel mogelijk zaken in de al daarvoor lopende draadjes zou moeten plaatsen. Ik ben ervan overtuigt dat er meer mensen de langlopende draadjes lezen doordat deze vaak ook in je alerts lijst staan en dus heb je als vraagsteller een grotere kans op een antwoord. We hebben het hier continue over het zoeken als je wat wilt weten... ja, dan maakt het niet zoveel uit of je veel draadjes hebt of juist weinig relevante. Het gaat juist erom dat als je een vraag of opmerking hebt, het door zoveel mogelijk personen ook daadwerkelijk zal worden gelezen met het resultaat dat je ook een antwoord op je vraag ga krijgen.
Wij zijn roependen in de woestijn. I rest my case in elk geval.
 
Neem nu de thread 'Tesla in de pers', momenteel 443 pagina's groot. Die gaat toch niemand pagina voor pagina lezen. Of neem het generieke Model 3 draadje. Die is toch veel en veel te lang. Zie daar maar eens relevante informatie uit te halen...
 
Neem nu de thread 'Tesla in de pers', momenteel 443 pagina's groot. Die gaat toch niemand pagina voor pagina lezen. Of neem het generieke Model 3 draadje. Die is toch veel en veel te lang. Zie daar maar eens relevante informatie uit te halen...
Precies dat is 't punt.
Er zit geen relevante informatie in die draadjes. Ongeveer net zoiets als de rolkrant op tv. Je ziet wat er langs komt, zonder enige diepgang. Prima.
 
Zo zou ik het niet stellen. Ik ben op fora juist losse topics gewend en niet lange draadjes.

De lange draadjes worden vaak ook "slow chats" genoemd en ik vind dat persoonlijk juist totaal niet handig om informatie in terug te vinden.
Ja Widodh, “ik” en “informatie terug vinden”, het forum is ook om nieuwe vragen te stellen, of vragen die je niet zo snel antwoorden op kan vinden.ik blijf er dan ook bij dat velen niet allerlei nieuwe draadjes zomaar gaan lezen en zich voornamelijk richten op de lange en duidelijke draadjes. De meeste abonneren zich op de relevante draadjes en beperken zich hiertoe. Zoeken kan je over het geheel forum of specifieke secties of in 1 draadje. Dus niet handig om info in een lang draadje te vinden begrijp ik niet helemaal. Maar wij zijn er hier toch ook voor de nieuwe Tesla rijders, dus zij hebben een grotere kans op een goed antwoord als ze in de relevante draadjes hun vragen plaatsen.

En Tweakers is een heel ander forum dan dit. Hier gaat het om 1 merk, op tweakers is Tesla ook een onderwerp naast 50.000 andere producten en/of merken.
 
Ja Widodh, “ik” en “informatie terug vinden”, het forum is ook om nieuwe vragen te stellen, of vragen die je niet zo snel antwoorden op kan vinden.ik blijf er dan ook bij dat velen niet allerlei nieuwe draadjes zomaar gaan lezen en zich voornamelijk richten op de lange en duidelijke draadjes. De meeste abonneren zich op de relevante draadjes en beperken zich hiertoe. Zoeken kan je over het geheel forum of specifieke secties of in 1 draadje. Dus niet handig om info in een lang draadje te vinden begrijp ik niet helemaal. Maar wij zijn er hier toch ook voor de nieuwe Tesla rijders, dus zij hebben een grotere kans op een goed antwoord als ze in de relevante draadjes hun vragen plaatsen.

En Tweakers is een heel ander forum dan dit. Hier gaat het om 1 merk, op tweakers is Tesla ook een onderwerp naast 50.000 andere producten en/of merken.
Zo had ik het nog niet bekeken! Een andere kijk :)

Ik heb ook niet dé oplossing voor deze situatie. Opzich vind ik het nu niet heel slecht gaan.

Als we vriendelijk naar elkaar blijven moet het goed lopen denk ik zo.
 
Zo had ik het nog niet bekeken! Een andere kijk :)

Ik heb ook niet dé oplossing voor deze situatie. Opzich vind ik het nu niet heel slecht gaan.

Als we vriendelijk naar elkaar blijven moet het goed lopen denk ik zo.

Dat is het mooie aan fora... Meningen verschillen maar je kan ook van mening veranderen door anderen of in ieder geval van meerdere punten iets bekijken. Het gaat inderdaad ook niet slecht, en helemaal eens met het verhaal dat we vriendelijk moeten blijven. Dus als iemand van mening is dat een nieuw geopend draadje of een posting in een bestaand draadje elders beter past en dit kenbaar maakt door dit kort aan te geven door "hier hebben we al een draadje voor" of "past hier beter" of "laten we aub zoveel mogelijk in een draadje posten over hetzelfde onderwerp" dan is daar toch niets mis mee, wat wel mis is dat er direct weer mensen op springen die vaak inderdaad onvriendelijk menen aan te moeten geven dat we niet moeten zeuren, etc etc.

Het is ook niet zomaar dat erg veel gebruikers van het eerste uur hier (bijna) niet meer komen of alleen af en toe meelezen maar zich van verdere communicatie onthouden. Het is vaak voorgevallen dat goedbedoelde adviezen,enthousiaste hulpverlening en ongedwongen opvoedkunde als ongewenste bemoeienis werden bestempeld of lacherig over gedaan... Ik ben van mening dat het vertrek van deze pioniers echt dit forum heeft doen deels degraderen. Klink negatief, maar zo is het uiteraard niet, gewoon constatering en iedereen moet maar doen wat hij of zij wilt, ik geef gewoon aan dat ik mij voornamelijk op de reeds langlopende draadjes concentreer en meer en meer de nieuwe draadjes ga negeren simpel door het feit dat ze niet op mijn radar meer komen ivm het volg systeem van dit forum waar deelgenomen en to watch draadjes prominent zichtbaar zijn voor je. En ik weet dat heel veel gebruikers hetzelfde doen.

Denk dat er niet meer veel over te zeggen is voor mij.
 
Toch blijf ik erbij dat 1 groot topic voelt alsof je in een kroeg staat met een paar honderd man en allemaal door elkaar praat. Je kunt op die manier met niemand een goed gesprek voeren zonder allerlei ruis tussendoor te krijgen. En als je even 2 dagen niet op het forum bent geweest kun je 25 pagina`s terug lezen om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er 10 berichten zijn geplaatst over datgeen je voor die twee dagen in gesprek was. Echter staan al die posts dan dus wel verspreid over 25 pagina`s.

En het verspreid staan van info maakt het naar mijn mening juist ook niet toegankelijker voor beginners. Je vindt tijdens het zoeken misschien wel het juiste antwoord, maar ook daarna moet je 25 pagina`s door lezen om te zien of er een compleet antwoord is gekomen. Dan kom ik liever 5 topics tegen die daar specifiek over gaan, aangezien je die dan veel sneller kunt scannen voor het antwoord.

Ik denk dat dit topic ook een goed voorbeeld is van wat ik bedoel. Stel dat een discussie als deze in een ander draadje gevoerd zou worden (ongeacht of het daar past), dan denk ik dat er veel minder over “gediscussieerd” zou worden als we nu doen. Naar mijn mening puur vanwege het feit dat er niet allerlei andere gesprekken doorheen lopen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BjörnTM
Ik las vroeger ook alles van dit forum en geef toe dat dat een vorm van OCD is. Maar met de instroom van M3 leden werd het niet meer te doen om alles te lezen. Nu ik van m’n OCD hier af ben merk ik wel dat ik vooral de oudere draadjes lees en dus wellicht interessante info uit de M3 draadjes mis. Dus meer specifieke draadjes lijkt mij ook beter, kost me alleen weer meer tijd om te lezen :rolleyes: