Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

LDA en ELDA

This site may earn commission on affiliate links.
sinds mijn laatste update naar 32.2 is het rijstrook overschrijdingspreventie en hetzelfde voor noodgevallen als safety feature bij autopilot er bij. Ik merk echter niet dat het systeem ingrijpt op plaatsen waar vroeger het stuur ging trillen. Ook als ik nu op melding heb staan gaat het stuur niet trillen. Geen trillen en geen stuur correctie. Gewoon niks. Ik ga het melden bij het SC. Maar ik was benieuwd.....Heeft iemand anders daar ook last van?
 
Ik heb het vanmorgen getest en heb het op de A1 in een bocht 1x voor elkaar gekregen dat de auto in greep en een blauwe lijn tekende op het scherm.

Moet het nog eens verder testen als het wat rustiger is.
 
@widodh het systeem zou toch ook moeten werken op secundaire wegen waar in het midden een dubbele doorgetrokken streep is? Of aan de zijkant van de weg een onderbroken streep moet hij toch ook herkennen en ingrijpen? Of alleen op snelwegen?
Ik heb geen flauw idee waar het allemaal werkt. Ik heb het op 'assistentie' gezet en ga eens kijken wat het doet.
 
Ik heb 1x een correctie ervaren op een secundaire weg (80km) toen ik de doorgetrokken streep aan de rechterkant naderde. Toen ik vervolgens probeerde om een ingreep te forceren door naar de doorgetrokken streep in het midden toe te rijden, gebeurde er helaas niets. De auto ging over de middenstreep heen. Ik heb zelf uiteraard maar weer snel naar rechts gestuurd. Uiteraard waren er geen tegenliggers in de buurt toen ik deze ‘test’ uitvoerde.
 
Ik heb de functie ook getest, maar krijgt het niet voor elkaar om de auto te laten waarschuwen. Als ik het stuur loslaat en de auto over een zijstreep laat rijden gebeurd er niets (snelheid > 65km/uur).