Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit TeslaCam

This site may earn commission on affiliate links.
Uhh, nee. "Repeaters" is hoe de Amerikanen de extra richtingaanwijzer noemen links en rechts bij de wielen. Het repeaten gaat hier dus over het herhalen van de normale richtingaanwijzers. Heeft niks met de software van Tesla te maken.

Echter ben ik het wel met je eens dat de beelden eerst naar de AP computer gaan en later met slechtere kwaliteit en verlies van pixels en frames naar je USB stick via een of andere route.
Ah dat van repeater wist ik niet.
 
Dat had ik ook vanochtend voor het eerst: dodehoekdetectie verminderd. Ik had het idee dat de zon onder een bepaalde hoek in de camera scheen. Laaghangende felle zon.

Ik krijg die melding ook wel eens. Voornamelijk als er dauw of vuil op de camera’s zit. Ik heb altijd wel een doekje in de auto liggen om de camera’s schoon te maken. Dan is dat probleem meteen weg.

Ik heb al eens een mede forum lid horen zeggen (die zelf piloot is) dat hij in zijn vak voor het vliegen altijd de sensoren verplicht controleert. De autopiloot van het vliegtuig werkt immers ook via die sensoren. Dit probeer ik sindsdien ook altijd met de tesla te doen.

Ontopic: ik zie ook regelmatig pixelation op de opgenomen fragmenten voorkomen. Ik verwacht dat dit waarschijnlijk is door de encoding van de video en dat de oorspronkelijke beelden een hogere kwaliteit zullen hebben. Dit is mooi want dan kan tesla nog tweaken aan die kwaliteit. :)
 
Even een update: in de afgelopen tijd van alles geëxperimenteerd; USB 2, USB 3, 128 GB, 8 GB, micro USB, normale USB, duo USB, single USB, veilig uitwerpen of niet..... Kennelijk is 64 GB maximum. Daarboven neemt mijn dashcam niet op. En ongeacht wat voor soort USB, kwaliteit blijft even goed-of even slecht. Overigens front cam is okay. Zij cams zijn belabberd. Hopelijk dat in een toekomstige update verbetering komt.
 
Ik heb ook al sinds het begin van Sentry Mode zeer slechte beelden. Front is het beste, dan Left en dan Right. Right is vaak helemaal nutteloos.

Ik denk dat het met de stroomtoevoer (rijdend werkt dashcam wel, alleen stilstaand niet) van de CPU te maken heeft en het encoden van de videobestanden, of eventueel het wegschrijven er van.
 
Zou de kwaliteit op opslagmedia ook te maken kunnen hebben met opslagsnelheid van de USB stick/drive? Ik kan me voorstellen dat er in korte tijd heel veel data weggeschreven moet worden. Bij fotocamera's is er ook opslagmedium met bepaalde snelheid nodig om snel/veel foto's te kunnen maken. Laat staan als je met 3 camera's gelijk gaat filmen :eek:
Bij mij geeft 1 van de zij camera's af en toe slecht of geen beeld -> wijst ook op te lage opslagcapaciteit?
 
Ik heb ook al sinds het begin van Sentry Mode zeer slechte beelden. Front is het beste, dan Left en dan Right. Right is vaak helemaal nutteloos.

Ik denk dat het met de stroomtoevoer (rijdend werkt dashcam wel, alleen stilstaand niet) van de CPU te maken heeft en het encoden van de videobestanden, of eventueel het wegschrijven er van.
Hier inderdaad precies hetzelfde opgevallen. Vooral bij het stilstaan gaat het niet goed, zodra er beweging is slaat hij het beter op. En dan gaat het vooral bij de 2 zij camera's mis.
 
Even een update: in de afgelopen tijd van alles geëxperimenteerd; USB 2, USB 3, 128 GB, 8 GB, micro USB, normale USB, duo USB, single USB, veilig uitwerpen of niet..... Kennelijk is 64 GB maximum. Daarboven neemt mijn dashcam niet op. En ongeacht wat voor soort USB, kwaliteit blijft even goed-of even slecht. Overigens front cam is okay. Zij cams zijn belabberd. Hopelijk dat in een toekomstige update verbetering komt.
Ik heb een SanDisk Ultra Fit 128GB USB 3.1 Flash Drive erin zitten en dat gaat prima. Hij zou dus meer dan 64GB aan moeten kunnen.
 
Zou de kwaliteit op opslagmedia ook te maken kunnen hebben met opslagsnelheid van de USB stick/drive? Ik kan me voorstellen dat er in korte tijd heel veel data weggeschreven moet worden. Bij fotocamera's is er ook opslagmedium met bepaalde snelheid nodig om snel/veel foto's te kunnen maken. Laat staan als je met 3 camera's gelijk gaat filmen :eek:
Bij mij geeft 1 van de zij camera's af en toe slecht of geen beeld -> wijst ook op te lage opslagcapaciteit?

Ik heb een USB stick met een LEDje erin die knippert bij activiteit. Dat LEDje knippert maar eens per +/- 10 - 15 seconden. De video files worden dus gebufferd op de MCU en daarna pas weggeschreven.

Bovendien zorgt te trage media niet voor slechte kwaliteit van beeldmateriaal. Dan krijg je mogelijk halve video files of files die helemaal niet te openen zijn.
 
Denk inderdaad dat de kwaliteit op termijn zal verbeteren zodra we de HW3.0 computer hebben (En de software daarop aangepast is).

Heb namelijk wel eens begrepen dat de huidige MCU nog enigszins beperkt is qua rekenkracht en dat er daarom allemaal trucjes (lage resolutie, pixel binding, etc.) worden toegepast op de camerabeelden om de MCU te ontlasten.
 
Eeeuuuhhh, de gehele disk a 240Gb gebruiken voor de partitie, FAT32 formateren (geen quick format), TeslaCam folder aanmaken, aansluiten op de USB port van de auto en filmen maar ...
Dat werkt zelfs met 512 Gb (en dat is gewoon een draaiende harddrive in 2,5 inch usb 3.0 casing van chinese herkomst) heb ik gemerkt. Maar het werkt ook weer niet altijd want een 512 Gb partitie op en 2TB toughdrive werd niet geaccepteerd (kruisje in het cam-icoon, dus hij zag de TeslaCam map schijnbaar wel)
 
Misschien mild off-topic, maar toch past deze het beste hier. Sinds afgelopen maandag is een 32GB usb helemaal vol. Ik merkte vandaag na werk dat ik er niet meer kon opnemen; er stond een icoon met een grijs kruis in beeld. Nu ik de USB in de laptop heb, zie ik dat er 24 GB is opgenomen aan sentry beelden. Nu woon ik aan een doorgaande straat in de stad, maar heb ik het beeld dat er wat overactief wordt opgenomen; ik zie een hele sloot aan clipjes waar eigenlijk helemaal niets gebeurt. Soms gaat er aan de overkant van de straat een lamp aan, soms loopt er iemand langs, maar niet meer dan dat. Herkennen anderen dit beeld?
 
Misschien mild off-topic, maar toch past deze het beste hier. Sinds afgelopen maandag is een 32GB usb helemaal vol. Ik merkte vandaag na werk dat ik er niet meer kon opnemen; er stond een icoon met een grijs kruis in beeld. Nu ik de USB in de laptop heb, zie ik dat er 24 GB is opgenomen aan sentry beelden. Nu woon ik aan een doorgaande straat in de stad, maar heb ik het beeld dat er wat overactief wordt opgenomen; ik zie een hele sloot aan clipjes waar eigenlijk helemaal niets gebeurt. Soms gaat er aan de overkant van de straat een lamp aan, soms loopt er iemand langs, maar niet meer dan dat. Herkennen anderen dit beeld?
Hier hetzelfde. Hopelijk komt er ooit een update dat je het vanuit de auto kan terugkijken en bestanden kan wissen. Of instellen ouder dan 2 weken automatisch verwijderen.