Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hogere typical range sinds laatste update in 70D

This site may earn commission on affiliate links.
In onze (twee stuks) Model S 70D's zien we sinds de laatste update (v6.2 2.5.46) dat de typical range van 302 (90%/trip) naar 324 kilometer is gegaan.

Het is dus bij beide auto's, precies na de update en ik kan ook daadwerkelijk verder komen op een accu.

Zijn er meer mensen die dat gezien hebben? Ook bij aflevering stond hij op 302 kilometer, dus het is niet zo dat hij anders is gaan tellen op basis van mijn rijstijl.

Als het een feature is dan begrijp ik niet waarom er geen aandacht voor is geweest.

- - - Updated - - -

Er zijn meer mensen, maar geen verklaring: 70D gained more km after update (2.5.46))
 
Zelfde bij mij. Ik heb 325 typical en bij een range charge dit weekend 361km met 100%. Heb hem niet veel zuiniger ervaren (eerder onzuiniger), maar dat ligt denk ik aan het weer. Bij mij kwam de oude typical dichter bij mijn werkelijke verbruik.
 
Ik heb dit ook sinds afgelopen weekend opgemerkt, die stijging van de range. Ik heb er ook wat op gelet, en volgens mij is het een andere berekening van de typical, eerder dan dat de auto zuiniger is geworden. Als dat klopt, dan is dit eerder een stapje terug, want ik kon vrij goed vertrouwen op de typical.