Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik vroeg me af; de Tesla Wall Connector, doet die nog iets substantieels meer dan de 3-fase lader (met ook 2-fase stekker wisselbaar) die bij mijn Model S kwam?
Ligt er een beetje aan wat je substantieel vindt.
  • UMC kan tot 3-fase 16A = 11 kW, TWC tot 3-fase 32A = 22 kW
  • TWC snoer is wat langer, maar ook dikker en dus stugger
  • TWC heeft permanente stroomvoorziening i.p.v. de UMC stekkers (voelt wat veiliger)
  • TWC kan i.c.m. Maxem en dergelijke piekbelasting van je stroomaansluiting beperken tot het overeengekomen maximum (bijv. 25A) m.b.v. load balacing
  • TWC kan i.c.m. maximaal drie andere TWC's tot vier auto's gelijktijdig laden m.b.v. load balancing
  • UMC kan buiten gebruik eenvoudig gejat worden, bij de TWC is dat wat lastiger
Ik heb ruim vijf jaar de UMC op 11 kW gebruikt, maar die is nu kaduuk. Vervangend exemplaar is wel onderweg vanuit Tesla.
Het was een no-brainer om een gebruikte of referral TWC te scoren, hier op TMC (of anders op Marktplaats). En eenvoudig te installeren, ook nog, als je CEE 16A aansluiting al aanwezig is. Alles tezamen minder dan € 300, handje contantje.
 
Ben op zoek naar een zwarte model X met een operational of financial lease contract met 4% bijtelling. Kan ook een gebruikte model X zijn waar ik zelf een financial lease voor regel. Liefst met premium pakket met de laatste autopilot en zwarte bekleding. Termijn is flexibel maar liefst zsm.

Interesse of weet je wellicht iemand? Mail mij dan op [email protected]. Bedankt!
 
In het kader van het vraag en aanbod draadje, beetje OT ;):

Tesla verkoopt de huidige showroom MS 75D vanaf EURO 71.000 met onbeperkt chargen.
Nu heb ik de MS 90D Classic uit 2015. Op autoscout is wordt ongeveer dezelfde aangeboden voor EURO 59.900,- (mits je em verkocht krijgt voor die prijs)
Voor circa 15.000,- euro heb je dan een nieuwe Tesla met de laatste hardware, seats ed.
Uiteraard denk ik erover, maar de vrouw zegt al nee:(.
A.d.a.k. De auto's worden met een (bekende) reden nu goedkoper aangeboden...

Ik denk er in elk geval serieus over na.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
In het kader van het vraag en aanbod draadje, beetje OT ;):

Tesla verkoopt de huidige showroom MS 75D vanaf EURO 71.000 met onbeperkt chargen.
Nu heb ik de MS 90D Classic uit 2015. Op autoscout is wordt ongeveer dezelfde aangeboden voor EURO 59.900,- (mits je em verkocht krijgt voor die prijs)
Voor circa 15.000,- euro heb je dan een nieuwe Tesla met de laatste hardware, seats ed.
Uiteraard denk ik erover, maar de vrouw zegt al nee:(.
A.d.a.k. De auto's worden met een (bekende) reden nu goedkoper aangeboden...

Ik denk er in elk geval serieus over na.
Biedt je eigen auto scherp aan en hou het aanbod bij Tesla in de gaten. Maar die 15k bijleggen zal er niet in zitten.
 
Jij verwacht dat ik dan meer moet bijleggen?
Het is ook de vraag hoe snel je, je auto verkocht krijgt en de aanbieding loopt.
Het is mooi idee, maar kijkende naar het bereik van beide wagens, heeft de 90D ook wel pre op de nieuwe 75D.
Niet getreurd. Neem je toch een P100D voor 95K. Ik betaalde 11 maanden geleden nog gewoon 156K. 61K afschrijving. Wel bijtellingvoordeel. Ik vraag me af wat de fiscale waarde is van deze auto’s. Ik heb begin maart de Vin ...1996 doorverkocht. Gisteren stond de ...1994 er nog. Vandaag niet meer dus wacht niet te lang!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Wegens overcompleet in de aanbieding, de echte, van COzero. (Dus niet van die Aliexpress neppers die er steeds vanaf schieten). Doe een leuk bod. Afhalen in Leiderdorp.
Schermafbeelding 2019-06-06 om 16.15.47.png










Ophalen voor een flesje wijn:
Schermafbeelding 2019-06-06 om 16.18.23.png

Inlegbakje voor in de middenconsole.
 
Wegens overcompleet in de aanbieding, de echte, van COzero. (Dus niet van die Aliexpress neppers die er steeds vanaf schieten). Doe een leuk bod. Afhalen in Leiderdorp.
View attachment 416211
Ophalen voor een flesje wijn:
View attachment 416212
Inlegbakje voor in de middenconsole.
Hopelijk schiet dat Aliexpress nep inlegbakje voor in de middenconsole er niet steeds uit ...;)
 
  • Funny
Reactions: Dim70 and Stefan3
Op papier scheelt het wel (EV-database).
90D = 460km
75D = 385km
Das best veel. In de praktijk zal het verschil zeker minder zijn.
Volgens Tesla zou een 90D bijna 20% meer bereik moeten hebben dan een 75D.
Jason Hughes
zocht de werkelijke bruikbare grootte van alle Tesla accu's uit.
  • 90D/P90D – 85.8 kWh total capacity, 81.8 kWh usable
  • 75/75D – 75 kWh total capacity, 72.6 kWh usable
De Tesla specificatie geeft voor de 90D 15 kWh meer op dan de 75D. In werkelijkheid is het verschil maar 9,2 kWh. Daarnaast is de 75D ruim 100 kg lichter qua gewicht en dat levert verhoudingsgewijs meer range op.
Reken maar eens een lange trip uit in Abetterrouteplanner. Dan zul je zien dat de resterende accucapaciteit aan het eind van de rit steeds 8% verschilt.
Die eerder door mij genoemde 10% klopt echt.