Hoi Hans,
Ik doelde meer op het feit dat je met een Tesla vaker zal moeten stoppen als je lekker door wilt jakkeren, en al bouwen ze 100 SuC in Duitsland, er zijn nog altijd vele malen meer gewone pompstations.
(vrouw sliep uiteraard, en was bijna géén verkeer op de snelweg, zondag in de ochtend vanaf 04.00 tot 07.00)
Ik bedoelde het ook niet onaardig. Trouwens, wie 20 liter diesel per 100 km verbruikt betaalt dan 20 x 1,43 ofwel bijna 30 euro. 30 cent per km. Bij Tes blijft het dan gewoon nul.
Hoewel ik ook niet wakker heb gelegen van de brandstofkosten in het verleden vind ik het nu wel een pré dat een retourtje Opa en Oma met de Dodge Grand Caravan inmiddels rond €.600,00 zou kosten incl. wat ritjes daar, en dat dat nu in de buurt van 0 is gekomen. (alleen wat 13 A daar)
In Duitsland rijd ik ook harder dan in NL maar niet in die mate. Afhankelijk van de wegsituatie is het meestal ergens tussen de 120 en 160 waarbij ik er op let zoveel mogelijk constant te rijden. Ook een beetje voor de passagiers. Maar mijn vrouw vindt het ook wel leuk als ik af en toe een keertje doortrek, nadat ik het heb aangekondigd, tot de max als daar "aanleiding voor is" en dan begrijp je wat ik bedoel. Maar als ik constant veel harder rijd dan de rest en het dus optrekken, afremmen, mopperen wordt dan wordt het anders. Dan zou ik ook Manilow moeten proberen
Trouwens, in één van je andere posts las ik dat je 203 haalde bergop. Dat is dan een mooi bewijs voor het feit dat er een begrenzing is. De auto kan dus best meer, zoals met 203 klimmen, maar die 203 (of 200) is dan uiteindelijk toch heilig.
Ook fijn dat de rest van je reis, na het wel heel ongelukkige begin, goed is gegaan en dat jullie ook weer goed thuis zijn gekomen.