Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
IMAG0087.jpg



tripA=> maand augustus. geen verlof genomen, maar wel enkele trips naar zee en ééntje naar de champagnestreek.
tripB=> enkele uren na levering gereset :frown: (26.11.2013)

grootste nadeel van deze wagen :
Model S heeft overduidelijk een negatieve impakt op de verkeersdrukte.
 
Last edited:
Iemand deze waardes al eens gezien ;-)
Dit was afgelopen zaterdag bij Winterberg de berg af richting de Autobahn.....eerste keer dat hij groen aan heeft gegeven en denk voorlopig ook we de laatste keer.
De topsnelheid vd S85 is 202 max..... Vind persoonlijk wel dat hij wat licht in de besturing.
Hij staat ook op instant, dan heb je bij elke afrit van de snelweg 999km staan.
Ik heb trouwens 203 km/u als top gehad, berg op!
 
Ik gisteren tussen wilnesdorf en neuberg superchargers 215 km/uur

Het was een rit van 114 km en 200 typical range verbruikt waarvan 40 km wegwerkzaamheden met een limiet van 80 km/uur.

Eindelijk een stukje waar je niet op range hoeft te letten en lekker los kan gaan
 
Last edited:
In Duitsland niet onder de 370 verbruik gekomen tussen de SuC in (behalve dan als ik tekort kwam en de laatste 20km ff moest dimmen). Zelfs een keer 420 na 100 km.. Gewoon dubbel verbruik merk ik in Duitsland..... Ik denk dat ze nog een aardige kluif gaan hebben om grote aantallen Tesla's in Duitsland te krijgen (aan de Duitser dan) want met 350 km lading 150-175 km rijden á 190-200 p/u is in 45-50 minuten leeg heb ik wel gemerkt. Ook word je vermogen heel snel beperkt.. Denk dat dit door de (over)belasting van de accu's komt (Koeling etc) Je kan namelijk even met vol vermogen doortrekken naar 210+ (heb zelfs 218 gehaald) maar erg snel zal hij je vermogen beperken. Bij mij ongeveer na 5 minuten. Je kan dan nog steeds naar de 215 maar gaat langzamer. Wat ik wel merk is als de beperking er nog niet is, je gewoon met veel vermogen doortrekt en dan bij 215 je gewoon het vermogen weg voelt vloeien... vreemd gevoel;)
 
In Duitsland niet onder de 370 verbruik gekomen tussen de SuC in (behalve dan als ik tekort kwam en de laatste 20km ff moest dimmen). Zelfs een keer 420 na 100 km.. Gewoon dubbel verbruik merk ik in Duitsland..... Ik denk dat ze nog een aardige kluif gaan hebben om grote aantallen Tesla's in Duitsland te krijgen (aan de Duitser dan) want met 350 km lading 150-175 km rijden á 190-200 p/u is in 45-50 minuten leeg heb ik wel gemerkt. Ook word je vermogen heel snel beperkt.. Denk dat dit door de (over)belasting van de accu's komt (Koeling etc) Je kan namelijk even met vol vermogen doortrekken naar 210+ (heb zelfs 218 gehaald) maar erg snel zal hij je vermogen beperken. Bij mij ongeveer na 5 minuten. Je kan dan nog steeds naar de 215 maar gaat langzamer. Wat ik wel merk is als de beperking er nog niet is, je gewoon met veel vermogen doortrekt en dan bij 215 je gewoon het vermogen weg voelt vloeien... vreemd gevoel;)


Op zich is dat niet zo vreemd toch? Van een autoweekforum plukte ik deze stukjes:

"Over het algemeen, uitzonderingen daar gelaten, verbruikt een auto een stuk meer naarmate de snelheid toeneemt. Een Bugatti kan bijvoorbeeld maar 12 minuten op de topsnelheid rijden."

en...

"Rondom de 100: 5-5.5l/100km ca. 2500t/min.
Rondom de 110: ca. 6l/100km.
Rondom de 130: ca. 7l/100km.

2.0 liter turbo benzine, 200pk. Bij lagere snelheden kan mijn motor in een leanburn-achtige modus draaien. Maar dat houdt bij 130 dus echt wel op. Boven de 200km/u gaat het verbruik richting 15 a 20 liter."


15 tot 20 liter per 100 km is zelfs drie tot vier keer verbruik bij snelheid van 100 km/uur. (In dit geval, uiteraard is alles voor verantwoording van die forumleden maar ik zou me ook niet kunnen voorstellen dat het bij Tesla zoveel anders zou kunnen zijn).


 
Op zich is dat niet zo vreemd toch? Van een autoweekforum plukte ik deze stukjes:

"Over het algemeen, uitzonderingen daar gelaten, verbruikt een auto een stuk meer naarmate de snelheid toeneemt. Een Bugatti kan bijvoorbeeld maar 12 minuten op de topsnelheid rijden."

en...

"Rondom de 100: 5-5.5l/100km ca. 2500t/min.
Rondom de 110: ca. 6l/100km.
Rondom de 130: ca. 7l/100km.

2.0 liter turbo benzine, 200pk. Bij lagere snelheden kan mijn motor in een leanburn-achtige modus draaien. Maar dat houdt bij 130 dus echt wel op. Boven de 200km/u gaat het verbruik richting 15 a 20 liter."


15 tot 20 liter per 100 km is zelfs drie tot vier keer verbruik bij snelheid van 100 km/uur. (In dit geval, uiteraard is alles voor verantwoording van die forumleden maar ik zou me ook niet kunnen voorstellen dat het bij Tesla zoveel anders zou kunnen zijn).

Hoi Hans,

Nee, het is ook niet erg, je kan er voor kiezen. Overigens, personen die een Bugatti Veyron (kunnen)kopen malen echt niet om het verbruik ;)

Ik doelde meer op het feit dat je met een Tesla vaker zal moeten stoppen als je lekker door wilt jakkeren, en al bouwen ze 100 SuC in Duitsland, er zijn nog altijd vele malen meer gewone pompstations. Ik had hiervoor een Renault Espace 3.5 V6. Reed met gemak 240. Ook prima wegligging, en kon al snel 250-300 km afleggen dan op een volle tank (85 liter). Heb eens 693 km in exact 3 uur gedaan inclusief 2 tankbeurten. (vrouw sliep uiteraard, en was bijna géén verkeer op de snelweg, zondag in de ochtend vanaf 04.00 tot 07.00) Met de Tes was dit wel even anders. Als voorbeeld, ik ben gisteren vanuit Berlijn naar Rotterdam gereden. De route over de SuC is al 1.20 uur langer, en dan ook nog 5 stops om te laden. Uiteindelijk heb ik er 9.5 uur over gedaan waar ik normaliter er 5.5 uur over doe. Als er nou eens één bij Hannover zou komen, dan zal het overigens een stuk beter gaan. Ook als ik nu Emsburen had gepakt vanaf Magdeburg (320 km) en 100 km had gereden, of naar Kamen (319 km) was ik ook sneller thuis geweest. Probleem is gewoon, je gaat niet (ik in ieder geval) onder de 150-160 rijden in Duitsland overdag....

Dus ik bedoelde het ook niet negatief, was gewoon een constatering en een goede ervaring voor mij. Volgende keer toch "slikken" en 130 aanhouden en hopelijk SuC in Hannover omgeving. Nog beter zou zijn een goed restaurant met 22kW vinden waar je 1,5 uur lekker kunt eten en 150 km (dus 90km ongeveer bij 150km/u) kunt bijladen tussen de 2 SuC in welke 300 km ongeveer vanuit elkaar liggen. Ben nu op diverse SuC wezen eten maar echt kwaliteit heb ik alleen in Ljubljana meegemaakt, voortreffelijk. Het is een 4 sterren hotel maar de bediening heeft duidelijk hogere hotelschool gedaan en ik denk zelfs dat ze 5 sterren zijn, maar dan bang zijn dat teveel mensen denken dat ze te duur zullen zijn.
 
Hoi Hans,

Ik doelde meer op het feit dat je met een Tesla vaker zal moeten stoppen als je lekker door wilt jakkeren, en al bouwen ze 100 SuC in Duitsland, er zijn nog altijd vele malen meer gewone pompstations.


(vrouw sliep uiteraard, en was bijna géén verkeer op de snelweg, zondag in de ochtend vanaf 04.00 tot 07.00)

Ik bedoelde het ook niet onaardig. Trouwens, wie 20 liter diesel per 100 km verbruikt betaalt dan 20 x 1,43 ofwel bijna 30 euro. 30 cent per km. Bij Tes blijft het dan gewoon nul.

Hoewel ik ook niet wakker heb gelegen van de brandstofkosten in het verleden vind ik het nu wel een pré dat een retourtje Opa en Oma met de Dodge Grand Caravan inmiddels rond €.600,00 zou kosten incl. wat ritjes daar, en dat dat nu in de buurt van 0 is gekomen. (alleen wat 13 A daar)

In Duitsland rijd ik ook harder dan in NL maar niet in die mate. Afhankelijk van de wegsituatie is het meestal ergens tussen de 120 en 160 waarbij ik er op let zoveel mogelijk constant te rijden. Ook een beetje voor de passagiers. Maar mijn vrouw vindt het ook wel leuk als ik af en toe een keertje doortrek, nadat ik het heb aangekondigd, tot de max als daar "aanleiding voor is" en dan begrijp je wat ik bedoel. Maar als ik constant veel harder rijd dan de rest en het dus optrekken, afremmen, mopperen wordt dan wordt het anders. Dan zou ik ook Manilow moeten proberen:)

Trouwens, in één van je andere posts las ik dat je 203 haalde bergop. Dat is dan een mooi bewijs voor het feit dat er een begrenzing is. De auto kan dus best meer, zoals met 203 klimmen, maar die 203 (of 200) is dan uiteindelijk toch heilig.

Ook fijn dat de rest van je reis, na het wel heel ongelukkige begin, goed is gegaan en dat jullie ook weer goed thuis zijn gekomen.
 
Last edited:
Inderdaad, dat is ook mijn ervaring. Ik laad thuis altijd 3x16A. Nooit meer dan 51 km/hr gezien, maar meestal rond 48 - 49 km/hr (typical).


Inderdaad, max 50 als de spanning zo rond de 230 stabiliseert, vaak 48/49.
Helaas thuis, max 46. De spanning zakt wel iets in, 212-218V en gemiddeld 218-220V onbelast. Ik denk dat daar die extra 3-4 km/u laden verdwijnen.

Liander (de netbeheerder), zegt dat het binnen de norm is, ik vind het wel jammer. Het is maar een klein beetje, maar voelt niet optimaal.

Iemand ervaring hiermee en of een netbeheerder te bewegen is om het wat hoger af te regelen vanaf de wijkkast?

Metingen direct bij de meter laten hetzelfde patroon (belast/onbelast) zien, dus het lijkt niet uit de kabel lengte te komen.
 
Klopt, nu laad ik met 11 KW maar wat gebeurd er dan als men via zo'n smart box tot 16-17 KW eruit kan halen ? Dan neem ik aan dat ik dan meer dan 50 km per uur kan laden

Als je duo laders hebt en je laadt niet via de Tesla UMC dan kun je tot max. zo'n 100km/h laden (dat is bij 3x32A). Dus met een smart box die 16 a 17kWh levert zul je richting de 75km/h a 80km/h kunnen laden met duo laders.
Met een enkele lader zit je bij 50km/h laadsnelheid wel aan de max (= 3x230Vx16A = 11kWh).
 
Beste mensen,

Resultaat van een paar dagen relaxed woon/werk verkeer regio Den Haag - Centrum Rotterdam, gewoon met het verkeer mee, niet laten zien dat je eigenlijk toch wel de snelste bent... dan kun je gemakkelijk 400+ halen

Het KAN echt hoor :cool:

Maar je moet het wel WILLEN :crying:


Rotterdam-20140912-00061.jpg