Ik kan met mijn hendel gewoon de snelheid aanpassen.... En door hem naar mij toe te trekken wordt bijvoorbeeld de snelheid aangepast naar de door Tesla gedetecteerde maximum.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar op AP op secundaire wegen niet meer dan de gedetecteerde vmax +10 (tot 2014.8 + je eigen instelling). Helpt dus niet veel als er 30 gedetecteerd wordt wat je 70 mag.Ik kan met mijn hendel gewoon de snelheid aanpassen.... En door hem naar mij toe te trekken wordt bijvoorbeeld de snelheid aangepast naar de door Tesla gedetecteerde maximum.
Je hebt gelijk, maar zeikerig (ik weet het) is in NL (en ik dacht ook België) de functie formeel alleen voor snelwegen beschikbaar....Maar op AP op secundaire wegen niet meer dan de gedetecteerde vmax +10 (tot 2014.8 + je eigen instelling). Helpt dus niet veel als er 30 gedetecteerd wordt wat je 70 mag.
Je moet dus overschakelen op: ofwel TaCC en zelf sturen ofwel AP en zelf gas bijgeven.
Nee, ook zelf met de voet op het gaspedaal krijg je waarschuwingen als je voorligger plots remt. En als je dan het gaspedaal los laat, remt ie zelf.+1,
al vind ik de optie TaCC veiliger. Voor wat je dan zelf verkeerd doet, krijg je dan waarschuwingen (lane keep warnings). Als je zelf gas geeft, overrule je alles en moet je zelf anticiperen op een stoppende voorganger.
Handicap is als je auto een verloren bord 50 of 30 herkent, waar je 80 mag. Dan zit je autopilot vast op een maximum van herkende snelheid + 10km/u.Ik kan met mijn hendel gewoon de snelheid aanpassen.... En door hem naar mij toe te trekken wordt bijvoorbeeld de snelheid aangepast naar de door Tesla gedetecteerde maximum.
Emergency braking, maar dan ben je al dicht bij een noodstop, wat dan weer een risico is voor achterliggers.Nee, ook zelf met de voet op het gaspedaal krijg je waarschuwingen als je voorligger plots remt. En als je dan het gaspedaal los laat, remt ie zelf.
Inderdaad, maar staat bij mij overal op waar hij kan opgezet worden. En anders staat TaCC op.Je hebt gelijk, maar zeikerig (ik weet het) is in NL (en ik dacht ook België) de functie formeel alleen voor snelwegen beschikbaar....
Maar geen melding van slecht weer gedetecteerd en het zgn uitschakelen van FSD/EAP/AP en elke zoveel seconden een ding dong?Gisteren in het donker en in gietende regen meer dan een uur moeten rijden naar huis. Ik was verbaast hoe stabiel AP nog was in deze omstandigheden. Zonder AP zou het een probleemrit geweest zijn, terwijl het nu relaxt was. Vroeger ging AP in deze omstandigheden van hoeken naar kanten of kreeg ik AP zelfs niet aan. ik kijk er er naar uit op FSD te gebruiken (zit al jaren op beide Tesla's)
heel af en toe een melding "snelheid verminderd wegens slecht zicht" waardoor hij tijdelijk een lagere snelheid ging rijden.Maar geen melding van slecht weer gedetecteerd en het zgn uitschakelen van FSD/EAP/AP en elke zoveel seconden een ding dong?
of een einde zone niet herkend, zeer vervelend...Handicap is als je auto een verloren bord 50 of 30 herkent, waar je 80 mag. Dan zit je autopilot vast op een maximum van herkende snelheid + 10km/u.
Momenteel? Extreem weinig.Wat is FSD nu eigenlijk waard zolang de bestuurder af en toe moet ingrijpen?
Zolang dat het geval is, kan je dat toch niet inzetten in een robotaxi, of dronken mensen mee thuisbrengen?
Alsof zelf (als mens) rijden zo ontzettend moeilijk en vermoeiend is?
Wat is FSD nu eigenlijk waard zolang de bestuurder af en toe moet ingrijpen?
Momenteel? Extreem weinig.
Als het niet past dan zal FSD niet gaan. Ik ben benieuwd wat je als mens anders kunt dan een plek zoeken waar je wel kunt passeren.ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
vanaf het wat moeilijker wordt valt het systeem door de mand.
idd op dat moment kan je ingrijpen en is er niet echt gevaar...
maar als je een robotaxi belooft over een paar maanden, moeten dat soort dingen wel gewoon werken.
ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
Enkele mogelijkheden:ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
vanaf het wat moeilijker wordt valt het systeem door de mand.
idd op dat moment kan je ingrijpen en is er niet echt gevaar...
maar als je een robotaxi belooft over een paar maanden, moeten dat soort dingen wel gewoon werken.
Als het echt niet mogelijk is, zal hij stoppen.ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
vanaf het wat moeilijker wordt valt het systeem door de mand.
idd op dat moment kan je ingrijpen en is er niet echt gevaar...
maar als je een robotaxi belooft over een paar maanden, moeten dat soort dingen wel gewoon werken.
Dat werkt al.ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
vanaf het wat moeilijker wordt valt het systeem door de mand.
idd op dat moment kan je ingrijpen en is er niet echt gevaar...
maar als je een robotaxi belooft over een paar maanden, moeten dat soort dingen wel gewoon werken.
ben benieuwd wat twee FSD tesla's doen die elkaar kruisen op een smalle weg met een zachte berm ? (of een muur / gracht / whatever ... )
Ik had er alle vertrouwen in dat-ie mooi scherp langs stoepranden zou sturen. M’n velgen zien er door de “net niet goed” keren niet zo leuk meer uit.Hij rijdt er zo rakelings naast dat ik tot voor kort altijd overnam. Ik denk dat het geen 2 cm scheelt.