Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Een enorme hoeveelheid aan gegevens over hoe de Amerikaanse FSD presteert in dit dashboard.
Je kan op verschillende items (zie ook navigatie aan de rechterzijde) klikken om meer details te zien.
Goed is te zien hoe de neurale versie beter presteert (DE=disengagement) dan eerdere versies (maar nog wel werk aan de winkel).

Schermafdruk zonder het menu aan de bovenzijde:
Screenshot 2024-05-07 at 07.39.30.png
 
Een enorme hoeveelheid aan gegevens over hoe de Amerikaanse FSD presteert in dit dashboard.
Je kan op verschillende items (zie ook navigatie aan de rechterzijde) klikken om meer details te zien.
Goed is te zien hoe de neurale versie beter presteert (DE=disengagement) dan eerdere versies (maar nog wel werk aan de winkel).

Schermafdruk zonder het menu aan de bovenzijde:
View attachment 1044932
Heel leuk, kende ik nog niet!

Wel kleine waarschuwing: dit zijn ongeverifeerde cijfers van deelnemers die zichzelf hebben opgegeven.

Het is te hopen dat Tesla dit soort cijfers ook eens gaat publiceren.
 
Wat is FSD nu eigenlijk waard zolang de bestuurder af en toe moet ingrijpen?
Zolang dat het geval is, kan je dat toch niet inzetten in een robotaxi, of dronken mensen mee thuisbrengen?
Alsof zelf (als mens) rijden zo ontzettend moeilijk en vermoeiend is?
 
Wat is FSD nu eigenlijk waard zolang de bestuurder af en toe moet ingrijpen?
Zolang dat het geval is, kan je dat toch niet inzetten in een robotaxi, of dronken mensen mee thuisbrengen?
Alsof zelf (als mens) rijden zo ontzettend moeilijk en vermoeiend is?
Veiligheid!
Supervisie is sowieso maar een tussenstap.
Misschien kan het zelfs al zonder supervisie, maar zolang dit niet gehomologeerd is moet supervisie afgedwongen worden.
De tussenstap met supervisie is nodig om AI te voeden om het systeem te verbeteren. Je kan die dus niet overslaan.
 
Last edited:
Wat is FSD nu eigenlijk waard zolang de bestuurder af en toe moet ingrijpen?
Zolang dat het geval is, kan je dat toch niet inzetten in een robotaxi, of dronken mensen mee thuisbrengen?
Alsof zelf (als mens) rijden zo ontzettend moeilijk en vermoeiend is?

Tesla stats geven aan dat met FSD minder ongelukken gebeuren. En ja, ik vind autorijden best vermoeiend en ben blij met wat hulp...
 
Gisteren in het donker en in gietende regen meer dan een uur moeten rijden naar huis. Ik was verbaast hoe stabiel AP nog was in deze omstandigheden. Zonder AP zou het een probleemrit geweest zijn, terwijl het nu relaxt was. Vroeger ging AP in deze omstandigheden van hoeken naar kanten of kreeg ik AP zelfs niet aan. ik kijk er er naar uit op FSD te gebruiken (zit al jaren op beide Tesla's)
 
Alsof zelf (als mens) rijden zo ontzettend moeilijk en vermoeiend is?
Ik had voor Tesla al ervaring met cruise control, en ook met adaptieve cruise control.

Het grootste effect op mijn vermoeidheid blijkt de lane keeping te zijn. Het feit dat ik niet continu zelf microcorrecties moet uitvoeren is aanzienlijk minder vermoeiend dan wel op adaptieve cruise control telkens microcorrecties op het stuurwiel te moeten uitvoeren. Daarom dat ik bij een foute snelheidslimiet op autopilot liever de autosteer aan laat en zelf gas geef, dan dat ik de autosteer uit zet en de adaptieve cruise control op de juiste snelheid zet.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
ik vind autosteer ook zeer handig. maakt lange ritten idd minder vermoeiend. Als ik naar spanje rijd, heb ik op de snelweg altijd AP aanstaan, maar zelfs EAP heb ik niet en mis het ook niet. Ik passeer dan ook langs parijs, en daar wil ik zelf 100% controle...
 
  • Like
Reactions: JanG007
Veiligheid!
Supervisie is sowieso maar een tussenstap.
Misschien kan het zelfs al zonder supervisie, maar zolang dit niet gehomologeerd is moet supervisie afgedwongen worden.
De tussenstap met supervisie is nodig om AI te voeden om het systeem te verbeteren. Je kan die dus niet overslaan.

die tussenstap zal wellicht nog minstens een decennium nodig zijn.
 
die tussenstap zal wellicht nog minstens een decennium nodig zijn.
Heb ik ook lang beweerd. Maar begin nu toch te twijfelen.
Is zelfs een twijfelgeval of ik het nu nog zou activeren voor de spotprijs van 3800€ (ik heb al EAP) om het te hebben tegen dat ik zelf niet meer kan/mag rijden, maar aangezien ik nog 15-20 jaar zelf hoop te rijden is dat wellicht net iets te lang voor mijn huidige auto.
 
Daarom dat ik bij een foute snelheidslimiet op autopilot liever de autosteer aan laat en zelf gas geef, dan dat ik de autosteer uit zet en de adaptieve cruise control op de juiste snelheid zet.
+1,
al vind ik de optie TaCC veiliger. Voor wat je dan zelf verkeerd doet, krijg je dan waarschuwingen (lane keep warnings). Als je zelf gas geeft, overrule je alles en moet je zelf anticiperen op een stoppende voorganger.
 
Last edited: