Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Finland

This site may earn commission on affiliate links.
Varsin hienolta näyttää! Performance-malliin sopii hyvin punainen. Itse asun hiekkatien varrella joten halusin värin jossa lika näkyy mahdollisimman vähän. Mietin ruskean ja harmaan välillä, mutta kun nykyinenkin autoni on harmaa ja se näyttää aika hyvältä likaisenakin, ja tuntui että ruskea saattaa näyttää likaiselta puhtaanakin :smile:, valitsin harmaan.
 
Onko kokemuksia Teslan hakemisesta Hollannista? Autothan myydään 0-alv:lla, ymmärtääkseni rekisteröitäessä maksetaan 24% Alv Suomessa ja siitä laskettavaan hintaan päälle 5% autoveroa.


Korjaus edelliseen 5%:n autovero lasketaankin Suomen vähittäismyyntihinnasta. Verottaja käytä Auto-outletin hintoja ilmeisesti.
 
Ahaa.. Eli Hollannista tuonti ei tule ihan niin edulliseksi kuin äkkipäätään voisi kuvitella? Vaikka eihän tuosta verottajan laskutavasta varmaan kovin hirveätä lisäystä hintaan tule.


Tulee se Hollannista haku silti reippaasti halvemmaksi. Teslan autovero on kuitenkin vain 5%, eli vaikka se laskettaisiin esim. 100:n hinnasta, on se "vain" 5 tonnia.

Verottajan järjestelmä antaa esim 60kw:n verottomaksi hinnaksi Suomessa 80773 euroa. Eli siihen päälle 5% autoveroa on 84811,65 ja siitä 5% on 4240, eli tämä on summa, joka Suomeen tuotavasta 60kw:n versiosta maksetaan veroa (mun ymmärtääkseni tämä lasketaan näin.

Katso http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/naytaUusiajoneuvointernet.do?kaupallinennimikeSID=220234

Teslan 60kw:n veroton hinta Hollannissa on 55090, katso http://www.teslamotors.com/en_EU/models/design

Eli siihen 24% alv ja 4240 autoveroa on 72551. Auto-outlethan pyytää samasta 89990

 
Last edited:
Ahaa.. Eli Hollannista tuonti ei tule ihan niin edulliseksi kuin äkkipäätään voisi kuvitella? Vaikka eihän tuosta verottajan laskutavasta varmaan kovin hirveätä lisäystä hintaan tule.
Ymmärtääkseni Auto-Outletin hinnat on noin 20k€ kovempia? Eli 5% siitä on noin 1000€. Eli Hollanista itse tuoja maksaa tonnin "ylimääräistä" veroja Auto-Outletin hinnoittelun takia? Hieno tämä meidän autoverojärjestelmä...
Jos/kun Tesla avaa storen Suomeen, verottaja käyttää Teslan hinnastoa? Vai arpoo jotain tuolta väliltä? Eipä noi isoja summia kokonaishinnassa ole, lähinnä huvittaa verottajan touhut.
 
Ymmärtääkseni Auto-Outletin hinnat on noin 20k€ kovempia? Eli 5% siitä on noin 1000€. Eli Hollanista itse tuoja maksaa tonnin "ylimääräistä" veroja Auto-Outletin hinnoittelun takia? Hieno tämä meidän autoverojärjestelmä...
Jos/kun Tesla avaa storen Suomeen, verottaja käyttää Teslan hinnastoa? Vai arpoo jotain tuolta väliltä? Eipä noi isoja summia kokonaishinnassa ole, lähinnä huvittaa verottajan touhut.

Kun Tesla joskus on Suomessa, niin Teslan hinta on se "oikea" hinta. Auto-outlethan sivumennen sanoen ei enää silloin pysty myymään virallista maahantuojaa kalliimmalla, koska kuka ostaisi auton kalliimmalla Auto-outletista kuin Teslalta.
 
Kävin Helsingin esittelyssä.

Kysyin tietysti heti Suomeen tulosta. 1Q2015 oli arvio. Superchargerit mahd. samaan aikaan. Hinnaksi arveltiin Hollannin verovapaita hintoja +24% alv ja 5% autovero.

Kauhistutin Teslalesittelijän ajamalla auton parkkiin koukaten katukivetyksen yli, kuten olen Q7:lla tottunut. Toivottavasti noi jäljet eivät tulleet siitä
icon_smile.gif





13223351.t.jpg
 
Kas, kiitoksia tiedosta tuosta Suomeen tulemisesta. Hyvä juttu, ei niin paljoa harmita että maksoin ylimääräistä kun halusin auton "nyt" eikä vasta ensi vuonna. Eli jos Tesla alkaa myymään autoja Suomessa ensi vuoden alussa, menee varmaan joka tapauksessa vähintään maalis-huhtikuulle että vuoden alussa tilatun auton saa itselleen. Eli ehdin ajaa omallani siihen menneessä jo melkein vuoden. :)

Ja hyvä juttu superchargerin (ja varmaan sitten myös service centerin?) tulosta ensi vuoden alussa. Osuu sopivasti ensimmäiseen omaan vuosihuoltoon.
 
Ja hyvä juttu superchargerin (ja varmaan sitten myös service centerin?) tulosta ensi vuoden alussa. Osuu sopivasti ensimmäiseen omaan vuosihuoltoon.

Mulle edustaja puhui muistaakseni nimenomaan service centeristä, ei storesta. Oliko Uiski sun kanssa puhette Service Centeristä vai Storesta?

Aikataulusta: 1Q2015 ei varmastikaan tarkoita vuoden alkua, käytännön elämässä voi olla vuoden päästä näihin aikoihin.

Näitkö Uiski paikalla ketään suomea puhuvaa Teslan edustajaa? Itse en sellaista tavannut.. eli ei ehkä ketään vielä palkattu?
 
Mullekin puhui ensiksi Service Centeristä 1Q2015. Kun kysyin Storesta, edustaja kertoi ratkaisun olevan luultavasti yhdistetty Store/Service Center.

Kuitenkin vaikutti siltä että viimeinen päätös toimintamallista on vielä tekemättä. Tuo Sales Advisor paikkakin näyttäisi olevan vielä auki. Careers | Tesla Motors

En tavannut ketään suomea puhuvaa Teslalaista. Mun edustaja oli Sales Advisor Tukholman Storesta.
 
Morjesta vaan kaikille suomalaisille Tesla faneille ! Itselläni ei ole ainakaan aikomusta toistaiseksi ostaa Model S, koska on liian kallis minun budjetilla, mutta onhan se kiinnostava auto. Kiinnostavaa kuulla, että Supercharger ja Store/Service Center tulee jo 2015 alkuvuodesta. Mitä veikkaatte/toivotte Supercharger paikoiksi ?
 
Auto-Outletilla oli kuulemma palaveri Teslan edustajien kanssa tuolla Helsingin esittelytilaisuudessa. Teslan edustajat kuulemma vasta silloin tajusivat miten paljon Tesloja on jo myyty Suomeen, ja koettavat siksi saada tuon Service Centerin pykättyä Suomeen jo tämän vuoden puolella. Tai niin ymmärsin heidän luvanneen Auto-Outletin edustajille, mutta ei kannattane liikaa odottaa että noin oikeasti tapahtuu.

Ja tervetuloa foorumiin Ebinity! Eiköhän Gen3:een mennessä Suomessakin ole Service Centeri tai pari ja jokunen SuperChargerikin, se malli varmaan sopii useamman budjettiin kuin tämä Model S.