Ik vind de website wel erg summier over 1. Hoe het nou precies werkt (in welke stap van het laadproces komt deze app er aan te pas? Werkt dit bij iedere publieke paal?) En 2. Waarom het noodzakelijk is om met mijn Tesla account in te loggen in jullie app.
In mijn optiek geef je erg veel op (security risk van je Tesla account) voor een paar centen. Momenteel dus niet aantrekkelijk als je het mij vraagt.
Hoi Elnot, dank je voor je feedback! De app werkt bij elke laadpaal, niet alleen publiek maar vooral ook bij je thuis. (Publiek kun je CO2 besparen, thuis ook geld, mits je overstapt op een aanbieder met spotmarktprijzen). Hoe het werkt is: je komt thuis, plugt zoals normaal je Tesla in, en opent dan de app. Je klikt op Slim laden -> Eenmalig slim laden. Je stelt in hoe vol je accu bijv. de volgende morgen moet zijn en wanneer je weer wilt vertrekken. Je klikt Start slim laden en de app doet de rest!
Als je de app downloadt, zie je op het inlogscherm meer informatie over veiligheid. We hebben je Tesla credentials nodig om een Tesla-token op te kunnen halen. De credentials zelf bewaren we niet. Het token hebben we weer nodig om je Tesla slim te kunnen laden. Dit token heeft beperkte rechten, en als je uitlogt verwijderen we het weer. We hopen dat dit iets wegneemt van je begrijpelijke aarzeling.
Gaaf dat jullie zo'n app ontwikkelen!
Nu is Jedlix al bekend bij een aantal in dit forum en ook bij mij. Waarom zou ik over moeten stappen naar Laadje?
Kan je meer inzicht geven in hoe laadje en jullie werken?
Thanks Maurice!
Laadje gebruikt in tegenstelling tot Jedlix spotmarktprijzen. Dat betekent dat je kunt laden voor prijzen direct van de markt,, die goedkoper en variabel zijn, in plaats van eerst een gevestigde energieleverancier van jouw geld die variabele prijzen constant te laten maken, er BTW over te betalen, en daarna weer een deel van het geld als cashback terug te krijgen (nu zonder BTW). Bij ons laad je direct op spotmarktprijzen, en zoekt de app de goedkoopste tijden uit. Daarom denken wij dat we meer voordeel bieden.
Daarbij kun je bij ons ook een planning instellen: dan hoef je niet elke dag meer iets met de app te doen, maar gaat het slim laden volautomatisch.
En hoe voorkom je dezelfde phantom drain issues als bijvoorbeeld bij Jedlix?
Misschien kost het door die drain wel meer dan je bespaart?
Hi Bobby, we hebben gehoord dat dit bij andere apps een issue is, maar niet bij ons. Wij laten de auto gewoon uit staan als we niet laden en maken hem pas wakker als het laden begint. Er zou dus geen phantom drain op moeten treden.
We horen graag verdere feedback van jullie!