Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al meerdere keren geprobeerd mijn model 3 op te laden aan een publieke laadpaal. Alles lijkt te werken maar zodra de laadsessie gestart wordt staat er “regular charging”. Alles nagecheckt:
Laadpas is gekoppeld
Tesla account is gekoppeld
Smart charging staat aan
Gepland opladen in de tesla zelf staat uit
Direct laden staat op 0%
Nb: dezelfde laadpaal icm Jedlix werkt wel bij mijn collega dus de laadpaal is wel degelijk “smart”.

Iemand een idee? Ik heb zelfs een nieuw account gemaakt om het opnieuw te proberen.. same problem
 
Het concept werkt bij mij goed. Een paar keer gehad dat de auto de volgende ochtend niet volledig geladen was. Via de helpdesk vrij snel contact en konden ze uitlezen wat er fout ging. Helaas loopt er nu iets niet goed. Heb laten uitbetalen, maar het geld nooit ontvangen. Hier reeds 2x een mail overgestuurd maar reactie blijft uit.
 
Ik heb al meerdere keren geprobeerd mijn model 3 op te laden aan een publieke laadpaal. Alles lijkt te werken maar zodra de laadsessie gestart wordt staat er “regular charging”. Alles nagecheckt:
Laadpas is gekoppeld
Tesla account is gekoppeld
Smart charging staat aan
Gepland opladen in de tesla zelf staat uit
Direct laden staat op 0%
Nb: dezelfde laadpaal icm Jedlix werkt wel bij mijn collega dus de laadpaal is wel degelijk “smart”.

Iemand een idee? Ik heb zelfs een nieuw account gemaakt om het opnieuw te proberen.. same problem
Even mailtje sturen naar support.
Ze reageren super snel
 
Mail van Greenchoice

Beste geïnteresseerde,

Je ontvangt deze mail omdat je op de hoogte wilt blijven van de Slim laden pilot van Greenchoice.

Ondanks ons enthousiasme over het Slim laden en de positieve reacties van de deelnemers hebben we toch besloten de pilot van Slim laden vanaf 1 augustus te beëindigen. De besparingen per auto waren in de praktijk te laag om deze dienst rendabel te maken vanuit Greenchoice. Dat betekent dat Greenchoice geen vergoedingen meer compenseert aan deelnemers.

Wel kunnen deelnemers gebruik blijven maken van Slim laden met Jedlix. De app houdt binnenkort ook automatisch rekening met het dag/nacht (normaal/dal) tarief en laat de besparingen zien in de app. Dankzij een nieuw innovatieprogramma van Tennet blijft het voorlopig ook mogelijk om een financiële vergoeding te ontvangen, bovenop de dag/nacht voordelen.

Greenchoice zal actief blijven op het gebied van duurzame mobiliteit en onderzoeken hoe we onze klanten kunnen helpen. We houden je hiervan graag op hoogte.

Met vriendelijke groet,

Greenchoice​
 
In een vlaag van verstandverbijstering had ik m'n S100D alweer een aantal weken gelinkt aan m'n Jedlix account. Ik had smart charging UIT staan en het viel me sinds een week op dat m'n auto niet meer in slaap viel.

De Jedlix implementatie is dus nog steeds super dom en zorgt ervoor dat de auto niet in slaap valt en daardoor onnodig veel phantom drain veroorzaakt.

Dit is vorig jaar al aangekaart en nog steeds niet opgelost.

Elke mogelijke besparing wordt waarschijnlijk voor de meesten teniet gedaan door de hoeveel phantom drain.
 
In een vlaag van verstandverbijstering had ik m'n S100D alweer een aantal weken gelinkt aan m'n Jedlix account. Ik had smart charging UIT staan en het viel me sinds een week op dat m'n auto niet meer in slaap viel.

De Jedlix implementatie is dus nog steeds super dom en zorgt ervoor dat de auto niet in slaap valt en daardoor onnodig veel phantom drain veroorzaakt.

Dit is vorig jaar al aangekaart en nog steeds niet opgelost.

Elke mogelijke besparing wordt waarschijnlijk voor de meesten teniet gedaan door de hoeveel phantom drain.
door beperkte mogelijkheden van de Tesla API
 
  • Like
Reactions: job-lek
Niet correct, door luie jedlix software ontwikkelaars.

Teslafi en andere loggers laten ook gewoon de Tesla slapen. Hun algoritmes zijn publiek beschikbaar. Jedlix hoeft het enkel te kopiëren en dit heb ik hen zelf al meer dat een half jaar geleden per email kenbaar gemaakt.

Het gaat er niet om wie er gelijk heeft. Je geeft uitleg en laat overduidelijk je mening overkomen, prima
 
Niet correct, door luie jedlix software ontwikkelaars.

Teslafi en andere loggers laten ook gewoon de Tesla slapen. Hun algoritmes zijn publiek beschikbaar. Jedlix hoeft het enkel te kopiëren en dit heb ik hen zelf al meer dat een half jaar geleden per email kenbaar gemaakt.

Hoe kan volgens jou Jedlix met de bestaande Tesla API te weten komen dat de Tesla aan het laden is, anders door dat aan een (niet slapende) Tesla op te vragen?
 
  • Like
Reactions: Tozz
In een vlaag van verstandverbijstering had ik m'n S100D alweer een aantal weken gelinkt aan m'n Jedlix account. Ik had smart charging UIT staan en het viel me sinds een week op dat m'n auto niet meer in slaap viel.

De Jedlix implementatie is dus nog steeds super dom en zorgt ervoor dat de auto niet in slaap valt en daardoor onnodig veel phantom drain veroorzaakt.

Dit is vorig jaar al aangekaart en nog steeds niet opgelost.

Elke mogelijke besparing wordt waarschijnlijk voor de meesten teniet gedaan door de hoeveel phantom drain.

Dank zij jouw post heb ik jedlix er vorig jaar afgegooid. Voor mij scheelt dat veel stroom. Ik rij weinig (9000) per jaar en merkte met jedlix dat er veel phantom drains waren.
 
Je kan je account disconnecten via:
- settings
- my car en dan "disconnect"

Niet gebruikersvriendelijk, maar de auto gaat dan wel in de gewenste slaapstand.

Wat ik vervelend vind, is dat het Jedlix team nog niet uitbetaald omdat ze geen contract hebben met mijn energie provider.
Dat zou je graag vooraf willen weten en niet naar vele smart-chargen sessies. Wat wel vreemd is, is dat het smart-chargen dus wel geld oplevert, maar ze kunnen niet uitbetalen o_O:rolleyes:
 
Hoe kan volgens jou Jedlix met de bestaande Tesla API te weten komen dat de Tesla aan het laden is, anders door dat aan een (niet slapende) Tesla op te vragen?
Dat is uitvoerig beschreven op Enabling sleep settings to limit vampire loss. / Knowledge base / TeslaFi
Als je als Slim Laden toko dat soort details niet snapt moet je niet aan zo’n project beginnen. Je verspilt dan meer energie dan dat je bespaart..

Ik ben er zelf achter gekomen dat Jedlix mijn Tesla bleef pollen ook al heb ik Slim Laden nooit aangezet. Dat is echt debiel. Wel energie van mijn Tesla gebruiken zonder dat ik iets kan besparen (omdat het niet aan staat in de app).
 
  • Like
Reactions: ramonneke
@Maurice1
Nee, ze willen niet uitbetalen.

En Jedlix krijgt ook niets uitbetaald omdat ze, zoals je zelf al schrijft, geen contract hebben met jouw energieprovider. Dus is het logisch dat ze niet willen uitbetalen, want er is geen sprake van smart chargen. Op hun website staat een lijstje met wie ze wel een contract hebben.
 
@Maurice1
Nee, ze willen niet uitbetalen.

En Jedlix krijgt ook niets uitbetaald omdat ze, zoals je zelf al schrijft, geen contract hebben met jouw energieprovider. Dus is het logisch dat ze niet willen uitbetalen, want er is geen sprake van smart chargen. Op hun website staat een lijstje met wie ze wel een contract hebben.
Dank voor de tip. hier kwam ik helaas te laat ook achter.
Dan nog is het vreemd, dat ze wel de auto bedienen voor het smart-chargen EN aangeven dat er x kWh ge-smart-charged is EN dat het bedrag bespaard x EURO is.

De app zou moeten aangeven: Helaas werken we met U provider nog niet samen, smart-chargen heeft nog geen zin.

Citaat van site Jedlix:
"
Ik heb een Tesla en ik laad thuis. Hoe kan ik Slim laden met Jedlix?

Nadat je de Jedlix app hebt gedownload, kan je jouw Tesla credentials en energie contract toevoegen aan de app. Wanneer je Tesla verbonden is, kan Jedlix de batterij van de auto aansturen op duurzame en goedkope laadmomenten. De financiële beloning die je hiervoor ontvangt kan je laten uitbetalen indien je een Eneco, om | nieuwe energie of Greenchoice energiecontract hebt. Is dit niet het geval? Dan is Slim laden gewoon mogelijk en help je mee met het balanceren van het energienet en draag je bij aan een groenere toekomst. We zijn achter de schermen hard bezig om meer energieleveranciers te koppelen, zodat iedereen op termijn uitbetaald kan worden.

"

Op termijn is het waarschijnlijk wel mogelijk om uitbetaald te worden.
 
In een vlaag van verstandverbijstering had ik m'n S100D alweer een aantal weken gelinkt aan m'n Jedlix account. Ik had smart charging UIT staan en het viel me sinds een week op dat m'n auto niet meer in slaap viel.

De Jedlix implementatie is dus nog steeds super dom en zorgt ervoor dat de auto niet in slaap valt en daardoor onnodig veel phantom drain veroorzaakt.

Dit is vorig jaar al aangekaart en nog steeds niet opgelost.

Elke mogelijke besparing wordt waarschijnlijk voor de meesten teniet gedaan door de hoeveel phantom drain.

Zou het geen oplossing zijn, om de mogelijkheid in te bouwen om het pollen te activeren/desactiveren op basis van de smartphone locatie of op basis van het geconnecteerde wifi netwerk? Jedlix heeft bij mij immers alleen nut als ik thuis ben. Mijn smartphone weet wanneer ik thuis ben.
Misschien kan er een oplossing ingebouwd worden die toegankelijk is via IFTT?

Voor wie niet alleen thuis laadt, is er misschien een mogelijkheid om te vragen om een locatie toe te voegen.
Wellicht kan dit volledig binnen de smartphone gehouden worden en vergt dit geen extra belasting van de Jedlix servers en hoeft de locatie zelfs niet gedeeld te worden (privacy).

Of is dit zo voor de hand liggend dat dit wel al zou gebeurd zijn indien mogelijk.

En voor die ene keer dat de auto thuis moet laden terwijl ik zelf niet thuis kan... een beetje verlies heb je altijd...
... en weegt niet op tegen de winst.
 
Zou het geen oplossing zijn, om de mogelijkheid in te bouwen om het pollen te activeren/desactiveren op basis van de smartphone locatie of op basis van het geconnecteerde wifi netwerk? Jedlix heeft bij mij immers alleen nut als ik thuis ben. Mijn smartphone weet wanneer ik thuis ben.
Misschien kan er een oplossing ingebouwd worden die toegankelijk is via IFTT?

Voor wie niet alleen thuis laadt, is er misschien een mogelijkheid om te vragen om een locatie toe te voegen.
Wellicht kan dit volledig binnen de smartphone gehouden worden en vergt dit geen extra belasting van de Jedlix servers en hoeft de locatie zelfs niet gedeeld te worden (privacy).

Of is dit zo voor de hand liggend dat dit wel al zou gebeurd zijn indien mogelijk.

En voor die ene keer dat de auto thuis moet laden terwijl ik zelf niet thuis kan... een beetje verlies heb je altijd...
... en weegt niet op tegen de winst.
Je verwacht waarschijnlijk toch teveel van de mensen van Jedlix. Zie zijn niet eens in staat om de door hun proces veroorzaakte vampire drain te beperken. Terwijl de oplossing al door anderen is voorgekauwd.