Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In 2014 ging Twitter niet op de vraag in...


In alle geval is Twitter niet consequent (Twitter houdt zich niet aan lokale Duitse wetgeving, wel aan lokale Turkse vraag), terwijl Elon aangaf wel consequent te zijn (Twitter moet zich houden aan lokale wetgeving). Ik zag van Elon nergens nuance dat als de wet van een democratisch land kwam met een rechtsprocedure, Twitter niet de lokale wetten moest volgen.

Sorry, ik blijf het appels en peren vinden, ook een vergelijking met 2014 gaat niet op, alleen al omdat de situatie in Turkije toen nog stukken beter was.

Let’s agree to disagree.
 
1684063512419.png
 
Sorry, ik blijf het appels en peren vinden, ook een vergelijking met 2014 gaat niet op, alleen al omdat de situatie in Turkije toen nog stukken beter was.

Let’s agree to disagree.
Cognitieve dissonantie. Musk danst naar de pijpen van een dictatoriale autocraat omdat hij zelf, laten we netjes formuleren, er nogal rechtse denkbeelden op nahoudt.
De vergelijking van @wooter is appels met appels
 
Cognitieve dissonantie

Haha oké.

Denken dat Musk een linkse klimaatactivist is en geen opportunistische libertarische anarcho-kapitalist wat hij altijd al geweest is is precies dat.

De complexe werkelijkheid van het runnen van een social-media bedrijf in een autocratisch land afdoen als ‘hij ligt in bed met Erdogan’ is een verregaande simplificatie van de werkelijkheid en dat poneren als waarheid en niet als mening gaat mij eenvoudig te ver.

Vervolgens iemands mening afdoen als ‘cognitieve dissonantie’ of ‘fanboi’ nodigt niet echt uit tot dialoog, het zijn non-argumenten.

Dus nogmaals mijn vraag: wat vinden we dan van de benoeming van Yaccarino als CEO?

Musk wordt nu door ‘rechts Twitter’ uitgekotst want vrouw, kind van immigranten, WEF connectie en onderdeel van ‘de Elite’.

Ik vind het bijzonder treffend om te zien omdat de man nu blijkbaar in geen enkel ‘frame’ past, niet in het linkse, maar ook niet in het rechtse.

Je zou bijna denken dat hij voor elk probleem gewoon de op dat moment beste oplossing zoekt zonder zich ene r**t aan te trekken wat andere mensen daar van vinden.
 
Het Twitter spaces interview met DeSantis:


DeSantis is de enige Republikeinse presidentskandidaat die een kleine kans heeft om de nog grotere engnek Trump van de nominatie af te houden.

Dat Twitter het podium is voor de aankondiging in plaats van de gevestigde media is an sich een mooie scoop voor het bedrijf en onderdeel van het democratisch proces.

De wereldwijde ruk naar rechts-conservatisme bevalt mij ook niet maar is wel een realiteit die ook hier in Nederland vol in gang is.
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Het Twitter spaces interview met DeSantis:


DeSantis is de enige Republikeinse presidentskandidaat die een kleine kans heeft om de nog grotere engnek Trump van de nominatie af te houden.

Dat Twitter het podium is voor de aankondiging in plaats van de gevestigde media is an sich een mooie scoop voor het bedrijf en onderdeel van het democratisch proces.

De wereldwijde ruk naar rechts-conservatisme bevalt mij ook niet maar is wel een realiteit die ook hier in Nederland vol in gang is.
Die zijn allebei mega-eng, alleen DeSantis is aanzienlijk jonger. Gelukkig ging de show helemaal de mist in waarvan Biden dan weer dankbaar gebruik maakte. Wat een derdewereld land inmiddels.