Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
7925BF20-5DFC-4706-B58C-8768352C0764.jpeg


😉
 
De grote voorvechter van het vrije woord heeft vandaag de Turkse oppositie monddood gemaakt op Twitter…

Zowel in de media als ook door jou wordt snel geoordeeld, terwijl we het fijne er niet van weten.
Als Musk slechts de keuze had tussen Twitter helemaal plat leggen, versus een aantal accounts uit de lucht halen?
Ik denk dat alleen hij de afweging kon maken op basis van de voor hem beschikbare gegevens.
Mogelijk zou de schade voor de oppositie groter zijn als Twitter helemaal uit de lucht ging.
Wij kunnen mooi oordelen vanuit onze luie stoel, maar we schieten daarmee hopeloos tekort.
Ik had meer nuance van je verwacht.
 
Hoe vinden jullie dat het gaat?

Ten aanzien van de Turkije kwestie exact wat Maarten zegt. Twitter zal zich in soevereine landen, ook al zijn het halve dictaturen, aan de regels moeten houden:


Daar vind ik verder dus niet zoveel van, zo werkt de wereld nou eenmaal. Twitter staat niet boven de wet en Musk ook niet.

Ik vind de benoeming van Linda Yaccarino tot CEO veel interessanter, mede en misschien vooral juist omdat heel wappie-rechts Twitter uit zijn panty scheurt vanwege haar WEF connectie:


Priceless
 
Last edited:
Ah, wilt dat zeggen dat Twitter zich dan terug aan de Duitse wetten gaat houden?


Jij weet net zo goed als ik dat ze in de EU en blijkbaar in dit geval specifiek Duitsland onder vuur liggen qua content moderatie.

In het geval dat Twitter niet zou voldoen aan de door de EU gestelde eisen ligt een ban op tafel, ook dat is algemeen bekend.

Het artikel wat jij post is overigens al anderhalve maand oud.

Als het punt wat je wil maken is dat het makkelijker is in democratische rechtstaat om te regels te negeren, ja, natuurlijk is dat makkelijker.

Duh 🙄
 
Last edited:
Nee, mijn argument is dat als "Twitter moet zich aan buitenlandse wetten houden" waar is, waarom houdt Twitter zich dan aan een vraag van een Turkse overheid om oppositieleden te blokkeren net voor een verkiezing, en terwijl niet de Duitse wet te volgen aangaande haarberichten.

Voor Twitter is Turkije even buitenlands als Duits. En zoals je aanhaalt is het risico om wetten te negeren van beide landen identiek: bannen.
 
waarom houdt Twitter zich dan aan een vraag van een Turkse overheid om oppositieleden te blokkeren net voor een verkiezing, en terwijl niet de Duitse wet te volgen aangaande haarberichten.

Omdat het negeren van een decreet van Erdogan onmiddellijke consequenties heeft, en er in Duitsland eerst een rechtsgang nodig is.

Voor Twitter is Turkije even buitenlands als Duits. En zoals je aanhaalt is het risico om wetten te negeren van beide landen identiek: bannen

Het verschil heb ik hierboven uitputtend aangegeven.
 
In 2014 ging Twitter niet op de vraag in...


In alle geval is Twitter niet consequent (Twitter houdt zich niet aan lokale Duitse wetgeving, wel aan lokale Turkse vraag), terwijl Elon aangaf wel consequent te zijn (Twitter moet zich houden aan lokale wetgeving). Ik zag van Elon nergens nuance dat als de wet van een democratisch land kwam met een rechtsprocedure, Twitter niet de lokale wetten moest volgen.