Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dicht scherm voor glazendak model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

wij maken nu in de zomer gebruik van een zonnescherm in het glazendak maar nog steeds vind ik het te warm aan mijn hoofd als de zon fel schijnt. Zijn er ook scherm te krijgen die het glazendak (op zijn minst het voorste deel) volledig blinderen? Of bestaan deze niet?
 
Ik heb er ook totaal geen last van, ook niet gedurende vakanties in Toscane / Umbrië met temperaturen rond de 40 graden. Is het ook niet gewoon een kwestie van de luchtstroom een beetje aanpassen, zodat er voldoende koele lucht boven je hoofd komt?
 
@pieter! Dank voor de suggestie. Maar ik heb eens gekeken naar de bedragen dan wordt het wel allemaal heel erg duur voor zo'n groot pakket.

Ik heb uiteindelijk via alibaba.com direct bij Hansshow in China besteld.... Nog wat goedkoper ook dan via de Amerikaanse Hansshow website.
€354,- inclusief verzendkosten. Uiteraard komt daar in Nederland nog de BTW, douanekosten etc bij. Ik laat wel iets weten wanneer het artikel binnen is.
 
  • Like
Reactions: inactive
Zo eindelijk zijn deze week de zonneschermen uit China binnengekomen. Nou dat was nogal een lastige communicatie met de contactperson van HansShow in China via de Alibab app. Bij navragen wanneer de zonneschermen verzonden zouden worden kreeg ik als antwoord dat de verzendkosten toch hoger waren dan dat zij ingeschat hadden en het daarom niet verzonden was. Of ik nog even kon bijbetalen :mad:. Na wat heen en weer gesteggel heb ik een deel van de extra gevraagde verzendkosten betaald. Toen waren de schermen ook binnen 1 week binnen (via DHL express??). Ik heb nu in totaal €445,- betaald inclusief de aparte invoer - en douanekosten. Helaas was het niet mogelijk om alleen het voorscherm te kopen maar de volledige set. Ik heb dus nu ongeveer evenveel voor de volledige set betaald als waarvoor je het voorste scherm bij HansShow in de USA kunt kopen. (Maar daar zouden dan nog de verzendkosten en douanekosten bijkomen als ze al uit de USA zouden versturen..)

Zojuist het voorste scherm geplaatst en dat was eenvoudig gedaan. Het ziet er goed uit en zit netjes en zit degelijk in elkaar. Mijn echtgenote vond het ook mooi uitzien.

Wij hebben ook nog even geprobeerd om het achterste scherm te plaatsen maar dan verliezen wij teveel hoofdruimte zodat onze grote kinderen met hun hoofd ertegen aan stoten. Dus blijft het traditionele zonnescherm daar zitten.

Het achterscherm hebben wij dan nu ook over.
Model 3/Y Retractable Glass Roof Roller Sunshade | Hansshow

20230608_190133.jpg20230608_190108.jpg

Mocht iemand interesse hebben in het achterscherm dan kan deze voor €100,- worden opgehaald. (Born Limburg).