Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bestuurdersstoel Tesla model S

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb nu ongeveer 12.000 kilometer met de auto gereden en het valt mij op dat het comfort van de bestuurdersstoel snel achteruit gaat.

Het zitvlak wordt steeds zachter en een metalen steun onder de bovenbenen is steeds meer aanwezig.

Ik moet toegeven dat ik met 116 kg niet de lichtste persoon ben, maar dit heb ik nog nooit met een auto meegemaakt.

Zijn er andere rijders die hetzelfde probleem ervaren en zijn er oplossingen hiervoor?
 
Je kunt eens kijken naar Ellemeijer die doen stoel aanpassingen, die kunnen 'm wellicht wat comfortabeler maken. Maar als de stoel na 12.000km al achteruit gaat dan zou ik eerst eens even bij Tesla langs gaan om te kijken of daar niet een vervanger in moet.

Ik ben zelf net iets onder de 100kg en ervaar dit niet na 20.000km. Gemiddelde amerikaan zal ook niet onderdoen voor jouw gewicht.
 
ik heb nu ongeveer 12.000 kilometer met de auto gereden en het valt mij op dat het comfort van de bestuurdersstoel snel achteruit gaat.

Het zitvlak wordt steeds zachter en een metalen steun onder de bovenbenen is steeds meer aanwezig.

Ik moet toegeven dat ik met 116 kg niet de lichtste persoon ben, maar dit heb ik nog nooit met een auto meegemaakt.

Zijn er andere rijders die hetzelfde probleem ervaren en zijn er oplossingen hiervoor?
Ik heb de stoelen van mijn 2013 Model S in het verleden ook bij Ellemeijer aan laten passen (maar die stoelen waren dan in vergelijking met die van nu ook veel slechter). Ook ik weeg 115 kg en heb in de next gen seats waarin ik met de S inmiddels meer dan 50K heb gereden en in de MX met 30k nergens last van. Een bezoek aan je SeC lijkt me raadzaam.....;)