Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Het probleem is dat 'teslamate' een set IT-hulpmiddelen is. Een database, software om dingen te doen, een display-engine (Grafana) en dit zijn allemaal 'server-side' dingen.

Wat de instructies hier zijn voor het opzetten van een server en het implementeren en beheren van de servercomponenten daarop. Instructies hiervoor kunnen niet eenvoudiger zijn dan wat daar wordt gegeven.

Als je iets eenvoudiger wilt, kan ik Tessie aanbevelen. Het is een app op de telefoon en het horloge, en een website. Kan automatiseringen uitvoeren, maar ik weet niet of er sprake is van HA-integratie.

Het kost USD 5 per maand of 200 voor de hele levensduur
Dankjewel. Tessie al 's 'n maand of 2 uitgeprobeerd.
Ik wilde net wat meer kunnen. En leek me ook wel tof om 't zelf te hebben draaien.
 
De eerste vraag is hoe je HA geïnstalleerd hebt momenteel, zie Installation

Ik neem aan dat je gewoon de makkelijkste weg hebt gekozen en HA OS op een Raspberry hebt draaien. In dat geval kun je Teslamate niet op dezelfde Raspberry installeren.

De eenvoudigste manier om Teslamate te draaien is in een Docker container, bijvoorbeeld op een NAS die dat ondersteunt, zoals in mijn geval een QNAP. Of je installeert Docker op een tweede Raspberry Pi die Raspberry Pi OS draait.

Vervolgens gebruik je de Tesla Custom Integration om Teslamate te integreren met HA.

Simpeler kan ik het helaas niet maken...

Dankjewel. Ben afgelopen weekend wat aan 't lezen geslagen.
Ook ontdekt dat Teslamate draaien betekent dat ik 't moet laten draaien in een Docker container naast HA.
Heb nu de tussenstap genomen om via myteslamate de boel op een hosted server te laten draaien.
Kan ik eerst beetje leren spelen met Teslamate (4 per maand, 39 per jaar). En als ik echt graag wil de boel later overzetten naar mijn HA-servertje (mini pc, geen Raspberry Pi).
 
  • Like
Reactions: balblas