Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werd na mijn reservering in Eindhoven ook op deze verzekering gewezen. Maar er werd nadruk gelegd op een specifieke voorwaarde. Als de auto total-loss was vergoede de verzekeraar alleen als je daarna weer een Tesla koopt. Ik kan me voorstellen dat dit hier op het forum nog niet genoemd werd omdat dit voor ons allen een non-issue is...:rolleyes::biggrin::rolleyes:
 
Ik werd na mijn reservering in Eindhoven ook op deze verzekering gewezen. Maar er werd nadruk gelegd op een specifieke voorwaarde. Als de auto total-loss was vergoede de verzekeraar alleen als je daarna weer een Tesla koopt. Ik kan me voorstellen dat dit hier op het forum nog niet genoemd werd omdat dit voor ons allen een non-issue is...:rolleyes::biggrin::rolleyes:
Hmmm non-issue??? Dacht niet! Volgend jaar ben je dan verplicht 7% bijtelling te betalen en wie weet wat er een jaar later gebeurd. Ik rijd nu een verrukkelijke auto, nee helemaal niet groen. Mijn keuze voor Tesla is 1. het is op dit moment financieel zeer aantrekkelijk 2. Het is, sorry jongens, best een aardige auto, met fantastische prestaties en een redelijke afwerking.
Het feit dat hij op dit moment zo'n 50% goedkoper is dan mijn huidige auto is voor mij doorslaggevend geweest. Valt dit financiële voordeel weg dan valt de keuze voor Tesla waarschijnlijk ook weg....
En ja ik heb al 2 proefritten gemaakt. Heb veel respect voor Elon dat hij en z'n makkers in zo'n korte tijd zo'n goeie auto neer weet te zetten maar laten we elkaar nou niet voor de gek houden. Het duitse niveau met decennia ervaring hebben ze nog niet bereikt.
 
Reken het nog eens na. Met 7% bijtelling is het nog steeds een koopje te opzicht van een BMW of Mercedes. Audi ga ik niet eens overwegen....
Wordt het voordeel 40k kleiner(over een periode van 5 jaar).Als ik een auto van 100k+ koop stel ik eisen. Als je goedkoop wilt rijden zijn er keuzes genoeg. Als je een Duits premium model uitkleed tot het nivo van Tesla is het verschil niet zo groot meer.
 
Hmmm non-issue??? Dacht niet! Volgend jaar ben je dan verplicht 7% bijtelling te betalen en wie weet wat er een jaar later gebeurd. Ik rijd nu een verrukkelijke auto, nee helemaal niet groen. Mijn keuze voor Tesla is 1. het is op dit moment financieel zeer aantrekkelijk 2. Het is, sorry jongens, best een aardige auto, met fantastische prestaties en een redelijke afwerking.
Het feit dat hij op dit moment zo'n 50% goedkoper is dan mijn huidige auto is voor mij doorslaggevend geweest. Valt dit financiële voordeel weg dan valt de keuze voor Tesla waarschijnlijk ook weg....
En ja ik heb al 2 proefritten gemaakt. Heb veel respect voor Elon dat hij en z'n makkers in zo'n korte tijd zo'n goeie auto neer weet te zetten maar laten we elkaar nou niet voor de gek houden. Het duitse niveau met decennia ervaring hebben ze nog niet bereikt.

+1!
 
Hmmm non-issue??? Dacht niet! Volgend jaar ben je dan verplicht 7% bijtelling te betalen en wie weet wat er een jaar later gebeurd.
Sterk punt, meer dan sterk.
Dat ik een Tesla-addict ben, zal waarschijnlijk nooit verdwijnen. Maar om mij op voorhand te committeren aan een fabrikant, gaat me (te) ver.
Nu is het voor mij een very good deal. En ik neem daarbij een (steeds minder wordend) risico: blijft Tesla bestaan, komen en blijven die superchargers er, etc.
Maar weet ik veel hoe mijn financiële, privé, fiscale situatie eruit ziet over x jaar. Ik wil dan vrij zijn om een keuze te kunnen maken gelet de omstandigheden en mogelijkheden op dat moment.
Niet crashen blijft natuurlijk altijd het beste :wink:
 
Sterk punt, meer dan sterk.
Dat ik een Tesla-addict ben, zal waarschijnlijk nooit verdwijnen. Maar om mij op voorhand te committeren aan een fabrikant, gaat me (te) ver.
Nu is het voor mij een very good deal. En ik neem daarbij een (steeds minder wordend) risico: blijft Tesla bestaan, komen en blijven die superchargers er, etc.
Maar weet ik veel hoe mijn financiële, privé, fiscale situatie eruit ziet over x jaar. Ik wil dan vrij zijn om een keuze te kunnen maken gelet de omstandigheden en mogelijkheden op dat moment.
Niet crashen blijft natuurlijk altijd het beste :wink:

Ach, je kan die nieuwe natuurlijk altijd verkopen. Wat de prijs dan is weten we nu alleen nog niet.
 
Ach, je kan die nieuwe natuurlijk altijd verkopen. Wat de prijs dan is weten we nu alleen nog niet.
Ach, misschien ben ik wel blij als over 3 jaar die vrachtwagen over mijn (lege !!!) geparkeerde model S rijdt.
Alles gaat nog steeds prima, 7% is voor PHEV's, EV's nog steeds 0%. Kan ik gratis updaten naar model S 2.0 of beter.
Wil ik wel een high-end loaner tot aflevering nieuwe S :biggrin:
 
Wordt het voordeel 40k kleiner(over een periode van 5 jaar).Als ik een auto van 100k+ koop stel ik eisen. Als je goedkoop wilt rijden zijn er keuzes genoeg. Als je een Duits premium model uitkleed tot het nivo van Tesla is het verschil niet zo groot meer.
Ik heb het voor mijzelf uitgerekend wat het zou kosten als ik een P85 koop of een BMW M5. Auto's met ongeveer gelijke performance maar verschillende eigenschappen. De tco van de Tesla is ongeveer €700,- per maand. De BMW heeft een tco van €3000,- per maand. Als ik dan 7% moet betalen over de Tesla, dan gaat de Tesla naar ongeveer €950,- per maand. Dat is nog steeds 'iets' goedkoper... Ik heb het niet uitgerekend, maar mijn inschatting is dat je zo ongeveer bij de tco van een leuk aangeklede 1 serie of A klasse uitkomt.

Als je het zelf na wilt kijken voor je eigen situatie, dan hierbij een link naar een zeer bruikbare tool. Mijn boekhouder en ik kunnen hier geen gaten inschieten.
Elektrisch rijden: voor de ZZPer heel goedkoop | Steinbuch
 
Ik heb het voor mijzelf uitgerekend wat het zou kosten als ik een P85 koop of een BMW M5. Auto's met ongeveer gelijke performance maar verschillende eigenschappen. De tco van de Tesla is ongeveer €700,- per maand. De BMW heeft een tco van €3000,- per maand. Als ik dan 7% moet betalen over de Tesla, dan gaat de Tesla naar ongeveer €950,- per maand. Dat is nog steeds 'iets' goedkoper... Ik heb het niet uitgerekend, maar mijn inschatting is dat je zo ongeveer bij de tco van een leuk aangeklede 1 serie of A klasse uitkomt.

Als je het zelf na wilt kijken voor je eigen situatie, dan hierbij een link naar een zeer bruikbare tool. Mijn boekhouder en ik kunnen hier geen gaten inschieten.
Elektrisch rijden: voor de ZZPer heel goedkoop | Steinbuch
Ik ken het sheet. Maarten is een geweldige EV promotor. Het sheet is zelfs de reden geweest dat ik ook een Tesla besteld heb. Naar jezelf toerekenen kunnen we allemaal heel goed maar er staan toch wel wat aannames in het sheet. Leuk al die kortingen en subsidies maar dan moet je wel zorgen dat je ook jaarlijks een goed positief resultaat draait anders gaat die vlieger maar voor een gedeelte of helemaal niet op. We zijn hier toch allemaal voor een groot deel ondernemers en degene die ik ken proberen toch de jaarlijkse winst zo laag mogelijk te houden.

En ja de Tesla puur op performance met anderen vergelijken wordt over het algemeen ruim door Tesla gewonnen. Maar als ik los van de prestatiecijfers ga shoppen dan krijg je bij andere merken toch wel veel meer auto, comfort en praktische accessoires. Dat ze het überhaupt in hun hoofd haalden om te denken dat ze een dergelijke auto hier op de markt konden zetten zonder parkeersensoren. Dagelijks geniet ik van het gemak van "Top view" om een brede auto in die veel te smalle parkeerplaatsen te wurmen. En mensen die nooit "Head up Display" hebben gehad weten niet wat ze missen. Geeft niks denk je maar wie rijdt er nou nog zonder airco of een navigatie systeem. En nu ik toch op dreef ben, neem nou de stoelen die zijn ook niet erg geweldig, laat staan de achterbank, laag, korte zitting, weinig hoofdruimte aan de zijkant, een hoedenplank kopen?!?!?:scared::scared: ik zal ophouden.

Er zijn voor mij 2 redenen op de Model S te kopen:
1. financieel voordeel
2. geweldige prestaties

Als ik uit een prius kwam dat zou de Model S voor mij een geschenk uit de hemel zijn. Maar ik kom niet uit dat rondrijdend stuk maandverband maar uit een lekkere dikke aso bak waar ik veel plezier aan beleef maar die ook erg veel geld kost. Kom op met die Tesla.
 
Ik ken het sheet. Maarten is een geweldige EV promotor. Het sheet is zelfs de reden geweest dat ik ook een Tesla besteld heb. Naar jezelf toerekenen kunnen we allemaal heel goed maar er staan toch wel wat aannames in het sheet. Leuk al die kortingen en subsidies maar dan moet je wel zorgen dat je ook jaarlijks een goed positief resultaat draait anders gaat die vlieger maar voor een gedeelte of helemaal niet op. We zijn hier toch allemaal voor een groot deel ondernemers en degene die ik ken proberen toch de jaarlijkse winst zo laag mogelijk te houden.

En ja de Tesla puur op performance met anderen vergelijken wordt over het algemeen ruim door Tesla gewonnen. Maar als ik los van de prestatiecijfers ga shoppen dan krijg je bij andere merken toch wel veel meer auto, comfort en praktische accessoires. Dat ze het überhaupt in hun hoofd haalden om te denken dat ze een dergelijke auto hier op de markt konden zetten zonder parkeersensoren. Dagelijks geniet ik van het gemak van "Top view" om een brede auto in die veel te smalle parkeerplaatsen te wurmen. En mensen die nooit "Head up Display" hebben gehad weten niet wat ze missen. Geeft niks denk je maar wie rijdt er nou nog zonder airco of een navigatie systeem. En nu ik toch op dreef ben, neem nou de stoelen die zijn ook niet erg geweldig, laat staan de achterbank, laag, korte zitting, weinig hoofdruimte aan de zijkant, een hoedenplank kopen?!?!?:scared::scared: ik zal ophouden.

Er zijn voor mij 2 redenen op de Model S te kopen:
1. financieel voordeel
2. geweldige prestaties

Als ik uit een prius kwam dat zou de Model S voor mij een geschenk uit de hemel zijn. Maar ik kom niet uit dat rondrijdend stuk maandverband maar uit een lekkere dikke aso bak waar ik veel plezier aan beleef maar die ook erg veel geld kost. Kom op met die Tesla.

Exact hetzelfde bij mij, met dezelfde reden. Tuurlijk ben ik ervoor met groen rijden etc etc, maar de hoofdzaak is financiële reden. Was en is een ideale manier om mijn winst te drukken voor de komende 2 jaar (Vamil wordt het 2de jaar gedaan).
 
Voor de Belgen: heeft er iemand van de verzekering de vraag gekregen om de wagen verplicht uit te rusten met een satelliet-tracking device? of zijn ze ok met de Tesla ingebouwde tracking features? En hoe heeft het feit dat de batterij 8 jaar garantie heeft meegespeeld?

correct me if I'm wrong !!

Bij mijn weten is de voordeelste verzekering, ook in Belgie, diegene die Tesla zelf aanbiedt via Centraal Beheer.
En deze vragen geen extra's - ook het security pack niet.

Overigens kan Tesla de wagen inderdaad volgen, en controleren. Alle data wordt opgeslagen, en is de US al opgevraagd (opgeeist eigenlijk) door de USPolice, bvb bij de dodelijke crash met die Honda. (yep, BB is watching)

Maar ook 'jij' kan je wagen netjes volgen, via de app.
 
zag tot mijn verbazing dat de 'Verzekeringsnemer' van de verzekeringsovereenkomst CBDS zelf is wat volgens de wetgeving tot ongewenste problemen gaat leiden aangezien 1) de verzekeringsnemer alles bepaald in verzekeringsovereenkomst, 2) volgens de voorwaarden premieplichtig is, 3) de schade uitkering(en) uitgekeerd gaat krijgen etcetera. Wat met name mij tegen de borst stuit is dat feitelijk gezien er nimmer sprake kan zijn van een schade uitkering omdat slechts de verzekeringsnemer schadeloosgesteld kan worden wanneer hij verlies van eigendom (verzekerd object) heeft echter het verzekerd object - straks mijn en jullie Tesla Model S - is geen economisch eigendom van de verzekeringsnemer (CBDS). Als ik de Algemene en Bijzondere Voorwaarden van verzekering erop nalees kom ik ook nergens een juiste bepaling tegen die dit correct verwoord. Ik ben dus eerlijk gezegd (ernstig) teleurgesteld in deze constructie die CBDS (overigens 100% eigendom van Wildschut Mr Bolle Verzekeringen bv te Utrecht) als "Execution only" ons als toekomstig Tesla Model S eigenaar aanbiedt.
Vanmorgen direct telefonisch contact gehad met Centraal Beheer Achmea, dus niet CBDS maar de verzekeraar. Zij hebben mij zojuist telefonisch bevestigd dat ik 100% gelijk heb (voor degene die geïnteresseerd zijn naam contactpersoon beschikbaar). Als tussenoplossing ontvang ik voor mijn (tweede) autoverzekering begin volgende week een nieuwe aangepaste verzekeringsovereenkomst. Gelijktijdig gaat Centraal Beheer Achmea haar Juridische afdeling op dit probleem zetten om voor de nabije toekomst opgelost te hebben. Voor mij nu een werkbare oplossing waarbij ikzelf als verzekeringsnemer op de autoverzekering kom te staan en blijf kritisch op de verwachte geboden oplossing die nu uitgezocht gaat worden.


Is hier ondertussen al een oplossing voor, CBDS als verzekeringsnemer lijkt me idd niet wenselijk...

@NoldenDraaier: heb jij nog iets hierover gehoord?
 
Is hier ondertussen al een oplossing voor, CBDS als verzekeringsnemer lijkt me idd niet wenselijk...

@NoldenDraaier: heb jij nog iets hierover gehoord?

Dag Jeroens, er is mij een oplossing geboden door Centraal Beheer Achmea die lijkt op een 'eigen wagenpark'. De verzekeringsnemer ben ik nu zelf. Betekent ook dat ik een eigen Relatie- en Contractnummer heb gekregen dat afwijkend is van de eerste verzekeringsovereenkomst.