Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Lastige situatie. Hopelijk gaat het goed. Met de linkervoet op de rem blijven duwen zal ook niet werken want als je beide pedalen tegelijk indrukt geeft hij een foutmelding. Creep proberen lijkt me een goed idee.


Het is geen foutmelding maar een waarschuwing dat je 2 pedalen tegelijk ingedrukt hebt.
Linkervoet op de rem en met de rechtervoet een beetje gas geven. Dan de rem loslaten.
Werkt prima, auto rolt niet naar achteren.
 
In een vorige reactie sprak ik van de hold functie die in cruise control bij volledige stilstand geactiveerd wordt, bij het aanraken van de gaspedaal lost de wagen zelf de rem. Dit zou toch de oplossing zijn voor dit probleem wanneer deze functie zelf kan geactiveerd worden ( op mijn vorige wagen te activeren door bij stilstand eens kort hard op de rem te duwen ) Gezien deze functie reeds bestaat bij cruise control kan het toch niet moeilijk zijn te zorgen dat we dit zelf ook kunnen activeren.
 
In een vorige reactie sprak ik van de hold functie die in cruise control bij volledige stilstand geactiveerd wordt, bij het aanraken van de gaspedaal lost de wagen zelf de rem. Dit zou toch de oplossing zijn voor dit probleem wanneer deze functie zelf kan geactiveerd worden ( op mijn vorige wagen te activeren door bij stilstand eens kort hard op de rem te duwen ) Gezien deze functie reeds bestaat bij cruise control kan het toch niet moeilijk zijn te zorgen dat we dit zelf ook kunnen activeren.

+1
Vandaag geprobeerd met creep aan en dat werkt op zich prima hier in het heuvelachtige Engeland. Dus ik laat creep voorlopig maar aan en hoop nu steeds netjes te parkeren.

Sta nu te laden bij Reading UK, echt helemaal niets te doen hier. (Beetje of topic)
 
Ik heb creep aan staan sinds het beschikbaar is. Is er eigenlijk een goede reden om creep NIET aan te hebben..?

het kost rem-energie, en je remlichten staan aan. zal niet veel zijn, maar toch. En voor elk stoplicht op een vlakke weg hoef je de rem niet ingedrukt te houden. Met de brake-hold van MB kun je de het rempedaal "zichzelf" laten vasthouden zodat je de creep tegenhoudt. best handig icm creep dus.
 
Ik heb creep aan staan sinds het beschikbaar is. Is er eigenlijk een goede reden om creep NIET aan te hebben..?
Je bent een toefje sneller weg bij het stoplicht zonder creep (op een vlakke weg althans): je voet zweeft dan klaar boven het 'gas'pedaal, je hoeft je voet niet meer van de rem naar het go pedaal te bewegen... (Niet dat je die halve seconde die je daarmee wint nodig hebt maar goed...) :)
 
Ik heb creep aan staan sinds het beschikbaar is. Is er eigenlijk een goede reden om creep NIET aan te hebben..?

Nu zal het met de S niet zo veel voorkomen, maar als je remmen goed heet zijn dan kunnen je remschijven krom trekken als je op de rem staat bij het verkeerslicht. Heeft dacht ik iets te maken met het feit dat de hitte op dat punt waar het gedeelte van de rem contact maakt met de schijf dan sneller of juist langzamer afkoelt.
 
Nu zal het met de S niet zo veel voorkomen, maar als je remmen goed heet zijn dan kunnen je remschijven krom trekken als je op de rem staat bij het verkeerslicht. Heeft dacht ik iets te maken met het feit dat de hitte op dat punt waar het gedeelte van de rem contact maakt met de schijf dan sneller of juist langzamer afkoelt.
Exact, daarom staat het bij mij ook uit. Bij mijn 5 serie automaat moesten de remschijven heel regelmatig vervangen worden omdat ze krom waren.

Lag uiteraard totaal niet aan mijn rijstijl... ;-)
 
Iets andere reden maar al mijn remschijven zijn onlangs vervangen omdat de wielen niet met 175nm maar met 125nm waren 'aangedraaid'. Niet bij Tesla gemonteerd overigens, Tesla heeft de remschijven daarna wel onder garantie vervangen. Erg netjes!

Heel netjes, maar ik geloof niet dat ik hem snap. Hoe kan het niet goed aandraaien van de moeren met de remschijven te maken hebben?