Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zover ik weet gaat mijn verzekeringsmakelaar kijken bij AXA en Aedes. De offerte die ik nu kreeg was via Aedes, zij konden dezelfde prijs houden als een eerdere berekening in december 2021.
Ik heb eens een berekening via AXA geprobeerd maar blijkbaar krijg ik geen getal te zien omdat ik er reeds een verzekering heb lopen. Dus afwachten tot ik terug gebeld wordt 🙄
 
Wij hebben de Y die binnen enkele weken geleverd wordt verzekerd bij Ethias:
BA+ rechtsbijstand plus + omnium plus (30 maand nieuwwaarde) + verzek bestuurder + mobility max (vervangwagen) voor …
Afgerond 83€ per maand.
Zij doen een speciale actie rond EVs en zijn m.i. zeer goedkoop.
Vroeger ook al bij hun verzekerd geweest en altijd correct en goed behandeld geweest.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
MY LR + Quicksilver + trekhaak
tarief via verzekeringsbemiddelaar:
BA: 307,85 EUR
Omnium: 819,48 EUR (31 maanden, dalend met 1% / m nadien)
Bestuurder: 50,00 EUR
Totaal: 1.182,33 EUR
1.000 euro Engelse franchise, wat perfect OK is voor mij (dat wil zeggen: schades onder de 1.000 euro zijn voor mij, boven de 1.000 euro vanaf de eerste euro ten laste van de verzekeraar)
 
Probleem voor Tesla ligt niet in NL (en waarschijnlijk ook niet zozeer in EU). Wel in de USA.

Tesla heeft geen probleem in de VS, Tesla lost hiermee een belangrijk probleem op voor mensen die een andere EV dan een Tesla hebben en meer willen dan een rondje om hun huis.

Laadnetwerk buiten Tesla is een regelrechte ramp in de VS.


En het EU (en NL) netwerk?

Er zullen er vast nog wel wat bijkomen, toch 😁

Maar we weten nu waarom Elon de laatste tijd zoveel in Washington was:

“Tesla, for the first time, will open a portion of its U.S. Supercharger and Destination Charger network to non-Tesla EVs, making at least 7,500 chargers available for all EVs by the end of 2024. The open chargers will be distributed across the United States. They will include at least 3,500 new and existing 250 kW Superchargers along highway corridors to expand freedom of travel for all EVs, and Level 2 Destination Charging at locations like hotels and restaurants in urban and rural locations. All EV drivers will be able to access these stations using the Tesla app or website. Additionally, Tesla will more than double its full nationwide network of Superchargers, manufactured in Buffalo, New York.”

Citaat uit:

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Tesla heeft geen probleem in de VS, Tesla lost hiermee een belangrijk probleem op voor mensen die een andere EV dan een Tesla hebben en meer willen dan een rondje om hun huis.

Laadnetwerk buiten Tesla is een regelrechte ramp in de VS.
O, dus jij denkt dat 1400 chargers genoeg zijn voor een land zo groot als de VS? https://cars.usnews.com/cars-trucks/advice/tesla-supercharger-guide

Probeer eens in Alaska te laden dan. :p Je onderschat de grootte van de VS schromelijk. En ja, de rest van de EV's heeft ook een probleem maar je kunt echt niet overal komen op basis van de SUC's in de VS.
 
1400 stations, meer dan 7000 chargers.

Het SuC netwerk is dekkend in de VS, behalve Alaska inderdaad.

Daar woont dan ook praktisch niemand.
Volledig off-topic. Omdat ik me afvroeg hoeveel mensen dan, dat zijn er 731.000. Alaska is globaal 41x Nederland in oppervlakte. Ow ja, en n dikke eeuw geleden door de Russen verkocht voor 7,2 miljoen dollar.

Oké. In topic dan. Aantal laadpalen per inwoner valt nog niet eens tegen 😜
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
1400 stations, meer dan 7000 chargers.

Het SuC netwerk is dekkend in de VS, behalve Alaska inderdaad.

Daar woont dan ook praktisch niemand.
Het aantal chargers is niet relevant, het aantal stations wel. En dat is echt niet voldoende om van Florida naar Oregon te rijden.

Oppervlakte USA: 9, 8 miljoen km2, Oppervlakte Alaska 1,7 miljoen km2, blijft over 8,1 miljoen km2. Denk je nou echt serieus dat je dat redt met 1400 SUCs?
 
En dat is echt niet voldoende om van Florida naar Oregon te rijden


Ah oke

B3DB517D-F56B-4ED5-855B-D28D7C44C944.png


Van Orlando naar Portland in een Model X 100D.
 
Het aantal chargers is niet relevant, het aantal stations wel. En dat is echt niet voldoende om van Florida naar Oregon te rijden.

Oppervlakte USA: 9, 8 miljoen km2, Oppervlakte Alaska 1,7 miljoen km2, blijft over 8,1 miljoen km2. Denk je nou echt serieus dat je dat redt met 1400 SUCs?

Ja, gemiddeld gezien prima dekking. 5800km2 per SUC. Dan liggen ze gemiddeld 76 km uit elkaar.

Edit. Er zullen ongetwijfeld white spots zijn maar ik denk dat alle beetje relevant te routes goed gedekt zijn met dat aantal.