Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je ook eens vragen wat ze met de stoelen kunnen? beetje meer steun in de rug en zijwangen?

Volgens mij is daar (verbeteren van de stoelen) een bedrijfje in Amsterdam mee bezig, en is Hans (Amsterdam) daar bij betrokken, heeft er 1 in de auto. Kan het even niet vinden, maar zie o.a.: hier Tesla in de pers (NL/BE) - Page 25. (Ik was in Haarlem bij een kringloopwinkel, en werd aangesproken door een medewerker die mijn auto herkende, hij bleek tevens bij dat bedrijf te werken.)
 
Kun je ook eens vragen wat ze met de stoelen kunnen? beetje meer steun in de rug en zijwangen?

Dat gaan ze nu ook voor de bestuurdersstoel doen. Mijn vraag was of hij de onderkant van de hoofdsteun wat platter kon maken (die drukt nu steeds tegen m'n onderste nekwervels aan). Hij adviseerde andersom: niet de hoofdsteun platter maken maar juist de rugleuning, zitgedeelte en de wangen te voorzien van beter, harder, dikker schuim. Dus zit je daarmee iets naar voren en wordt de hoofdsteun minder uit-stekend. Tevens heb je ook meer steun in je rug, ook worden de wangen wat dikker zodat ik als slank persoon (1,90m - 76 kg) wat meer stevigheid heb in de bochten.

Hij gaf aan dat ze bij eerdere Tesla's al gezien hebben dat het schuim dat in de stoelen gebruikt wordt redelijk zacht/dun is. Hopelijk is 'ie donderdag, anders vrijdag klaar. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte natuurlijk!
 
Volgens mij is daar (verbeteren van de stoelen) een bedrijfje in Amsterdam mee bezig, en is Hans (Amsterdam) daar bij betrokken, heeft er 1 in de auto. Kan het even niet vinden, maar zie o.a.: hier Tesla in de pers (NL/BE) - Page 25. (Ik was in Haarlem bij een kringloopwinkel, en werd aangesproken door een medewerker die mijn auto herkende, hij bleek tevens bij dat bedrijf te werken.)


Klopt, ik ben druk bezig om i.s.m. een gespecialiseerd bedrijf een verbeterde versie van de voorstoelen te ontwikkelen.
Dit bedrijf ontwikkelt en levert o.a. de sportstoelen en de interieurs voor Spyker, ze weten heel goed wat er allemaal bij komt kijken.
Ik verwacht begin mei het definitieve resultaat te kunnen presenteren.
 
Klopt, ik ben druk bezig om i.s.m. een gespecialiseerd bedrijf een verbeterde versie van de voorstoelen te ontwikkelen.
Dit bedrijf ontwikkelt en levert o.a. de sportstoelen en de interieurs voor Spyker, ze weten heel goed wat er allemaal bij komt kijken.
Ik verwacht begin mei het definitieve resultaat te kunnen presenteren.

Dat zijn goede ontwikkelingen!
Ik hoop jullie dit weekend resultaat te kunnen presenteren.
 
Dat is echt een drama daar in US.
Je zou bijna zeggen lachwekkend, maarja, dan kijk je naar onze eigen bureaucratie en dan ga je ook huilen...
Ik hoop dat ze het nog voor elkaar krijgen...

Dat is geen bureaucratie maar het effectieve werk van goedbetaalde professionele automotive lobbyists.
Zo werkt het in ons westerse systeem.
Alleen de macht van de consument is daar tegenop gewassen.
Dus - koop een Tesla en zegt het voort.
 
Gisteren mijn Tesla opgehaald voor vervangen regensensor..
Ondertussen in een gloedjenieuwe P85+ loaner van 130k.
Wat een verschil zeg in rijden tussen de 21inch en mijn 19inch. De 21inch geven veel meer afrolgeluid en ik vind hem behoorlijk stuiteren. Mijn eigen S85met 19inch rijdt toch wel fijner, gelukkig heb ik daar mijn geld niet aan besteed.
Daarnaast nog wat opties mogen ondervinden:
- inklappende spiegels zijn toch wel erg makkelijk
- het extra vermogen merk je eigenlijk niet, de 21inch heeft moeite met grip, dus bij plankgas wordt ie onrustig en acceleratie is eigenlijk weinig verschillend met mijn s85. Misschien zonder TC meer fun mogelijk, maar dat doe ik zelf nooit.
- + onderstel vind ik stuiterig, maar kan ook komen door de 21inch
- performance stoelen: ik voel geen verschil
- alcantara headliner: ziet er erg besmettelijk uit, van mij hoeft het niet, kwestie van smaak
- stoepranden is echt uitkijken met de 21inch, ik snap waarom mensen alloygaters monteren, toch weer blij met mn 19inch
- ik vind zwart leer minder mooi dan mijn beige
- tesla rode lak is leuk, maar met mijn zilveren meer nekkendraaiers
Al met al dus blij met mijn keuze aan auto en opties, ik ga sparen voor de inklapspiegels (of doe het met de hand....:))

O ja, er is een nieuw type regensensor in de maak die de huidige vervangt en gevoeliger is, dus vandaag mijn auto weer terug en wachten op de onderdelen... daarna nieuwe sensor erin en proberen. Hopelijk dat die goed gaat werken!

Grappig: De loaner was zo nieuw (300km) dat de lijst met historie aan laadpunten beperkt was tot 3: Tilburg, Amsterdam en in de tesla fabriek op 3 plekken (?!)
 
Gisteren mijn Tesla opgehaald voor vervangen regensensor..
Ondertussen in een gloedjenieuwe P85+ loaner van 130k.
Wat een verschil zeg in rijden tussen de 21inch en mijn 19inch. De 21inch geven veel meer afrolgeluid en ik vind hem behoorlijk stuiteren. Mijn eigen S85met 19inch rijdt toch wel fijner, gelukkig heb ik daar mijn geld niet aan besteed.
Daarnaast nog wat opties mogen ondervinden:
- inklappende spiegels zijn toch wel erg makkelijk
- het extra vermogen merk je eigenlijk niet, de 21inch heeft moeite met grip, dus bij plankgas wordt ie onrustig en acceleratie is eigenlijk weinig verschillend met mijn s85. Misschien zonder TC meer fun mogelijk, maar dat doe ik zelf nooit.
- + onderstel vind ik stuiterig, maar kan ook komen door de 21inch
- performance stoelen: ik voel geen verschil
- alcantara headliner: ziet er erg besmettelijk uit, van mij hoeft het niet, kwestie van smaak
- stoepranden is echt uitkijken met de 21inch, ik snap waarom mensen alloygaters monteren, toch weer blij met mn 19inch
- ik vind zwart leer minder mooi dan mijn beige
- tesla rode lak is leuk, maar met mijn zilveren meer nekkendraaiers
Al met al dus blij met mijn keuze aan auto en opties, ik ga sparen voor de inklapspiegels (of doe het met de hand....:))

O ja, er is een nieuw type regensensor in de maak die de huidige vervangt en gevoeliger is, dus vandaag mijn auto weer terug en wachten op de onderdelen... daarna nieuwe sensor erin en proberen. Hopelijk dat die goed gaat werken!

Grappig: De loaner was zo nieuw (300km) dat de lijst met historie aan laadpunten beperkt was tot 3: Tilburg, Amsterdam en in de tesla fabriek op 3 plekken (?!)

Mooi verhaal.
Maar uhh ze hebben dus een rode P85 full options daar als loaner ???
Of is het de P85+ ?

Edit : laat maar.. ik moet leren lezen..

Kijken wat er defect is aan mijn auto.. dan kan ik eens die loaner proberen ! Rood is gewoon de beste kleur, met zwart leer natuurlijk :)
 
Deze dus -;) heb de wagen nu een paar dagen mee. Veel te snel -;)- net een boete van 245..lullig, optrekken na rotonde..
IMG_4888 TMS P85+ Red.jpg


Gisteren mijn Tesla opgehaald voor vervangen regensensor..
Ondertussen in een gloedjenieuwe P85+ loaner van 130k.
Wat een verschil zeg in rijden tussen de 21inch en mijn 19inch. De 21inch geven veel meer afrolgeluid en ik vind hem behoorlijk stuiteren. Mijn eigen S85met 19inch rijdt toch wel fijner, gelukkig heb ik daar mijn geld niet aan besteed.
Daarnaast nog wat opties mogen ondervinden:
- inklappende spiegels zijn toch wel erg makkelijk
- het extra vermogen merk je eigenlijk niet, de 21inch heeft moeite met grip, dus bij plankgas wordt ie onrustig en acceleratie is eigenlijk weinig verschillend met mijn s85. Misschien zonder TC meer fun mogelijk, maar dat doe ik zelf nooit.
- + onderstel vind ik stuiterig, maar kan ook komen door de 21inch
- performance stoelen: ik voel geen verschil
- alcantara headliner: ziet er erg besmettelijk uit, van mij hoeft het niet, kwestie van smaak
- stoepranden is echt uitkijken met de 21inch, ik snap waarom mensen alloygaters monteren, toch weer blij met mn 19inch
- ik vind zwart leer minder mooi dan mijn beige
- tesla rode lak is leuk, maar met mijn zilveren meer nekkendraaiers
Al met al dus blij met mijn keuze aan auto en opties, ik ga sparen voor de inklapspiegels (of doe het met de hand....:))

O ja, er is een nieuw type regensensor in de maak die de huidige vervangt en gevoeliger is, dus vandaag mijn auto weer terug en wachten op de onderdelen... daarna nieuwe sensor erin en proberen. Hopelijk dat die goed gaat werken!

Grappig: De loaner was zo nieuw (300km) dat de lijst met historie aan laadpunten beperkt was tot 3: Tilburg, Amsterdam en in de tesla fabriek op 3 plekken (?!)