Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag alloygators geïnstalleerd. Hoef ik iets minder panisch over stoeprandjes te doen...
9avazezy.jpg
ne7e6ame.jpg
 
Mark, heb jij de wielen er gewoon op laten zitten? Hoe heb jij het gedaan? Auto opkrikken, banden leeg laten lopen, alloygators erop zetten (met rubber hamer), als ie goed zit band oppompen, dan weer laten zakken. Op naar het volgende wiel? Heb ze ook liggen, maar weet nog niet of ik de wielen eraf moet halen of gewoon alleen de auto opkrikken.
 
Voor kun je de wielen laten zitten. Achter heb ik ze eraf gehaald, omdat je daar het wiel niet kan ronddraaien vanwege de handrem. En idd, leeg laten lopen, alloygaters erop timmeren, dan 10 psi erin, nog een keertje timmeren, dan vol en weer timmeren. Je moet overigens niet bang zijn en stevige spierballen hebben, want je moet serieus timmeren om die dingen netjes erop te krijgen. (Of ik ben een watje... :)
 
Voor kun je de wielen laten zitten. Achter heb ik ze eraf gehaald, omdat je daar het wiel niet kan ronddraaien vanwege de handrem. En idd, leeg laten lopen, alloygaters erop timmeren, dan 10 psi erin, nog een keertje timmeren, dan vol en weer timmeren. Je moet overigens niet bang zijn en stevige spierballen hebben, want je moet serieus timmeren om die dingen netjes erop te krijgen. (Of ik ben een watje... :)


ter info : je kan de handrem eraf halen via de TOW-mode.
 
Mark, ik ga de zwarte doen, omdat hiermee optisch de band groter wordt. Ben heel benieuwd wat het effect is van zwart tov van jouw zilveren. Zat ook erg te twijfelen over zilver, daar wordt je velg weer optisch groter van. Hopelijk binnenkort de foto's.

- - - Updated - - -

@Ray

Mooi verhaal man. Goede foto's ook.

PeterSZ, thanx. Probeer voor een andere organisatie ook een soort van dagboek van een Tesla rijder bij te houden, dus twee vliegen in een klap.
Ben zelf ook erg tevreden over de foto's. Blijf de auto het mooist vinden met het weer van vandaag, beetje somber, blijft ie mooi donker bruin van.