Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
- unexpected by most ;: ze gaan toch geen range-extender aanbieden :eek:.
uiteraard niet: laat het speculeren maar beginnen !
ik hoop op de tweede, langverwachte Metaal-lucht batterij. (het "Electric vehicle extended range hybrid battery pack system" patent is al 3 jaar oud intussen)

- kapitaal ophalen... Model-3 en de Gigafabriek zullen nog veel cash vragen. Als het niet in Q4-2016 is... zal het Q1-2017 zijn - denk ik toch
 
- unexpected by most ;: ze gaan toch geen range-extender aanbieden :eek:.
uiteraard niet: laat het speculeren maar beginnen !
ik hoop op de tweede, langverwachte Metaal-lucht batterij. (het "Electric vehicle extended range hybrid battery pack system" patent is al 3 jaar oud intussen)

- kapitaal ophalen... Model-3 en de Gigafabriek zullen nog veel cash vragen. Als het niet in Q4-2016 is... zal het Q1-2017 zijn - denk ik toch

Ik denk dat Range voor Tesla helemaal geen issue meer is. Met P100DL zitten ze al aan een NEDC van 613. Bij de 100D zal dat wel boven de 650 komen wat een realistisch bereik van rond 500 km geeft (met de huidige zuinigheid). Dat is voldoende en ze hebben ook gezegd dat 100 kWh (voorlopig?) de top zal zijn. Ze zullen inzetten op compactere, sneller laadbare, lichtere en vooral goedkopere packs.

Volgens mij hebben ze wel gelijk. Met de huidige (en toekomstige) dichtheid aan SuC's ga je eerder verlangen naar een pauze dan dat je maar door blijft knorren. Vooral voor de passagiers een groot goed.
 
Ik had al een tijdje rare vlekken op de lijst boven de bestuurdersdeur. Van het weekend gewassen maar het blijft er zitten, ik krijg het niet weg.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?Ik kan me niet herinneren dat ik altijd daar met mijn hand steun bij het in- of uitstappen.

Het lijkt wel alsof het in de lak getrokken is.
Sowieso heb ik op dag 1 een coating laten aanbrengen, dus er zou eigenlijk helemaal niks in de lak moeten kunnen intrekken?

 
Ik had al een tijdje rare vlekken op de lijst boven de bestuurdersdeur. Van het weekend gewassen maar het blijft er zitten, ik krijg het niet weg.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?Ik kan me niet herinneren dat ik altijd daar met mijn hand steun bij het in- of uitstappen.

Het lijkt wel alsof het in de lak getrokken is.
Sowieso heb ik op dag 1 een coating laten aanbrengen, dus er zou eigenlijk helemaal niks in de lak moeten kunnen intrekken?

zou het misschien hars van een boom kunnen zijn, die later uitgepoetst is? Probeer eens wat er gebeurt als je er met babyolie of boter overheen wrijft?
 
De laatste week kan ik niet van mijn oprit af geraken zonder dat de tesla zelf stopt en in "P" schakelt.
Ik hoopte dat het er uit zou zijn met de 8.0 te installeren, maar deze morgen had ik het terug twee keer.
Het is niet dat mijn sensoren achteraan vuil zijn.:rolleyes:
Vorige week ook enkele malen dat ik uitstap om het hek dicht te doen, weer instap, en zodra ik de deur dicht sla, vallen beide schermen uit en starten onmiddellijk weer op. ( Het lijkt of de sensor in de stoel mij niet detecteert.) de twee zaken lijken wel iets met elkaar te maken hebben.
 
Hoe doet de tesla aan batterijverwarming? Kan je dat forceren om op te warmen wanneer hij nog aan de stroom hangt of doet hij dat automatisch? Heeft het enige invloed op je range als je de max battery power aan zet als deze nog in het stopcontact zit?
Je kan batterij verwarming forceren door te laden. Ik doe dat meestal in de winter. Een uurtje voor ik wegga wat bijladen.
Max battery power zou ik niet weten met mijn classic..
 
Dat heb ik alleen als ik met een deur open rij. Heb je het voor stoplichten of in files ook wel eens?
het is enkel bij het achteruit rijden.
En doet hij het ook wanneer je de gordel aanhebt?
Yep.
zelf denk ik aan de detectie in de stoel. Het lijkt of hij denkt dat de auto achteruit rolt (omdat ik geen gas geef) terwijl er niemand in zit.