Dan vind ik de verklaring van DutchTM3 het meest plausibel. Dus ofwel de zekering vervangen ofwel de laadstroom iets lager zetten.
Zal beginnen met de laadstroom lager. Zal em op 15a zetten in de auto.
Bedankt voor de snelle reacties!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan vind ik de verklaring van DutchTM3 het meest plausibel. Dus ofwel de zekering vervangen ofwel de laadstroom iets lager zetten.
Controleer of de regelaar van de TWC op 16A staat. Als dat niet zo is kan de laadsnelheid ook in je auto op 16A ingesteld staan maar is je TWC niet op max 16 ingesteld. Dan zou het kunnen dat tijdens voorverwarmen van de auto een hoger vermogen wordt gevraagd van de groep en je B karakteristiek automaat er uit gaat.Excuus voor de verwarring. Het gaat om een Eaton.... (beetje verreist van de wispo)
View attachment 516405
aansluiting als volgt. Rechtstreeks van de hoofdschakelaar naar de Chint aardlek vandaar naar de Eaton dan naar de TWC.
Er zit niets anders op of aangesloten.
En ja we hebben een Cooker op een andere apparte groep.
thx voor de reacties.
Controleer of de regelaar van de TWC op 16A staat. Als dat niet zo is kan de laadsnelheid ook in je auto op 16A ingesteld staan maar is je TWC niet op max 16 ingesteld. Dan zou het kunnen dat tijdens voorverwarmen van de auto een hoger vermogen wordt gevraagd van de groep en je B karakteristiek automaat er uit gaat.
Dat lijkt me op zijn minst twijfelachtig. 't Zou toch wat raar zijn als je de auto begrensd op 16 A en hij zich daar bij voorverwarmen gewoon niets van aan trekt ...Controleer of de regelaar van de TWC op 16A staat. Als dat niet zo is kan de laadsnelheid ook in je auto op 16A ingesteld staan maar is je TWC niet op max 16 ingesteld. Dan zou het kunnen dat tijdens voorverwarmen van de auto een hoger vermogen wordt gevraagd van de groep en je B karakteristiek automaat er uit gaat.
Langdurig een belasting van 16A zal een automaat B16 niet laten uitschakelen. Een hogere stroom gedurende bepaalde tijd wel.Dat lijkt me op zijn minst twijfelachtig. 't Zou toch wat raar zijn als je de auto begrensd op 16 A en hij zich daar bij voorverwarmen gewoon niets van aan trekt ...
Sorry, maar dat heeft niets te maken met jouw bewering dat de auto tijdens voorverwarmen de ingestelde limiet niet zou respecteren.Langdurig een belasting van 16A zal een automaat B16 niet laten uitschakelen. Een hogere stroom gedurende bepaalde tijd wel.
Als je over een slimme meter beschikt kun je meestal het actuele verbruik aflezen. Dit kan je wel wat duidelijkheid geven over het actuele verbruik. Ook kun je een account aanmaken bij Enelogic zodat je het verbruik later kunt aflezen. Dit is een gratis functionaliteit.Thx zal het morgen nog even nakijken maar weet vrijwel zeker dat ik em op 16a heb ingesteld.
een stopcontact voorzien voor het laden van mijn toekomstige Model S. De stopcontact is er eentje van 16A (1-fasig), hoger gaan werd afgeraden en 3-fasig was niet mogelijk.
En als je volledig zeker wil spelen, neem dan een geijkte kWh meter (MID gecertifieerd). Ook de fiscus neemt daar genoegen mee.Vrij simpel, apart kWh meter in de meterkast voor het laadpunt en maandelijks fotograferen.
Vrij simpel, apart kWh meter in de meterkast voor het laadpunt en maandelijks fotograferen.
Mwah, net iets te kort door de bocht. Het is niet heel moeilijk, maar als werkgever moet je wel nadenken over:
- Normaal- vs daltarief > simpel bij alleen tijdens daluren laden, en verschil te verwaarlozen bij af en toe in piekuren laden dus niet het grootste probleem. Ik moet trouwens nog steeds checken of de meter voor mijn laadpaal met twee tarieven kan omgaan bedenk ik me nu..
- Wijzingen in tarieven, belasting en toeslagen als je boven de 10.000kWh totaal komt > kleine kans bij meesten, maar hoe ga je daar mee om als het gebeurt (eis je dat werknemer dan tegen meest voordelige tarief gaat declareren of niet bijv.)
- Vermindering energiebelasting > bedrag dat per jaar vast wordt gesteld en pas bij jaarrekening wordt verrekend, dus bij declaraties over maand / kwartaal vooraf moet je daar rekening mee houden naar mijn mening. Van totaal bedrag naar rato aftrekken dus, anders ga je kosten declareren die je niet maakt (en heeft ook gevolgen voor BTW totaal)
Formule die ik correct acht (waarbij ik tweede genoemde punt laat voor wat het is en in bold de kern) is:
# Variabelen:
# tot_dal = daltarief + energiebelasting + opslag duurzame energietransitie en opslag (alle posten t/m 10.000kWh en incl. BTW), in euro
# verbruik = verbruik, in kWh (zie meter laadpaal)
# dagen = declaratieperiode in aantal dagen
# red_bel = per kalenderjaar vastgestelde vermindering energiebelasting, in euro per dag (1.44036 voor 2020)
thuislaadkosten_EV <- function(tot_dal, verbruik, dagen, red_bel) {
thuislaadkosten_EV <- (tot_dal * verbruik) - (red_bel * dagen)
return(paste("€",thuislaadkosten_EV))
Veel te moeilijk man....
Vast bedrag per kWh afspreken en aantal kWh maandelijks communiceren, klaar.
Tegen kostprijs doorleveren van energie aan de werkgever is toegestaan. Zie: (§ 5.3 onder toelichting).
Natuurlijk kan je eindeloos dubben over wat de kostprijs is (of hele ingewikkelde formules maken), maar o.b.v. wat ik zo her en der lees nemen de meeste werkgevers een gemiddelde kostprijs van 23ct/kWh. Naar mijn mening kan je daarmee prima uit de voeten.
Die 11 cent/kWh ga je ook niet halen.... Dat zit meer richting 18 cent/kWh (incl. BTW) als ik het goed begrepen heb.