Dat zou natuurlijk een heel goed argument zijn.Ik weet zelfs niet of een enkelfasige (of tweepolige) aardlek type B wel bestaat.
Deze?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat zou natuurlijk een heel goed argument zijn.Ik weet zelfs niet of een enkelfasige (of tweepolige) aardlek type B wel bestaat.
Alk die tijd stel je dat een type B niet nodig is en nu blijkt dat jij laadpalen hebt met een ingebouwde type B? Als dat zo is ben je m.i. wel tamelijk onverantwoord bezig met je 'adviezen'.
De eis is afschakelen bij 6 mA DC. Deze lijkt pas bij 30 mA af te schakelen.
Lees nou eens goed. Ik formuleer een vraag en zeg dan "Als dat zo is ,,,"Waar lees je dat ik een type B aardlek heb? Ik schrijf dat echt helemaal nergens, het is ook niet waar. Ik leg je alleen uit dat DC misschien wel door de auto veroorzaakt wordt, maar dat de laadpaal wel degelijk een rol speelt, die zet het namelijk door.
Jij denkt dus blijkbaar zelf ook in alleen beveiliging tegen AC lekstromen (lees: een gewone type A) niet voldoet?De eis is afschakelen bij 6 mA DC. Deze lijkt pas bij 30 mA af te schakelen.
Maar wat is dat verschil dan een waar blijkt het uit?Er is kennelijk wel een heel verschil tussen enkel- en driefasig laden.
En dat heeft een installateur zo voor je gedaan? Nu loop je kans dat bij een storing in je garage (of een beschadiging van de grondkabel) je hele huis op zwart gaat, omdat de afzekering van je garage zwaarder is dan je hoofdzekering.De grondkabel van de garage zit via een 40A zekering rechtstreeks op de hoofdschakelaar, ... , want ik heb een 1x35A aansluiting
Dat bedoelde okDeze omvormer is een moderne en heeft geen aparte aardlek nodig, want hij heeft een interne aardlek .
Je probeert een discussie te beslechten door je te beroepen op de onkunde en houding van de ander? Dan is de discussie denk ik al voorbij hoor.Je snapt geen hol van hoe elektriciteit werkt en toch meet je je een ongelofelijk onhebbelijke houding aan alsof je alles weet.
Dat is ook niks, typen op een smartphone. Had natuurlijk moeten zijn:Dat bedoelde ok
Ik dus ook met mijn opmerking naar Horta over kapellen net ingebouwde aardleks.
Maar wat is dat verschil dan een waar blijkt het uit?
En dat heeft een installateur zo voor je gedaan? Nu loop je kans dat bij een storing in je garage (of een beschadiging van de grondkabel) je hele huis op zwart gaat, omdat de afzekering van je garage zwaarder is dan je hoofdzekering.
Dat is toch waar de hele vorige bladzijde over lijkt te gaan? Voor 3 fasen zou type B verplicht zijn, voor 1fase type A.
Ik ga de aardlekschakelaar DFS 4 EV HD bestellen, dan weet ik zeker dat het goed zit, ook al is dat type A. Het probleem dat hier al bladzijden lang geschetst wordt, wordt met die aardlek ondervangen: 6mA DC.
Precies. Zou verplicht zijn.Dat is toch waar de hele vorige bladzijde over lijkt te gaan? Voor 3 fasen zou type B verplicht zijn, voor 1fase type A.
Nou ja, een Type A met DC beveiliging inderdaad. Lijkt me een inderdaad prima keuze, hoewel nogal aan de prijs. Zeker in vergelijking tot de veel toegepaste Chint.Ik ga de aardlekschakelaar DFS 4 EV HD bestellen, dan weet ik zeker dat het goed zit, ook al is dat type A.
Er zijn de voorschriften en er zijn de reële gevaren. Ik denk eerlijk dat de reële gevaren te verwaarlozen zijn, in de zin van nog kleiner dan dat je door de bliksem getroffen wordt. Theoretisch wordt de echte aardlek uitgeschakeld/ verzadigd door een DC-lekstroom. Het reële gevaar van getroffen te worden door een AC-lekstroom op het moment dat er een DC-lekstroom aanwezig is bij een auto die een galvanische gescheiden lader heeft...
De voorschriften bepalen dat het bij driefasig laden wel en bij enkelfasig laden niet opgelegd wordt.
En bij Doepke lopen ze nu in polonaise door de bedrijfskantine... laten zien aan een kennis die installatietechniek als werk heeft, en hij gaf stellig aan dat doepke de verplichte aardlek gaat worden voor 3-fase laadsystemen.