Heb je de TWC wel in slave modes gezet? Dip switch in de lader.
ja, volgens het boekje aangesloten, zie foto.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb je de TWC wel in slave modes gezet? Dip switch in de lader.
ja, volgens het boekje aangesloten, zie foto.
ja, volgens het boekje aangesloten, zie foto.
In ons toekomstig huis in de Ardennen kan het soms (enkele keren per jaar) lelijk onweren, we zitten immers op een eenzame hoogte van 568m en overweeg daarom een bliksembeveiliging.
Zoals deze: https://www.amazon.de/dp/B000ONKQNE...olid=1UKTH7203VM15&psc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben omtrent de effectiviteit?
We zitten met een 3F+N-net dat binnen komt en een eigen aarding, dus als ik het goed heb is dat een TT-net.
Stroomstelsel TT - Conduct
Tevens vroeg ik me af of ik er 2 stuks moet kopen om onze accumulatieverwarming en boiler te beschermen? Die zitten immers op een aparte uitsluitend-nacht-teller en dus aparte differentieels.
Thx, nog vergeten zeggen: We zitten op 150m van 2 gsm-masten en 2 á 3km van windmolens die waarschijnlijk allen wel een stevige bliksemafleider hebben.Fré, beschermen kan nooit kwaad, dus als je na toevoer van de aparte kringen van dag/nacht/boiler zo een beveiliger zet kan het enkel helpen. Maar ik vrees enkel als je een blikseminslag tot in je meter- of zekeringskast hebt dat je sowieso brokken zal hebben... .
Mijn advies zou zijn, en zeker als je op een "eenzame hoogte" zit om een bliksemafleider of zoals ze hier in de "Vlaanders" zeggen een 'donderscherm' te installeren. Dit is een soort antenne die je op je dat zet ( ahum, laat zetten ) en die met heel zware koperen leidingen de bliksem afvoert naar een extra uit de kluiten gewassen aardingspin die enkele meter de grond in gaat. Zo is de inslag afgeleid van jouw installatie en dus passief beschermd. Ik meende dat dergelijke afleider wel om de zoveel jaar dient gecontroleerd te worden zodat je bij mogelijke mankementen geen bliksem-aantrekker krijgt... .
Heel veel. Audi A3, Volvo V60; allemaal geen problemen.Is er ervaring met het opladen van andere auto's?
Ik zag dat de Tesla Wall Connector €530,= kost. Is hij weer in prijs verlaagd of vergis ik mij?
Is er ervaring met het opladen van andere auto's?
Wees gerust dat lukt ook.de Tesla laden met de meegeleverde adapter van de B electric drive
Volgt het laden dan nog wel een Mode 3 protocol of is er gewoon platte stroom overdracht? (alsof je de Volvo/Audi in een stopcontact stopt)Heel veel. Audi A3, Volvo V60; allemaal geen problemen.
uiteraard Mode3 protocol.Volgt het laden dan nog wel een Mode 3 protocol of is er gewoon platte stroom overdracht? (alsof je de Volvo/Audi in een stopcontact stopt)
Das een mooie binnenkomer hier, M.Hallo,
Ik heb zelf een laadpaal geplaatst na wat onderzoek. Hij moest voldoen aan:
- 1 fase 35A;
- Voorbereid op toekomst: 3 fase en UTP;
- Bescherming zodat de auto samen met andere apparatuur in huis niet meer vraagt dan 35A tijden het laden;
- Geen internet koppeling om te achterhalen hoeveel je geladen hebt;
- Een laadkast met DIN rail zodat je kan modificeren.
Ik heb gekozen voor een oplaadpaal van flexicharge en die gemodificeerd met Smart EVSE.
Het projectje heb ik opgesplits in 4 fases:
- Modificatie laadkast (in de schem is weerstand van 220 ohm NIET geplaatst);
- Stroomkabel met 2 UTP grondkabels trekken van meterkast naar laadpaallocatie. Gekozen voor 6mm aders;
- Plaatsen laadpaal en aansluiten grondkabels;
- Meterkast modificeren.
Het viel reuze mee en werkte in 1 keer!
Groet,
Mat