You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fijn voor ons Basvk, met de huidige MS veranderd er niets, doch begrijp goed dat het papierwerk wat er was met benzinebonnen en de BTW aangiftes weer om de hoek komen, wat is nou 400KWH?
En wat de SUC levert is heel wat anders dan wat de wagen echt opneemt, er blijven er waarschijnlijk 360 over.
Één rit naar Noord Spanje en de terugweg is voor de eigenaar en zo ook de rest van het jaar.
Gaat dan per 1-1-2017 de prijs van de Tesla naar beneden of is het gewoon een verkapte prijsverhoging?
Ik hoop echt dat de optie kopen supercharger gebruik, (dat was mi €2200 op de MS60 in 2013) terug komt.
Ik maak dat nooit op in die vier jaren.
Verder, wat betekent altijd nog goedkoper dan een tank benzine?
In de VS is de benzine een kwart van dat bij ons, gaat Tesla dan cashen in Nederland of wordt het net zo duur als in de VS, gaat men dan in Luxemburg Charging goedkoper maken dan bij ons of gaat me een Europesche eenheidsprijs rekenen?
En dan, het papierwerk is weer terug, we krijgen dan zoiets als benzinebonnen en BTW terugvragen er weer bij.
Dus, jij mag dit een blije move vinden, ik vind van niet, maar voor alle andere concurrenten zoals Fastnet is dit fantastisch nieuws.
We zullen het in December wel horen. Ik ben wel benieuwd hoe hun verdien model wordt, als het nog altijd goedkoper is dan dan de prijs van een tank benzine zoals in de USA is het voor mij akkoord.Benzinebonnetjes??? Oef dat is wel heel vorige-eeuws (hmm is dat nog maar 3 jaar geleden? Ow...).
Het zal wel loslopen met die administratie hoor, ik verwacht dat ze gewoon een kwartaalfactuur die automatisch geïnd wordt in mytesla zetten en die gaat gewoon mee naar de boekhouder.
Het gratis model is gewoon niet houdbaar, tenzij de SuC uitbouw in de pas loopt met het aantal auto's dat op de weg komt (en no way dat dat gaat gebeuren).
Wat wordt straks de hoofdreden van Jan en alleman om elektrisch te rijden? De prijs.
Zoveel mogelijk gratis aan de SuC dus, want elk tientje is er één. Ook al moet je er een uur op wachten, toch weer een tientje thuisstroom bespaard, zo gaat het straks.
Lekker werken vanuit de auto, wat internet surfen, het is niet eens een straf.
Alle SuCs vol, en op het forum hier 100en berichten die steen en been klagen over die goedkope model 3 rijders die de SuCs bezet houden... (die berichten zijn er nu ook al maar dan met PHEV's aan gewone laadpalen).
Nee dan betaal ik Tesla liever wat stroom onderweg, waarschijnlijk minder dan wat de tol alleen al kost om bijv. in Z-Frankrijk te komen dan dat ik er een dag langer over moet doen omdat de SuCs vol staan (of toch maar met het vliegtuig?).
Tesla heeft ook al aangegeven dat er niet verdiend gaat worden op de SuC's. De inkomsten worden gebruikt voor onderhoud en uitbreiding. Met andere woorden: het kan niet anders dan veel goedkoper zijn dan een tank benzine/diesel.
Hetzelfde wordt gezegd over de onderhoud- en servicekosten. Inspecties van 700 pop en het hoge uurtarief moeten blijkbaar het vele garantiewerk compenseren...Tesla heeft ook al aangegeven dat er niet verdiend gaat worden op de SuC's. De inkomsten worden gebruikt voor onderhoud en uitbreiding. Met andere woorden: het kan niet anders dan veel goedkoper zijn dan een tank benzine/diesel.
Ach, ik heb ooit een rekening gehad van Audi van € 4.200 euro voor 4 banden, een nieuwe radiator en het vervangen van de distributie.Hetzelfde wordt gezegd over de onderhoud- en servicekosten. Inspecties van 700 pop en het hoge uurtarief moeten blijkbaar het vele garantiewerk compenseren...
Daarom is het uurtarief ook slechts € 130,-/uur, veel goedkoper dan bij een fossiel.Tesla heeft ook al aangegeven dat er niet verdiend gaat worden op de SuC's. De inkomsten worden gebruikt voor onderhoud en uitbreiding. Met andere woorden: het kan niet anders dan veel goedkoper zijn dan een tank benzine/diesel.
Dat is nou precies het verschil, er is een hoop voor gedaan bij je fossiel.....Ach, ik heb ooit een rekening gehad van Audi van € 4.200 euro voor 4 banden, een nieuwe radiator en het vervangen van de distributie.
Een rekening van € 1.600,- voor het vervangen van beide, nog lang niet versleten achterremmen, werd zonder blikken of blozen door Audi uitgedraaid. Audi vond het mijn eigen schuld dat deze waren vastgeroest doordat ik de auto twee weken niet had gebruikt.
Ik heb nu ruim 50.000 km gereden met de Tesla en nog nooit een onderhoudsbeurt gehad. Wel in twee verschillende Tesla's.
Ik huldig het standpunt dat een Tesla weinig onderhoud nodig heeft en ik doe niet mee met het spel van de 'onderhoudsbeurten'.
Daarnaast is het zo dat de cruciale onderdelen door Tesla bewaakt worden en Tesla mij wel zal waarschuwen als er iets serieus aan de hand is.
Een technical specialist is natuurlijk iets heel anders dan een monteur...Daarom is het uurtarief ook slechts € 130,-/uur, veel goedkoper dan bij een fossiel.
Is waarschijnlijk een standaard, preventief dingetje. Is bij mijn laatste bezoek aan het SeC ook uitgevoerd. Aanvullende opmerking was dat er geen water binnengedrongen was. Blijkbaar kan dat dus gebeuren.Zijn er problemen bij de SuC in Zevenaar?
Ik kom daar niet vaak maar vanmiddag en vorige week lag het laadvermogen tussen 20 en 48kW op verschillende palen, ook na een half uur laden.
Het is wel wat kouder en de accu zat op 20%, maar deze lage vermogens heb ik nog niet eerder gezien.
Of heeft het iets te maken met de 60.000km beurt, daar heeft Tesla het volgende (?) gedaan:
SERVICE KIT - SERVICE REPLACEMENT OF PIN CARRIER IN EU CHARGEPORT HARNESSES (1083168-00-A)
Aangezien ik sinds gisteren mijn wagen heb wou ik deze middag het superchargen eens testen. Ben naar SuC Zaventem gereden, en het stond er goed vol. 2 van de 8 plaatsen vrij, maar bij de laatste plaats was de stall defect, dus me maar op laatste vrije plaats gezet. Snel geluncht, en na 25 minuten terug weg. Op 2 andere wagens na stonden alle anderen er nog met ondertussen 2 wachtenden.