Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: After market installation

This site may earn commission on affiliate links.
Mij is door Tesla UK verteld dat parkingsensors voorlopig niet vanuit Tesla zullen komen - hij zei me niet te verwachten dat bij levering in augustus daar vanuit Tesla een voorziening voor is. Denk dus echt dat we zelf wat moeten regelen...
 
Last edited:
In de USA werd dit ook gesteld maar ik heb gehad contact met iemand die de bumper heeft verwijderd en deze heeft geen enkele bekabeling aangetroffen....
Het kan natuurlijk zo zijn dat de bekabeling de computers in er al is, maar alleen het stuk naar de achter en voorbumper mist.

Die 3 meter kabel is dan ook voor Tesla niet meer het probleem.
 
Het kan natuurlijk zo zijn dat de bekabeling de computers in er al is, maar alleen het stuk naar de achter en voorbumper mist.

Die 3 meter kabel is dan ook voor Tesla niet meer het probleem.


Ik veronderstel dat Tesla parkeersensoren niet goed genoeg vindt voor de Model S (de beste auto ter wereld) . Tegenwoordig kan een Ford Focus of een Kia Cee'd al automatisch achteruit inparkeren.
Ze zullen dus met iets beters op de proppen willen komen. Ik heb geen idee wat dat is, maar ik kan me voorstellen dat het iets is waarmee ze nog volop aan het ontwikkelen en testen zijn.
Misschien wel iets zonder gaatjes in de bumper. Zou dan jammer zijn als je na een jaar weer nieuwe bumpers moet kopen.
 
Ik kwam dit tegen op het thread van de get Amped van afgelopen weekend (zie laatste alinea):

"Post Drive
When I got back I asked one of the Tesla people a few questions on insurance, old car buybacks, and parksensor. The answers I got were short, dismissive, and really left a bad impression. I was a bit annoyed in the way the answers were (not) given. My girlfriend saved the day though as she spotted the guy who gave the original presentation and suggested I ask him instead. What a change! The guy was friendly, informative and very helpful. Car buybacks are not organised but they might be able to link you up with interested parties. fine.

Parksensors: the cabling is already in place. This i did not know yet. So once they get the software hookups for it sorted, they will be easily able to retrofit the parksensors as the cables are already there. I was very happy to hear that."
 
eps sensoren :
blijft waarschijnlijk nog wel het probleem dat deze vooraan niet automatisch aanschakelen wanneer de snelheid lager is dan bvb 15 km/uur. Als je dit handmatig moet doen, is mijn ervaring dat je steeds te laat bent met het aanzetten, want als je vooraan schade maakt bij parkeren is het omdat je gehaast of zenuwachtig bent, en dat zijn niet de situaties waarin je snel nog de parkeersensoren aanzet.
 
Vandaag eindelijk antwoord mbt parkeersensoren. Ik neem aan dat hoe meer we er laten inbouwen des te lager de prijs wordt:

Dag,
Hierbij de gegevens zoals telefonisch besproken voor het aansluiten van parkeersensoren in een Tesla S 2013.

Opmerking:
- Prijzen betreffen een indicatie.
- Inschakeling PDC voor via schakelaar. CAN-BUS modules moeten wij testen voor automatische in- & uitschakeling.
- Installatie te Eindhoven
- Betreft sensoren op basis van achterbouw (vlakke inbouw zoals origineel)


PDC set achter:
1x PDC-SET4RFL Rear Parking sensors Kit including 4 external flat capsules with buzzer
1x Spuiten in kleur
1x Installatie (op basis van eerste installatie)

Indicatie €600,- excl. btw



PDC set voor + achter:
PDC-SET-8FL Rear + Front Parking sensors Kit including 8 external flat capsules with buzzer
1x Spuiten in kleur
1x Installatie (op basis van eerste installatie)

Indicatie €900,- excl. btw
 
Als Tesla niet met een oplossing komt is dit opzich niet zo slecht.

Het is wel het beste het door één bedrijf te laten doen zodat ze ervaring op doen. Zeker dat CAN-bus verhaal kan even lastig zijn, maar te doen.
 
Opmerking:
- Prijzen betreffen een indicatie.
- Inschakeling PDC voor via schakelaar. CAN-BUS modules moeten wij testen voor automatische in- & uitschakeling.
- Installatie te Eindhoven

Laten we dan snel - in overleg met Tesla NL anders - duidelijkheid krijgen over deze punten. Wellicht kunnen ze het straks met een van de demo auto's proberen. En inbouw in Tilburg lijkt me handiger - dan kan het pre-delivery (op papier zal het wel post-delivery worden) gedaan worden.

Maar zeer interessant als oplossing, lijkt me.

gr

PJH
 
Laten we dan snel - in overleg met Tesla NL anders - duidelijkheid krijgen over deze punten. Wellicht kunnen ze het straks met een van de demo auto's proberen. En inbouw in Tilburg lijkt me handiger - dan kan het pre-delivery (op papier zal het wel post-delivery worden) gedaan worden.

Maar zeer interessant als oplossing, lijkt me.

gr

PJH
Heeft iemand goede contacten bij Tesla om te zien of dit in Tilburg voor aflevering plaats kan vinden?
 
Ik heb contact gehad met Tesla UK en het advies gekregen even rustig tot april af te wachten.
Er komen veel vragen naar PDC tegen dus er zou wellicht toch wat kunnen komen vanuit Tesla - daarom is het goed als iedereen hierover direct de VS mailt.
Het is nu te vroeg om van Tesla Europa een toezegging over meewerken aan een aftermarket product te krijgen.

Kortom - laat via Contact | Tesla Motors horen dat je PDC wil en wellicht zien we ze in de zomer al.

mvg

PJH
 
Ik heb contact gehad met Tesla UK en het advies gekregen even rustig tot april af te wachten.
Er komen veel vragen naar PDC tegen dus er zou wellicht toch wat kunnen komen vanuit Tesla - daarom is het goed als iedereen hierover direct de VS mailt.
Het is nu te vroeg om van Tesla Europa een toezegging over meewerken aan een aftermarket product te krijgen.

Kortom - laat via Contact | Tesla Motors horen dat je PDC wil en wellicht zien we ze in de zomer al.

mvg

PJH
Net gedaan :smile:
 
Ik heb de volgende reactie vandaag ontvangen van Tesla

--- start Bericht -----
Dear Raymond,
Thank you for your email. My name is Roxana and I am part for the Ownership Experience team.
We are happy to assist with any kind of queries.

We have had a couple of enquiries about PDC and I understand your question. We are currently looking it this and as soon as a conclusion is found,
we will inform our customers. However for our current production there is no plan for add PDC to the Model S.

The Model S is an great car with many great features, and we are listening to our customers and what is important to them.
If these enquiries show a high need, we do look into things and follow customers suggestions.

I hope I could answer your question and if there is something else I could assist with, please do not hesitate to contact me.


Kind Regards

Roxana Prange | European Ownership Experience Advocate

---- einde bericht -----
 
....... a couple of enquiries ..... ????

Als ik de diverse fora afga wil zo'n beetje iedere huidige en toekomstige Tesla eigenaar PDC.


Ik lees in deze reactie van Roxanna Prange tussen de regels door dat ze er helemaal niets gaan doen, tenzij we een handtekeningenactie of zoiets beginnen.
Wellicht een idee om dit in EU verband te doen via een apart TOPIC ( We want PDC ) en een linkje naar Roxanna te sturen ?