You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn MS had 200000km en was 6 jaar oud toen ik hem verkocht. Stond altijd buiten en nooit geurtjes gehad. Er zit een hepa filter in.Nee staat voornamelijk uit te … advies altijd standaard aan? Maar dan gaat de airco stinken als je die niet droog rijdt?
Is het dan niet zo dat de airconditioning netjes uitloopt tot “droog” na parkeren? Met ICE zette ik airconditioning inderdaad enkele minuten voor parkeren uit, maar met MY zou dat toch niet nodig zijn?Precies. Het is best een oude gedachte om de airco in de winter uit te zetten.
Wellicht wel. Er blaast vanalles na parkeren.Is het dan niet zo dat de airconditioning netjes uitloopt tot “droog” na parkeren? Met ICE zette ik airconditioning inderdaad enkele minuten voor parkeren uit, maar met MY zou dat toch niet nodig zijn?
Dat is het hem juist. Bij mijn MS 120000km zonder servicebeurt en nog geen geur.Ik heb nog nooit in de 25 jaar die ik nu auto rij de airco uitgezet. En ik heb ook nog nooit een stinkende airco gehad. Gewoon de service beurten bijgehouden.
Buiten? Die bacteriën en schimmels blijven dan in het hepa filterDat is het hem juist. Bij mijn MS 120000km zonder servicebeurt en nog geen geur.
De hepafilter houdt alle bacteriën en schimmels buiten.
Ik kan het niet voor je verklaren maar herken het wel. Gedrag is in loop der jaren ook wel veranderd. Laden als je nog vrij vol zit (50+) is denk ik altijd verdacht. Hoe voller de accu, hoe trager je laadt. Alleen als er daarna heel lang geen SuCs zijn is het zinvol.Goeiemiddag, ik las in de eerste post van dit draadje dat ik hier domme vragen mag stellen - en ik heb al geprobeerd om het antwoord elders te vinden (logaritme, laadgedrag, navigatie, suc, etc), maar kon niets vinden. Mijn vraag > hoe denkt de Tesla (M3) navigatie bij het toevoegen van superchargers tijdens de reis? Wij zijn net met de M3 op wintersport geweest. Op de heenreis met een geheel volgeladen accu leidde de navigatie ons gelijk naar Zevenaar (met nog meer dan 50% in de accu). Ik heb dit toen maar blindelings gevolgd, maar achteraf (en ik ben dit soort "vreemde" beslissingen nog wel vaker tegengekomen) vraag ik me af waarom dit nou nodig was. We konden nog veel verder op de accu rijden, en de SUCs die nog volgden waren ook allemaal helemaal niet vol/drukbezet (dat is me trouwens zowel op de heen- als terugreis enorm meegevallen: altijd genoeg plek om te laden bij de SUCs). Weet iemand hoe de navigatie deze afweging maakt? Wij hebben maar besloten om daarna de navigatie te gaan controleren en hebben af en toe handmatig een SUC verder geselecteerd, maar ik zou verwachten dat de software slim genoeg zou zijn om dit uit handen te nemen.
Ik dacht dat het binnen de bebouwde kom was waar je niet boven de snelheidslimiet mocht met AP, was dit ook in jou geval? Op de snelweg heb je dat bijvoorbeeld niet, daar kan je wel boven de Max snelheid en remt hij niet zomaar naar de snelheid die geldt.Goedemorgen, ik heb gisteren mijn MYP opgehaald en kom er niet helemaal uit met de Autopilot. Zo reed ik op een 80 km weg en stond er voor de parallelbaan een bord met 60 erop. Vervolgens ging de auto uit zichzelf in de remmen. Ik kreeg de snelheid vervolgens ook handmatig niet meer omhoog. Ik heb uiteindelijk zelf ‘gas’ bij gegeven om 80 te blijven rijden, tot hij een stuk verderop weer de correcte snelheid van 80 oppikte.
Hoe gaan jullie hiermee om? Is er een manier om de settings zo in te stellen dat je hier geen/minder last van hebt?
Gewoon gas bijgeven. Sturen werkt perfect. Al moet je nu ook niet aan 100km/u een haakse bocht nemen. Dus blijven opletten.Ik dacht dat het binnen de bebouwde kom was waar je niet boven de snelheidslimiet mocht met AP, was dit ook in jou geval? Op de snelweg heb je dat bijvoorbeeld niet, daar kan je wel boven de Max snelheid en remt hij niet zomaar naar de snelheid die geldt.
In de regel gebruik ik AP alleen op de snelweg, of op rechttoe rechtaan N wegen (maar daar rij ik niet zo vaak).
Zelf gas bijgeven is in zo’n situatie het enige wat je kan doen. Persoonlijk zou ik gewoon AP afzetten, want ik heb vraagtekens bij hoe goed automatisch sturen nog werkt als AP niet zelf in control is van de snelheid en zelf remmen doet die dan ook niet meer natuurlijk.
Het is een heerlijk systeem om lange stukken mee te kunnen rijden, maar buiten de snelweg is de naam nogal misleidend
Ik woon op een plek in NL waar zeer veel pluis van de bomen afkomt. Mijn eerste filter zat rond de 70dkm helemaal vol wat gepaard ging met vervelende geurtjes, met name als de airco net in bedrijf werd gesteld.Dat is het hem juist. Bij mijn MS 120000km zonder servicebeurt en nog geen geur.
De hepafilter houdt alle bacteriën en schimmels buiten.
Ik heb voor mijn laadglitch een service melding gemaakt in de app en krijg nu het voorstel om voor €232 de laadpoort te laten vervangen:Interessant. Vandaag in een parkeergarage in Nijmegen geladen en had ruwweg hetzelfde. Na in mijn geval een uurtje stopte het laden volgens de appmelding. Drukken Srart Laden (oid) geeft een foutmelding. Zoiets als " er is reeds een opdracht tot srarten gegeven, kijk in uw auto voor info ". Wel viel me op dat de app op dat moment als stroomsterkte 5A aangaf, terwijl hij begon op 13A en bij het stoppen nog verre van vol was. Het lijkt wel alsof de loadbalancing van de (5) laadpunten onderling, een te laag amperage voor de auto opleverde (5A) en de auto het opgaf. Daarna nieuwe sessie gestart en na 1,5u weer hetzelfde. App geeft niet thuis bij poging tot herstart. Niet teruggegaan. Toen ik enige uren later bij m'n auto kwam bleek hij tóch verder gegaan te zijn...
is dat niet wat snel? Even langer aanzien?Na de glitch heb ik normaal kunnen laden aan diverse laadpalen en bij SuCs. Is het zinvol om nu de laadpoort te laten vervangen?
Met die pijlen geeft hij aan dat er een te groot snelheidsverschil is. Je kunt dit overrulen door een keer op je gaspedaal te drukken.Vandaag heb ik gedrag dat ik niet eerder heb gehad (of niet opgemerkt).
Op de tolweg in Frankrijk, cc op 130, bij het inhalen van sommige vrachtautos zakt de snelheid terug naar ca 110km/h.
Ook valt me op dat zodra er een vrachtwagen in beeld is, strepen op de weg komen op het beeld.
Iemand die een verklaring of toelichting heeft?
View attachment 919452
Op de tolweg in Frankrijk, cc op 130, bij het inhalen van sommige vrachtautos zakt de snelheid terug naar ca 110km/h.