Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij wel. Een Maxem. Ik kook op inductie dus om te voorkomen dat de zaak overbelast wordt zorgt die Maxem er voor dat er niets fout gaat en er nog steeds voldoende naar het laadpunt gaat. Soms ben ik pas om 23:00 uurn thuis en moet de volgende ochtend weer vroeg weg, dan moet de auto wel volledig opgeladen zijn. Punt van mijn oorspronkelijke vraag was, of ik inderdaad maximaal aan het laden ben c.q. of die Maxem ook goed werkt.


Die 23A. is eigenaardig.
Heb je smart charging op de paal ?

Edit : de grafieken gezien, antwoord is dus duidelijk ja.
 
Betreffende Stadslichten/parkeerlicht.

Hoe werkt dit?

Steeds als ik hem handmatig op stadslicht zet, en ik de sluit de auto af, dan gaat alsnog alles uit?

Ik heb nog niet geprobeerd met de richtingaanwijzer naar links of rechts, werkt het dan wel?

Vanavond weet ik met enige zekerheid dat ik ergens buitenaf moet parkeren, en dan is het wel prettig de auto zichtbaar te laten zijn..

Alvast bedankt weer!
 
Betreffende Stadslichten/parkeerlicht.

Hoe werkt dit?

Steeds als ik hem handmatig op stadslicht zet, en ik de sluit de auto af, dan gaat alsnog alles uit?

Ik heb nog niet geprobeerd met de richtingaanwijzer naar links of rechts, werkt het dan wel?

Vanavond weet ik met enige zekerheid dat ik ergens buitenaf moet parkeren, en dan is het wel prettig de auto zichtbaar te laten zijn..

Alvast bedankt weer!

Volgens de manual kun je de exterior lights op Parking zetten. Dan gaan de nummerbord verlichting en de zijlichtjes aan. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

parking lights.jpg
 
In NL komt 3x23A wel meer voor, ook bij enkele laadpalen. Dan is de hoofdaansluiting 3x25A wat voor een erg laag vast tarief kan worden aangeboden. Als je 3x35A wil worden de vaste kosten ineens ongeveer 5 maal zo hoog...

3X35 valt nog mee hebben wij hier op kantoor is misschien maar 100E per jaar meer. Ga je daar boven dan is het wel kaching. Wij hadden in ons bedrijfspand bij oplevering 3X 65A das was ongeveer 200E per maand aan vast recht. Tevens als je een automaat heb zal de groep niet 3X35 worden maar 3X 40 dit heeft te maken dat een automaat iets gevoeliger is.
 
Bedankt, maar; "They turn off automatically after a minute or two or when you shift into a driving gear or lock model S"

Mij een raadsel hoe dit dus als parkeerlicht te gebruiken ?
Die tekst slaat op extra verlichting ("In addition to the lights that you can control from the touchscreen,..."), niet op de Parking mode lights. Kijk alleen naar het plaatje zeg maar, en niet de tekst.
 
1 × 6A t/m 3 × 25A 555,62 672,30
3 × 25A t/m 3 × 35A 873,02 1.056,35
Zeker geen 550E, maargoed. Sterker nog afhankelijk van wel 25AMP aansluiting betaal je zelfs het zelfde voor 35.

Zo te zien betaal je heel veel voor een 3x25 aansluiting, is dat zakelijk of waarom is dat zo veel duurder?
Ik betaal netwerkkosten €172 excl/€208 incl voor een jaar 3x25
Maar als ik naar 3x35 zou gaan dan betaal ik €778 incl dus dat scheelt €570 incl op jaarbasis

Vastrecht vergelijken oa hier: https://www.greenchoice.nl/tarieven/netbeheerders/
 
Zo te zien betaal je heel veel voor een 3x25 aansluiting, is dat zakelijk of waarom is dat zo veel duurder?
Ik betaal netwerkkosten €172 excl/€208 incl voor een jaar 3x25
Maar als ik naar 3x35 zou gaan dan betaal ik €778 incl dus dat scheelt €570 incl op jaarbasis

Vastrecht vergelijken oa hier: https://www.greenchoice.nl/tarieven/netbeheerders/

Dit zijn de prijzen van de Stedin site die ik neerzetten was gewoon particulier.
 
Deze vragen vallen vast onder deze categorie:

- waarom onthoud mijn luchtvering de stand (nog) niet die ik instel op bepaalde lokaties?

Er verschijnt wel een balkje met een melding over lokatie maar er komt geen groen vinkje in het vakje, alleen een kruisje. Heeft dit iets te maken met het feit dat de auto ook aangeeft dat deze lerende is voor het conditioneren? (Smart preconditioning)

- bij het superchargen gaat aan de voorkant een soort ventilator aan en die maakt heel veel lawaai.

Er staat nu een auto naast mij die nog meer herrie maakt. Wanneer ik de climate control aanzet dan wordt bij mij het lawaai een stuk minder. Zet ik climate control uit of verlaat ik de auto dan gaat de ventilator weer harder. Is dit een soort koeling voor de batterij?
 
Deze vragen vallen vast onder deze categorie:

- waarom onthoud mijn luchtvering de stand (nog) niet die ik instel op bepaalde lokaties?

Er verschijnt wel een balkje met een melding over lokatie maar er komt geen groen vinkje in het vakje, alleen een kruisje. Heeft dit iets te maken met het feit dat de auto ook aangeeft dat deze lerende is voor het conditioneren? (Smart preconditioning)

- bij het superchargen gaat aan de voorkant een soort ventilator aan en die maakt heel veel lawaai.

Er staat nu een auto naast mij die nog meer herrie maakt. Wanneer ik de climate control aanzet dan wordt bij mij het lawaai een stuk minder. Zet ik climate control uit of verlaat ik de auto dan gaat de ventilator weer harder. Is dit een soort koeling voor de batterij?


1) Geen reden tot zorg. Ik denk dat GPS kalibreren nog aan de gang is. Parkeert hij zelf? Zoneen, dan is dat het geval. Zoja, even bellen met SeC.

2) Heel normaal. Koeling bij SuC kan behoorlijk luidruchtig zijn.
 
Misschien voor de duidelijkheid. Als je niveau verhoogt wordt het standaard bewaard. Door dan op melding te klikken zet je dat juist uit. Misschien is het dit?

Ik heb al een paar keer de hoogte veranderd terwijl ik op de plek reed waar dat moest. Echter een dag later ging dat niet automatisch. In wat YouTube filmpjes zie ik een groen vinkje staan wanneer men de hoogte wijzigt en die krijg ik dus (nog)niet. Ik wacht het nog wel even af.
 
Ik heb al een paar keer de hoogte veranderd terwijl ik op de plek reed waar dat moest. Echter een dag later ging dat niet automatisch. In wat YouTube filmpjes zie ik een groen vinkje staan wanneer men de hoogte wijzigt en die krijg ik dus (nog)niet. Ik wacht het nog wel even af.
Als je harder dan 40km/u (meen ik) rijdt, dan krijg je de melding dat het geselecteerde niveau niet ingesteld kan worden als er very high opgeslagen is.
Dan hoor je ook een piepje.