Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Amsterdam overnachten en laden

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja, waar zou je in Amsterdam kunnen laden... -;)
Screenshot 2014-05-01 22.05.41.png

Kreeg dit toevallig van de week van Marriott - staat geloof ik in de garage. Ik zou voor de zekerheid even bellen.

Amsterdam Marriott Hotel
Stadhouderskade 12 · Amsterdam, 1054 ES Netherlands


  • Garage open daily 24hrs. Two electric charging stations available for guests of hotel, restaurant and bar.
 
Er zijn nu 900 stuks las ik. Als je zuinig op je S bent, de grachten zijn smal qua parkeren.

Volledig mee eens! Met al die flanerende toeristen, fietsers, hoge borduren, ijzeren boordpaaltjes, smalle steegjes, enz... enz... is binnenstad Amsterdam een volstrekt MS-onvriendelijke omgeving! Die brol-gps loodste er ons enkele weken geleden loodrecht van zuid naar noord door (volgens het enige principe dat hij weet toe te passen: "de kortste weg van punt A naar B is een rechte lijn"). Bloed, zweet en tranen heeft mij dat gekost...
 
Volledig mee eens! Met al die flanerende toeristen, fietsers, hoge borduren, ijzeren boordpaaltjes, smalle steegjes, enz... enz... is binnenstad Amsterdam een volstrekt MS-onvriendelijke omgeving! Die brol-gps loodste er ons enkele weken geleden loodrecht van zuid naar noord door (volgens het enige principe dat hij weet toe te passen: "de kortste weg van punt A naar B is een rechte lijn"). Bloed, zweet en tranen heeft mij dat gekost...

Volgens mij is de Model S dan een Amsterdam-onvriendelijke auto en niet omgekeerd (Amsterdam was er eerder dan de Model S :tongue:).
Zelf vind ik dat overigens wel meevallen. Rijd vaak in het centrum van Amsterdam en vind het met de Model S juist een verademing tov m'n vorige auto (Volvo stationcar). De afmetingen zijn misschien wat groot, maar verder rijdt het erg ontspannen met één pedaal en zonder stank en geluid. Misschien dat een kleinere elektrische auto (i3 bijv) nog fijner zou zijn voor in de binnenstad.
 
Bedankt voor al de reacties! Ik was van plan om rond de 300 voor 1 nacht uit te geven. Ik keek al vluchtig bij Okura, maar daar beginnen de kamers volgens mij rond de 500 voor 2 personen :) Vond ik eigenlijk iets teveel van het goede. Marriot hotel lijkt mij een goede optie! Ik parkeerde trouwens gisteren nog in Qpark bij de bijenkorf (7e verdieping), het laden aan de lolo ging daar niet sneller dan 15 km p/u. Gelukkig zijn er inderdaad genoeg andere openbare plekken waar je kunt laden, ik had dan ook vrij snel een punt gevonden achter een andere donkere Tesla 85, ergens op een hoekje bij Spuistraat. Ik vind Amsterdam trouwens wel echt velg onvriendelijk hoor met al die smalle steegjes en stoepjes. Misschien dan wel zonder stank en geluid, maar kwam thuis in Groningen met kapotte velgen aan de rechterzijde :frown:, was mijn eigen schuld, maar toch.
 
Steigenberg airport hotel. leuk hotel, gratis parkeren voor BEV en gratis laden. vorige maand daar geweest en aangenaam verrast (heerlijke bedden) en rond 150 voor 2pers, ex ontbijt. Gratis shuttledienst.... ik ga daar terug... Hmm weet alleen niet meer hoeveel kW het laden was....