You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sinds kort geeft mijn MS75 (2018) bij 80% accu aan dat ik maar 280 km kan rijden ipv 302 km wat ie eerder aangaf. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Ik lees op diverse plekken dat Tesla in de laatste updates de range bij zowat iedereen stapsgewijs omlaag heeft gebracht zodat je niet meer stil komt te staan voor de 0% is bereikt.
Ja inderdaad. Ik zag ook dit voorbeeld:Dus je kunt nu verder doorrijden als ie op 0 staat?
Wordt de club weer minder exclusief.
Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km
Kwam deze tegen: een vroeg model Model 3 (april 2018) met 160.000km op de teller. Range bij 100% gedaald van 500 naar 478.
Let op het gemiddeld gebruik: omgerekend 151Wh/km. Ik heb eerder gehoord dat rustiger rijden een lagere degradatie geeft.
(plaatjes als thumbnail, waren beetje groot.....)View attachment 505433 View attachment 505434
Maar ook met de C-waarden. Bij zware belasting zowel laden als ontladen heeft de accu veel meer te lijden dan bij lagere belastingen. Als alles netjes op de juiste temperatuur is kan het veel hebben, maar een fractional C is altijd beter.
Dat valt reuze mee. Ik ben van 386 naar max 337km in twee maanden gegaan (en “stabiel” nu) bijna vier maanden laten zit ik met een SR- i.p.v. een SR+ Model 3.. Valt binnen specs, dikke pech lijkt het Tesla wilt mij niks vertellen.
Het aantal gepresenteerde kms zegt toch niets over de degradatie van de batterij? Degradatie van de batterij zou je moeten aantonen dat je er nu minder KWh in kan stoppen dan eerder.
Na een software update was ik ook opeens 30km kwijt. Maar dat komt doordat tesla de berekeningen heeft aangepast.
als Tesla het verbruik aanpast en meer Kwh reserveerd als Protection verandert dat ook de gepresenteerde kms.De berekening van het BMS is gebaseerd op een inschatting hoeveel capaciteit beschikbaar is. Deze is bij Tesla zeer goed. Dus ja, het aantal gepresenteerde kilometers is zeer bruikbaar om degradatie te constateren. Zeker op de lange termijn, dat is het mooie van statistieken.
Het aantal gepresenteerde kms zegt toch niets over de degradatie van de batterij? Degradatie van de batterij zou je moeten aantonen dat je er nu minder KWh in kan stoppen dan eerder.
Na een software update was ik ook opeens 30km kwijt. Maar dat komt doordat tesla de berekeningen heeft aangepast.
als Tesla het verbruik aanpast en meer Kwh reserveerd als Protection verandert dat ook de gepresenteerde kms.
Al deze punten hebben invloed op de te verwachten km’s. Continu wordt dit berekend.
Neen, de kilometers is maar op 2 factoren gebaseerd. Gecalculeerde capaciteit in pack en een vast verbruiksnummer.
Waar jij op duid in de range estimation op het verbruiksverscherm.