You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is interessant: ik zit nu al 5k km boven het overeengekomen aantal voor 4 jaar en heb nog 9 maanden te gaan met enkele leuke trips (o.a. Lissabon en Vaasa, maar niet aaneensluitend). De meerkost per km wordt eigenlijk door free suc gefinancierd, of is het totaal verkeerd zo te redenerenWel wordt de kilometerafspraak (ik mag eigenlijk nog minder dan 1000km rijden tot einde contract) losgelaten als ik hem zou overnemen.
Bij mijn MS heb ik het gratis laden budget 3 keer gebruikt om te compenseren denk ik.Dat is interessant: ik zit nu al 5k km boven het overeengekomen aantal voor 4 jaar en heb nog 9 maanden te gaan met enkele leuke trips (o.a. Lissabon en Vaasa, maar niet aaneensluitend). De meerkost per km wordt eigenlijk door free suc gefinancierd, of is het totaal verkeerd zo te redeneren
Wat betekent dat "Overgebracht"? En hoe is dat gebeurd, of wiens verzoek/initiatief?View attachment 922661zo staat het bij mij; de LM is eigenaar maar staat op mijn account en free suc is meegekomen.
Goeie vraag, een éénduidig antwoord heb ik niet en is waarschijnlijk specifiek geval per geval.Wat betekent dat "Overgebracht"? En hoe is dat gebeurd, of wiens verzoek/initiatief?
Kun je dit toelichten? indien je end-of-quarter push bedoelt, dan geldt dit waarschijnlijk ook voor de laatste twee weken van September?En, qua prijs wordt het gewoon wachten tot laatste 2 weken van juni….
financieel-technisch is de My heel veel waar voor het geld.
Zolang de ratio wint .
- Geen dashboardscherm is totaal geen issue
Inderdaad, maar aangezien het geen issue is, zie ik het nut niet.Volgens mij zijn daar al hele mooie after market oplossingen voor: van HUD tot vast
Wat is er lastig aan het monteren van de trekhaak? Is echt een klusje van minder dan een minuut. Wel een vijftig cent muntje bij je trekhaak hebben om de plaat te kunnen verwijderen (of een 200 Italiaanse lire )Inderdaad. Hij is incontournable, zelfs als je alle merken en types bekijkt.
mindere punten:
Maar dat is geen 40K waard.
- Wat ik mis tov de MS is inderdaad de luchtvering
- Verder de schoonheid van het model.
Andere vergelijkingen:
- AP vind ik niet zo veel beter als bij mijn AP1. NOA is geen toegevoegde waarde en FSD zie ik nog niet zo snel echt toegevoegde waarde brengen. Maar is voor mij ook niet zo’n must. Tenzij het een echte robotaxi wordt.
- Range en laadsnelheid. Komt overeen met ons ideaal pauzeprofiel bij een roadtrip. Vroeger, met een ICE weken we daar te vaak van af en nu dwingt de wagen ons om het te volgen. Met de MS, waren de pauzes vaak toch iets te lang (al hebben ze nooit verveeld, je wil ook niet te lang onderweg zijn)
- Imago. De MS vond ik toch wat te opzichtig. Niet mijn stijl. Maar voor anderen is het misschien net omgekeerd
- De hoge zit
- De bagageruimte is ongeveer even groot als bij een MS. Alleen de binnenbreedte van de koffer kan een issue zijn. De elektrische fiets van mijn vrouw past maar net, waar dat bij de MS heel vlot ging
- Trekhaak. Is toch wel net iets te omslachtig om te monteren. Vandaar vorig punt. Als ik maar 1 fiets mee neem, leg ik hem in de koffer ipv de trekhaak en fietsrek en te monteren en de fits er op te zetten en ook nog eens wat range te verliezen.
- Degelijkheid. De MY voelt aan alsof er niets kapot kan gaan.
- Snelle MCU
- Laatste technologie
- Veel MS ontwerpfouten weggewerkt. Die begonnen toch wel wat op te wegen. Deurhendels, open dak, trunk actuator, draagarmen. Gelukkig werden de kosten gecompenseerd door gratis SuC.
- Opnieuw garantie.
- Geen dashboardscherm is totaal geen issue
In vergelijking met mijn vorige wagen is dit omslachtig. Daar moest ik enkel in de koffer een knop omdraaien en de trekhaak kantelde naar buiten. Even naar boven trekken om vast te klikken en klaar.Wat is er lastig aan het monteren van de trekhaak? Is echt een klusje van minder dan een minuut. Wel een vijftig cent muntje bij je trekhaak hebben om de plaat te kunnen verwijderen (of een 200 Italiaanse lire )
Ik vind het frommelen van een fiets in een auto toch altijd wel een gedoe. Snap dat als je van zo’n bmw systeem af komt het wat meer gedoe is. Ik doe het altijd met de fietsen drager en het hele zwikje is in minder dan vijf minuten gedaan.In vergelijking met mijn vorige wagen is dit omslachtig. Daar moest ik enkel in de koffer een knop omdraaien en de trekhaak kantelde naar buiten. Even naar boven trekken om vast te klikken en klaar.
Voor 1 fiets, moet je én de trekhaak, én het fietsrek, én de fiets monteren.
Én weer demonteren.
De fiets in de koffer leggen gaat veel sneller.
Btw, ik gebruik een plastic fietsbandenaftrekker. Een muntstuk is te hard en beschadigt het plastic.
IK zit hier met exact hetzelfde probleem. De MS inleveren, of overnemen en doorrijden. Er zit gegarandeerde restwaarde op van tesla, dus het is inleveren weg weglopen.Gisteren een goed gesprek gehad met onze accountant en de kogel is door de kerk. Ik lever de MS75d in september netjes in bij mr. Green Lease en stap direct over op een (zakelijk) aangeschafte MY. Ik rijd nu met 4% bijtelling maar dat worden er 22% bij overname, het voordeel van gratis supercharging raak ik kwijt en ik zit voor een smak geld feitelijk in een 5 jaar oude Tesla met de risico's van defecten aan draagarmen, drivetrain en battery pack.
Ik vroeg de accountant om een klinisch-financieel, emotieloos advies met betrekking tot het overnemen van de MS75D uit de lease of het aanschaffen van een nieuwe MY. Hij was er snel klaar mee: financieel-technisch is de My heel veel waar voor het geld. Ter verzachting van de pijn zei hij nog wel dat we over 2.5 jaar onze MICM3SR+ kunnen verkopen (die is dan maximaal zakelijk afgeschreven), mijn vrouw de MY zou kunnen gaan rijden en ik alsnog voor een nieuwe MS zou kunnen gaan.
Ergens voelde ik ook wel eerder dat een MY aankopen een verstandiger besluit zou zijn, maar ik had echt wel moeite met het loslaten van de MS. Het is veruit, hands-down, met gemak, de meest epische auto die ik ook heb mogen rijden. De kosten en risico's wegen niet meer op tegen het esthetisch vermogen en een gloednieuwe MY komt natuurlijk met verbeterde techniek en fabrieksgarantie en bovenal een zeer gunstige prijs.
Nu is de kritische vraag: wanneer gaan we de MY bestellen? Zouden er nog prijsverlagingen komen....?
IK zit hier met exact hetzelfde probleem. De MS inleveren, of overnemen en doorrijden. Er zit gegarandeerde restwaarde op van tesla, dus het is inleveren weg weglopen.
Ik heb nog wel het geluk dat er verlengde garantie op zit tot 2026, dus tot die tijd geen risico. Plus alhier is het financial lease. Dus ik kan Tesla alsnog vragen om een inruilbod, welke belachelijk laag is bij Tesla. Voor deze waarde kan ik de auto overnemen. Het gratis laden behoud ik als eerste bestuurder, en nog wel even garantie. Dat is een goedkopere oplossing dan voor de hoge bijtelling een MY te gaan nemen. Afgezien van het feit dat ik de Model S nog steeds een schitterend auto vind. Ik blijf omkijken als ik deze geparkeerd heb. De MY vind ik persoonlijk geen mooie auto. Ook dit weegt mee in de afweging. Voordeel is wel een grote range, betere CPU en sneller laden. Dat is wel het overwegen waard uiteraard.
Tsja, dat zijn best wat dealbreakers bij elkaar inderdaad, die heb ik allemaal niet.Idem hier. Model S zit dit jaar op de 5 jaar. Zit ook een gegarandeerde restwaarde op. Na enig afwegen blijf ik de Model S toch nog even door rijden. Behoud ik free supercharging, FSD en luchtvering. Garantie op de duurste onderdelen (aandrijfunit/batterij) loopt nog tot 2026.