Ja, de LA Times. Bijeen gebraakt door Russ Mitchell, kerel die op persoonlijke titel gofundme's van shortsellers heeft wezen sponsoren, dat Elon Musk eiste dat hij CEO van Apple zou worden en dat binnen 10 jaar waterstof het gaat halen van elektrische auto's.
De realiteit is dat die 11 aanrijdingen op 3 jaren eigenlijk aangeven hoe veilig Tesla's zijn, want ze raken minder in een aanrijding met een stilstaand hulpverleningsvoertuig betrokken dan de concurrentie. Vergeleken met aanrijdingen met brandweerwagens zijn bij 0,02% van alle aanrijdingen met brandweerwagens een Tesla betrokken.
Verder is het probleem niet beperkt tot Tesla:
Semiautonomous driving systems are designed to ignore unmoving obstacles because otherwise, they couldn't work at all.
www.wired.com
Recent Tesla Autopilot crashes hold a lesson for the whole industry.
arstechnica.com
Lang verhaal kort: radar kan stilstaande objecten op een deel van de rijbaan niet onderscheiden van vaste objecten naast de rijbaan. Zonder vision knal je er dus vrolijk tegen. Goed nieuws: Tesla gaat Vision Only, en laat zich binnenkort niet meer verwarren door valse negatieven/positieven door radar.