Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of NL groot genoeg blijkt om met NL regeltjes rekening te houden. Mocht Tesla dat wel doen, dan verwacht ik dat het gewoon een SR+, die op papier anders gaat heten en software matig 'geknepen' gaat worden. Te duur en te ingewikkeld om een nader accupakket te gaan ontwikkelen.

Voor Canada was het geen probleem destijds: Tesla sneaks past Canada EV incentive law with cheap 93-mile-range Model 3

Wellicht de AP weer als aftersales optie doorvoeren, met oplaadkabel etc ook dan komt het al dicht in de buurt.
 
Voor Canada was het geen probleem destijds: Tesla sneaks past Canada EV incentive law with cheap 93-mile-range Model 3

Wellicht de AP weer als aftersales optie doorvoeren, met oplaadkabel etc ook dan komt het al dicht in de buurt.
Was het verhaal daar juist niet dat Tesla (ten koste van de klanten) uiteindelijk betrapt was omdat dat model op papier wel bestond maar in de praktijk niet leverbaar was? En de incentives daardoor terug gedraaid zouden worden? Beetje klok-klepel misschien ....
 
Was het verhaal daar juist niet dat Tesla (ten koste van de klanten) uiteindelijk betrapt was omdat dat model op papier wel bestond maar in de praktijk niet leverbaar was? En de incentives daardoor terug gedraaid zouden worden? Beetje klok-klepel misschien ....

Telsa werd erg creatief naar mijn begrip met de afleveringskosten, maar nog niet begrepen dat de incentives terug gedraaid zijn (stand eind December).
Tesla Model 3 'price bump' in Canada is still safe for $5000 rebate, but cutting it close - Electrek

Moraal van mijn verhaal meer is dat Tesla IMHO voor de 4000 Euro ook wel wat creativiteit zal loslaten....
Een SR(-) model wellicht?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
En het is nog maar de vraag of die op de Europese wegen zal worden toegelaten, nog afgezien van de vreselijk onpraktische afmetingen.
De Cybertruck is een alternatief voor je raadt het al! Pick-up trucks. Die zullen voor het merendeel in de VS worden verkocht zoals nu ook het geval is. Echter ken ik wel wat stratenmakers en kraanverhuurjongens die zeker goed uit de voeten kunnen met de Cybertruck. Als Tesla deze in de oplage kan gaan produceren waarin Ford nu de F150 produceert komt het met Tesla wel goed. Dat verhaal van dus toelating zou ik vooralsnog maar even vergeten. Laat je niet gek maken door zulke ongefundeerde aannames.
 
Zo groot is de CT nou ook weer niet hoor:

81B1E051-7EC4-4E69-B9EE-2E63326597CC.jpeg
 
X is 5 meter lang dus de verhouding zal min of meer kloppen denk ik (als de CT 5,8 meter lang is). Is dit trouwens een foto of een montage?

een montage, maar wel op schaal. De CTis maar een centimeter breder en iets minder dan een meter langer dan de MX.

wij wonen in een oude binnenstad met een MX en ondervinden nauwelijks probemen met de grote ervan.
Voordeel is ook dat je in zo’n grote bak zonder problemen rechtsachter kan instappen om linksvoor te eindigen als iemand je heeft vastgeparkeerd. Ruimte zat van binnen ;). Wij hebben dan ook een reservering voor een CT staan.
 
Ja, jammer dat je met een Model S hier de parkeer garage al niet eens kunt als de middelste strook is afgesloten... :p Dus met een Cybertruck gaat dat zeker niet lukken. Ook past een Model X hier al nauwelijks op een parkeerplaats (in de lengte), dus wederom hetzelfde verhaal.
 
Toen het klimaatakkoord (belastingakkoord) is opgemaakt was er sprake van €6000,- aankoopsubsidie. Er is dus wat water bij de wijn gedaan. Helaas. EV’s zijn voor een particulier nog redelijk kostbaar.

Eens, een nieuwe auto is kostbaar maar met een subsidie van 4000,- euro kost de MG ZS EV 27.000,- euro dat is even duur of goedkoper dan een vergelijkbare ICE lijkt mij? (geen wegenbelasting en minder brandstof kosten zij dan nog een bonus)
Natuurlijk is de range beperkt en is het geen Duitse "premium" maar het begint de goede kant op te gaan.
De nieuwe MG ZS EV
 
Tesla zet Autopilot op afstand uit na verkoop auto

Ai, hier schrik ik van. Als Tesla autopilot Kan verwijderen nadat een auto tweedehands is verkocht, knalt de restwaarde van al onze auto's fors omlaag. Wat als Tesla op afstand andere dingen doet met tweedehands wagens. Ik zou sterk gaan twijfelen om een tweedehands Tesla te kopen. Hoop dat ze met een goede verklaring komen en een bos bloemen voor diegene die het is overkomen
 
Tesla zet Autopilot op afstand uit na verkoop auto

Ai, hier schrik ik van. Als Tesla autopilot Kan verwijderen nadat een auto tweedehands is verkocht, knalt de restwaarde van al onze auto's fors omlaag. Wat als Tesla op afstand andere dingen doet met tweedehands wagens. Ik zou sterk gaan twijfelen om een tweedehands Tesla te kopen. Hoop dat ze met een goede verklaring komen en een bos bloemen voor diegene die het is overkomen
Die verklaring heeft Tesla al gegeven. Er is nooit voor FSD betaald, noch door de eerste eigenaar, noch door opvolgende eigenaren. Dat lijkt een 'foutje bedankt', maar toch gaat Tesla in de fout. Tesla heeft de auto verkocht op een veiling, mét FSD, zwart op wit. De kopende handelaar had dan ook mogen verwachten dat FSD legaal op de auto aanwezig was. De uiteindelijke koper kan de handelaar aan de aanwezigheid van FSD houden.
Ik denk dat Tesla dit wel gaat oplossen, al is 't allemaal niet fraai.
 
Als er ooit netjes voor FSD is betaald zal Tesla het nooit zomaar verwijderen. Ook niet bij de 5e eigenaar. Mocht het per ongeluk verwijderd worden dan is er als het goed is nog een bewijs -> ik heb de factuur en betalingsbewijs ook goed bewaard omdat het niet in account van de auto staat als ik inlog. Ik ben er echt van overtuigd dat niemand zich zorgen hoeft te maken als er voor betaald is! (de kans dat de gekochte hardware niet meer in staat is om alle ontwikkelingen te verwerken lijkt me realistischer voor de langere termijn)

Er zijn in NL ook Tesla rijders waarbij plotseling FSD is geactiveerd zonder dat er voor betaald is. (ik heb er 2 gesproken) Wellicht een VIN door elkaar gehaald of andere vergissing. Ik kan me voorstellen dat Tesla dit kan deactiveren als men daar achter komt. De vraag is na welke periode dat nog acceptabel is :rolleyes: Bij volgende eigenaren wordt de discussie steeds een stukje lastiger. Tip -> bij aankoop van een Tesla met FSD dus altijd om een betalingsbewijs vragen ;)