springfield
Member
AKoelt de accu weer af, minder regen, dat wil je niet als het vriest.
Ik dacht dat regen net minder veilig was als het gevroren heeft of op sneeuw?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AKoelt de accu weer af, minder regen, dat wil je niet als het vriest.
Je vergeet de kogelgaten die in vele landen de verkeersborden sieren. Overigens ook de mid west van de US.Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim.
Als dat zo is snap ik niet waarom ze in al die jaren dan nooit eenzelfde soort aanpak gekozen hebben als bijvoorbeeld mijn Audi; die valt terug op de snelheidslimieten die in het kaartmateriaal zitten op het moment dat hij een bord mist. Dan ligt de lat qua confidence level een stuk lager en dat zou al een *hoop* verschil maken met het huidige systeemTesla heeft niet zozeer ruzie met MobilEye als dat de techniek simpelweg niet doet wat ze nodig hebben. Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim. Dat gaat je alleen lukken met een neuraal netwerk, welke ze niet willen licensen op een losse computer, maar integreren met hun bestaande stapels neurale outputs van het grote Tesla Vision systeem.
Maar dat lost niets op, want je auto weet niet dat hij een bord heeft gemist. Dus dan is het nog gewoon de kaartinfo volgen.Als dat zo is snap ik niet waarom ze in al die jaren dan nooit eenzelfde soort aanpak gekozen hebben als bijvoorbeeld mijn Audi; die valt terug op de snelheidslimieten die in het kaartmateriaal zitten op het moment dat hij een bord mist. Dan ligt de lat qua confidence level een stuk lager en dat zou al een *hoop* verschil maken met het huidige systeem
Heb ook liever dat hij de stroom om voor te verwarmen uit de lader pakt ipv uit de accu.
Helemaal juist. De AP1 auto's konden en kunnen al sinds eind 2014 perfect verkeersborden herkennen en daarop de snelheid aanpassen. AP1 is van Mobil Eye en daar heeft Tesla mee gebroken. Of Mobil Eye heeft met Tesla gebroken.Volgens mij was het probleem met verkeersbordherkenning niet zozeer dat dit tecnisch lastig is, maar dat het patent voor de techniek ligt bij een bedrijf waar Tesla geen vriendjes mee is. Tesla mag of wil er niet voor betalen en het is lastig een alternatieve methode te implementeren die het patent niet schend
Dat zo verboden moeten worden. Een systeem om verkeersborden te lezen zorgt voor veiligheid en moet iedereen ongehinderd mogen doen.Volgens mij was het probleem met verkeersbordherkenning niet zozeer dat dit tecnisch lastig is, maar dat het patent voor de techniek ligt bij een bedrijf waar Tesla geen vriendjes mee is. Tesla mag of wil er niet voor betalen en het is lastig een alternatieve methode te implementeren die het patent niet schend
Da's een logische reflex die ik vaak ook heb - een eenvormig, door alle wagens gedeeld, systeem zou ook toelaten dat wagens elkaar 'begrijpen'. Maar wat is dan de motivatie voor Tesla/MobilEye/Google/etc. om in FSD-ontwikkeling te investeren als ze iedere ontwikkeling gratis moeten delen met alle concurrenten? Een supranationaal orgaan of samenwerking dan maar? Klinkt een beetje als de Grote Sprong Voorwaarts van onze vriend Mao, en ik denk dat de ontwikkeling dan ook plots niét meer met rasse schreden vooruit gaat... Misschien octrooien terzake in de tijd beperken tot vijf jaar of zo? Enfin, er zullen wel intelligente breinen zijn die zich vandaag serieus over het onderwerp buigen.Dat zo verboden moeten worden. Een systeem om verkeersborden te lezen zorgt voor veiligheid en moet iedereen ongehinderd mogen doen.
Tesla zou dat ook ongehinderd kunnen doen, maar de technologie van Mobil Eye is gepatenteerd, en dus zit er een prijs aan het gebruik van dat patent. Elon wil dat niet betalen en dus rijden alle recente modellen zonder die technologie.Dat zo verboden moeten worden. Een systeem om verkeersborden te lezen zorgt voor veiligheid en moet iedereen ongehinderd mogen doen.
De auto hoeft niet te weten of hij een bord gemist heeft. Als de auto alleen al de ingebouwde limiet zou volgen zoals hij nu kent en daar van af zou wijken als hij een bord tegen komt zou het al prima zijn. Dat deed mijn Octavia ook. En bij wegwerkzaamheden of in het buitenland de matrixborden boven de weg gaf hij de juiste snelheid aan. Voor mij gevoel gaf hij het in 99% van de gevallen goed weer.Ma
Maar dat lost niets op, want je auto weet niet dat hij een bord heeft gemist. Dus dan is het nog gewoon de kaartinfo volgen.
Is dat niet zonde van je verbruik? Ik neem aan dat het best wat elektrische energie kost om de accu's voor te verwarmen.Vandaag kwam ik op het beste idee van Nederland, de accu naar de SuC op 10km te navigeren voor ik vertrek naar het werk zodat de accu voor verwarmd. Had gelijk volledig regen bij vertrek (oke, het was minder koud vannacht).
Dat zo verboden moeten worden. Een systeem om verkeersborden te lezen zorgt voor veiligheid en moet iedereen ongehinderd mogen doen.
Als de auto niet zeker weet dat een bord gezien en juist geïnterpreteerd wordt is dat níet prima, want dan kan hij het bord 50 missen nadat hij het bord 70 wel gezien heeft (etc.). Dus op basis waarvan moet hij dan beslissen of de 50 van het kaartmateriaal klopt?De auto hoeft niet te weten of hij een bord gemist heeft. Als de auto alleen al de ingebouwde limiet zou volgen zoals hij nu kent en daar van af zou wijken als hij een bord tegen komt zou het al prima zijn. Dat deed mijn Octavia ook. En bij wegwerkzaamheden of in het buitenland de matrixborden boven de weg gaf hij de juiste snelheid aan. Voor mij gevoel gaf hij het in 99% van de gevallen goed weer.
Valt ook wel weer mee, ze zijn er al jaren aan bezig en het is een vitaal onderdeel van city driving wat ze om fiscale redenen ENORM GRAAG nog dit jaar (deels) willen uitrollen.
Het 'echte' probleem is precies hetzelfde probleem als met Deep Rain. Net zoals een ouderwetse regensensor net zo goedkoop is als inflexibel en dus een bron van frustratie voor een deel van de eigenaren, is de technologie van MobilEye lang niet zo goed als vaak wordt geroepen - het is een simplistische manier om semi-betrouwbaar een bijzonder kleine subset van mogelijke borden te kunnen lezen in een voorgeprogrammeerde set aan landen en configuraties.
Tesla heeft niet zozeer ruzie met MobilEye als dat de techniek simpelweg niet doet wat ze nodig hebben. Tesla moet voor FSD *ieder* bord kunnen lezen op de weg. Ook als ie krom staat, onder de stickers zit, of aangevallen met purschuim. Dat gaat je alleen lukken met een neuraal netwerk, welke ze niet willen licensen op een losse computer, maar integreren met hun bestaande stapels neurale outputs van het grote Tesla Vision systeem.
Deep Rain en het automatisch lezen van stoplichten en verkeersborden zijn de logische volgende stappen in de NN. Voor zover bekend wordt de herkenning van stoplichten en verkeersborden ook al maanden in shadow mode getest overigens, het is dus enkel nog een kwestie van confidence levels.
Tesla gaat helaas nooit ieder bord kunnen lezen. Een van de redenen waarom FSD en robotaxi’s die overal functioneren er nooit zullen komen.
Groot geel bord in Den Dolder: Voor Tandarts volg T. Veel succes.
Vandeweek in onze model 3 de stop-functie mogen ervaren. Wat een genot! Wat rijdt het ontzettend fijn en intuïtief!
Maarrrrr.... Ik vind het echt super-balen dat deze upgrade aan de S P100D voorbij gaat. We vieren bijna zijn verjaardag (alweer 1 jaar oud) maar zo jong als hij is, hij lijkt nu al hopeloos te verouderen
Ik ben niet heel bijster slim maar waarom zou FSD dit bord moeten lezen? Als hij weet waar de tandarts zit, de wegopbrekingen kent heeft hij dit bord toch niet nodig?
Vraag me af of hij ieder bord moet kunnen lezen en begrijpen. Als de navdata etc perfect is gaat het alleen om kleine adhoc situaties die ontstaan. Zijn misschien hele andere informatiestromen beschikbaar dan een verkeersbord uit de jaren 1920? En als de auto straks onderling communiceren zijn borden helemaal niet meer nodig?