Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk ook dat je moet bekijken dat wat Elon op zo een call van kwartaalresultaten zegt, een beetje hetzelfde is als met de politie praten: ook al zegt ie ogenschijnlijk de meest onschuldige dingen, toch zal er iemand een draai aan geven dat ie schuldig is.

Hij rijdt zelf ook gewoon nog lekker Model S, dat model staat niet te verdwijnen. Maar uit marketing-overwegingen moet je soms ook doen alsof er niks gaat veranderen aan dat model, om te voorkomen dat mensen massaal hun aankoop gaan uitstellen in afwachting van een nieuw model. De voorstelling van de Model Y was zo ook een risico voor de verkopen van de Model 3.
 
  • Like
Reactions: JanG007
EAP en FSD staan toch gewoon altijd aan? NoA schakelt alleen aan op de snelweg als je een destination hebt gekozen, als het mooi weer is en als je niet in tunnels rijdt. Ik zet de AP gewoon zo vaak mogelijk aan. Ook in de stad, als ik alleen rijdt. Laat maar leren denk ik dan. De hele Graadt van Roggen weg Utrecht in rijdt ik op AP. Zelf stoppen als je de eerste bent bij een stoplicht verder gaat alles prima tot ik de Daalse tunnel in moet.
Hoi Theo, FSD is ons beloofd maar is nog niet operationeel. Je rijdt dus met EAP aangevuld met NOA. Bij de M3 beschikt je met FSD wel over auto lane-change in tegenstelling tot een M3 zonder FSD. Dus FSD is nog toekomstmuziek.
 
Ja, alleen niet door Tesla geleverd. :D
63F8574D-108A-4912-B4A9-FF268201E5F7.jpeg
 
Uitgesteld laden 36.1
Vanmorgen getest. Tijd ingesteld om te vertrekken om 8h. Teslafi geeft aan dat de auto is gaan laden van 4:15-4:43h. Start 54% en eind 60% (mijn charge limiet).
Tussen 5:40h en 7:41h is de auto weer in slaap en weer wakker en verbruikt hij 0,5kwh (voorverwarmen cabin?) Om 7:41h heb ik de auto met de app wakker gemaakt. Geen idee of dit het juiste draadje is om dit te delen?

drain.JPG
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: roderickvd
Vertel.. hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

HDMI interface to the touchscreen

Het is een plug and play kit uit Hongkong, er wordt dus niets aan je bedrading veranderd maar je re-route de achteruitrijcamera. Genoeg filmpjes in de link. Je hebt verder nog een lightning naar HDMI adapter nodig, ofwel van Apple ofwel van Aliexpress. Of een Android compatible ding.

Kost totaal ong 500 euro incl. btw, customs en transport. Maar dan ook gewoon alles wat je op je telefoon kan zien, kan je zelfs rijdende weg op je scherm zien. Ik zet er Waze op. Berichten popt ie dan ook op.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: XanderB and Gaston
Als je een draadloze wifi miracast stick gebruikt is door het delay van video het geluid weer synchroon. Schokkerig is als je stick het niet kan bijbenen, andere stick proberen. Ik heb een ding via Ali en na een softwareupdate werkt het vlekkeloos (EZCast).
Andere oplossing is een audioextractor ertussen en geluid via FM zendertje. Bij elkaar nog geen 20 euro en de dradenboel en doosjes tape je aan elkaar achter het dashboardkastje.
Ik was het wachten op een upgrade naar MCU2 beu, en dit is universeler. Volgende projectje is een andriod settop boxje erin, dan hoef je geen telefoon meer in te pluggen.
 
Zodra hij weer terug begint te bewegen naar rechts, zie ik dat als een teken dat hij gaat afbreken. Of is dat normaal, de Tesla Tango? En moet ik er aan wennen zwierend en zwaaiend over snelweg te gaan? :)
Arne, zou het kunnen zijn dat je de richtingaanwijzer maar tot de eerste aanslag drukt? Ik deed dat ook heel lang tot ik dat hier ergens las: Richtingaanwijzer helemaal tot het uiterste drukken om de lane-change te "forceren"! plus uiteraard het stuur laten merken dat je 'm vast hebt. Dat scheelt heel veel lane-change aborts (en wachten tot er echt ruimte is ook ;-)
 
Zou hij nog niet weten Amerika krimpt, ook in Tesla omzet, en de rest van de wereld oneindige groei voorstelt.

Verkijk je niet op de korte termijn fluctuaties en verdiep je altijd in het verhaal achter de cijfers. De eerste Model 3's waren voor een lange wachtlijst en eerst werden de dure modellen uitgeleverd. Dus ja, dat gaf een piek in US. Maar volgend jaar komt de Model Y erbij en nog wat later de pickup truck. Vooral de laatste categorie is zeer populair in de USA. Dus lange termijn is de omzet stijgend, maar korte termijn zitten er schijnbewegingen in.
 
Arne, zou het kunnen zijn dat je de richtingaanwijzer maar tot de eerste aanslag drukt? Ik deed dat ook heel lang tot ik dat hier ergens las: Richtingaanwijzer helemaal tot het uiterste drukken om de lane-change te "forceren"! plus uiteraard het stuur laten merken dat je 'm vast hebt. Dat scheelt heel veel lane-change aborts (en wachten tot er echt ruimte is ook ;-)
Nee dat kan niet, want als je alleen maar tot de 1e aanslag drukt, begint hij geeneens. En ik heb het erover dat hij al met 2 wielen in de andere rijstrook zit en dan weer terug gaat bewegen.