AP1 op de MS kon dit sowieso niet dus ik begrijp je punt niet.
De AP1 is t.o.v. een HW2,5 en HW3 stekeblind en anticipeert daarom niet op wat er gebeurd. Soms is dat de juiste beslissing en dan wordt dat geprezen alsof een AP1 beter zou zijn.
Een lane change met een AP1 is gewoon op de gok. Niet voor niets krijg je de melding dat je zelf de dode hoeken moet controleren bij een AP1.
Phantom breaking is idd weer geïntroduceerd in deze versie. Jammer, volgende zal vast weer beter zijn.
Ik merk juist wel dat hij meer ruimte maakt maar niet altijd. Ik weet niet wat de criteria zijn waarop hij dat doet.
Wanneer je naar de rechterbaan terug wil dan hoef je niet op het voorstel van NoA te wachten. Als er ruimte is en je tikt de knippers aan dan gaat hij gewoon. Je kunt dat ook zelf instellen in de MCU of hij langzaam, snel of MadMax moet voorstellen.
In het begin had ik niet altijd door waarom hij de lane change annuleert maar tegenwoordig zie ik het meestal wel aankomen en dan kan ik ingrijpen.
Meestal gaat het fout als er genoeg ruimte achter is maar op het moment dat je bijv. terug naar rechts gaat geeft de auto achter je even gas bij om ook gelijk naar rechts te gaan. De AP kijkt niet alleen naar het aantal meters maar ook of het gat kleiner wordt en met welke snelheid het gat kleiner wordt.