Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Goed begin van de week:
Knipsel.PNG


Nog een paar weekjes wachten en dan genieten
 
En de mijne is in productie sinds vandaag :)

Daarmee weten we dan ook meteen dat er 7 op 7 wordt gewerkt in Fremont. Blijkbaar duurt het 5 dagen alvorens de wagen uit de lijn komt. Ik hoorde gisteren dat de P85 die ik eerst had besteld vrijdag in productie is gegaan en dinsdag klaar zal zijn. Als er nog iemand een P85 zoekt met levering in december, hij zal te koop worden aangeboden...
 
Daarmee weten we dan ook meteen dat er 7 op 7 wordt gewerkt in Fremont. Blijkbaar duurt het 5 dagen alvorens de wagen uit de lijn komt. Ik hoorde gisteren dat de P85 die ik eerst had besteld vrijdag in productie is gegaan en dinsdag klaar zal zijn. Als er nog iemand een P85 zoekt met levering in december, hij zal te koop worden aangeboden...

En de P85D is dan besteld?
 
En de P85D is dan besteld?

Ik kon het mij niet laten. :wink: Wel heel lastig dat ik nu nog tot minstens februari op mijn goesting ga moeten blijven zitten. Deal is blijkbaar dat, zolang je je wagen niet hebt ontvangen, ook al is hij geproduceerd, er zoveel vraag is dat ze die gemakkelijk aan iemand kunnen verkopen die geen geduld heeft. Mijn voorschot wordt overgezet en ik zal nu in de wachtrij gezet worden van de P85D productie die begint in december.

Heb nu wel al 19" velgen liggen van T Sportline voor de winter die ik waarschijnlijk het eerstvolgende jaar niet ga nodig hebben. Ik heb niet de gewoonte snel van wagen te wisselen en ik doe maar 25000 km per jaar. Als ik nu niet de kans zou grijpen te switchen naar een D, ben ik weer voor minstens 10 jaar vertrokken.
 
Ben jij nu de eerste op het forum die een P85D heeft besteld?



Ik kon het mij niet laten. :wink: Wel heel lastig dat ik nu nog tot minstens februari op mijn goesting ga moeten blijven zitten. Deal is blijkbaar dat, zolang je je wagen niet hebt ontvangen, ook al is hij geproduceerd, er zoveel vraag is dat ze die gemakkelijk aan iemand kunnen verkopen die geen geduld heeft. Mijn voorschot wordt overgezet en ik zal nu in de wachtrij gezet worden van de P85D productie die begint in december.

Heb nu wel al 19" velgen liggen van T Sportline voor de winter die ik waarschijnlijk het eerstvolgende jaar niet ga nodig hebben. Ik heb niet de gewoonte snel van wagen te wisselen en ik doe maar 25000 km per jaar. Als ik nu niet de kans zou grijpen te switchen naar een D, ben ik weer voor minstens 10 jaar vertrokken.
 
Aaaarrrggghhhhhh. Gefeliciteerd :wink:

Dankjewel, soms moet een mens snel schakelen in het leven. Ik zat al met een halve voet in een P85. Mede dankzij jouw advies is de balans de D richting uitgegaan. Je bent dus mede verantwoordelijk. :eek:

Wordt interessant om te zien wanneer die nu werkelijk zal uitgeleverd kunnen worden. Ik had bij het bestellen niet de indruk dat februari nog tot de mogelijkheden behoorde maar binnen 3 a 5 dagen zou er meer duidelijkheid moeten komen.
 
Dankjewel, soms moet een mens snel schakelen in het leven. Ik zat al met een halve voet in een P85. Mede dankzij jouw advies is de balans de D richting uitgegaan. Je bent dus mede verantwoordelijk. :eek:

Wordt interessant om te zien wanneer die nu werkelijk zal uitgeleverd kunnen worden. Ik had bij het bestellen niet de indruk dat februari nog tot de mogelijkheden behoorde maar binnen 3 a 5 dagen zou er meer duidelijkheid moeten komen.
Er zijn er die er jaren op gewacht hebben, ik iets minder dan n jaar. Had net een bijna nieuwe X5 40d. Fantastische auto. Mijn gezin verklaarde me voor gek. Ook in het begin vonden zij alles minder aan de Tesla (ik niet:smile:). Heb er nog geen seconde spijt van gehad en het gezin begint ook langzaam te draaien. Ben ook benieuwd hoe het nieuwe interieur gaat zijn. Mijn vrouw heeft nog de meeste moeite met de stoelen in de Tesla.
 
Bij mij duurde het wachten maar 6 maanden en had bijna een XF sportbrake gekocht. De rekenmachine gaf aan dat de MS toch wel veeeeeeeel voordeliger was. Maar nu ze ook een V8 versie hebben kriebelt het wel. Nah, over een paar jaar een 2e handse Type F coupe - what a beauty !
 
Productie voltooid... :) Nu nog paar weken geduld en dan heb ik m... Besloten om 'gewoon' bij mijn P85 te blijven en niet te switchen naar een D (duurt mij te lang).

Mooi zo. Voor mij was het ook een lastige keuze. Ik weet op dit moment nog steeds niet wanneer hij zal geleverd worden. Heb momenteel 2 wagens in mijn account in afwachting dat ze de switch naar de P85D administratief afhandelen. Ik bekijk het wachten positief. Verlangen naar iets moois heeft ook iets. :love:
 
Mooi zo. Voor mij was het ook een lastige keuze. Ik weet op dit moment nog steeds niet wanneer hij zal geleverd worden. Heb momenteel 2 wagens in mijn account in afwachting dat ze de switch naar de P85D administratief afhandelen. Ik bekijk het wachten positief. Verlangen naar iets moois heeft ook iets. :love:

Neem je ze toch allebei... ;-) Als de P85D er is kun je de P85 weer verkopen.
Heb ook wel getwijfeld toen ik dit allemaal las, maar wil er nu gewoon snel in rijden en aangezien ik toch niet superveel km's maak, kan ik met de P85 ook goed uit de voeten.
 
Neem je ze toch allebei... ;-) Als de P85D er is kun je de P85 weer verkopen.

Ik ben wel gek met zo gek nu ook weer niet. :biggrin:


Heb ook wel getwijfeld toen ik dit allemaal las, maar wil er nu gewoon snel in rijden en aangezien ik toch niet superveel km's maak, kan ik met de P85 ook goed uit de voeten.

Het weinig aantal kilometers is net een van de redenen waarom ik het heb gedaan. Ik ben anders weer vertrokken voor minstens 10 jaar met dezelfde wagen en dan kan het maar beter een P85D zijn dacht ik zo...

In elk geval, elke Tesla is super. Hopelijk is er niet te veel stormweer tijdens de overtocht van onze beestjes.
 
Vandaag eindelijk bericht dat de switch van P85 naar P85D administratief in orde is. De status is nu "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California." Preferred delivery staat op Late March 2015. Dat is niet "preferred" voor mij :wink: dus ik heb gevraagd of het niet sneller kan...