Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dinsdag 8 september nog even vlak boven de 50 dollar....
NASDAQ: NKLA
31,60 USD −5,97 (15,89%)
11 sep. 12:42
Valt mij nog mee als je het verhaal leest.
Het lijkt er op dat ze bij hindenburgresearch niet over één nacht ijs zijn gegaan bij hun onderzoek.
Dit alles zal flink voer voor advocaten zijn.
Als het waar is: een waterstof scam van 20 miljard US$... :confused:
Maar goed: hindenburgresearch is een short seller. Dus er is een financieel belang bij negatief nieuws.
We gaan zien waar dit uit gaat komen.
 
Last edited:
Vanavond al hier op de oprit zie ik. Ik denk van een buur.
IMG_20200911_224454.jpg IMG_20200911_224435.jpg
 

Attachments

  • IMG_20200911_224358.jpg
    IMG_20200911_224358.jpg
    324.8 KB · Views: 44

Hier kan je zien wat ze bieden: https://www.lucidmotors.com/air/configure

Meer over hun FSD (camera + lidar, mobileEye) in deze video:


Concurrentie is moordend in het prijssegment van boven €125k (voor de twee uitvoeringen met grotere motor en range):
- Porsche Taycan
- Lightyear One
- Audo e-tron GT
- Tesla X maar dan met echt alle opties aan
- Tesla Roadster

Dit is niet bepaald het allergrootste marktsegment, dus snap niet helemaal hun marketing strategie van "Not a Tesla rip-off, but... it's a more luxurious Tesla".
 
VW ID3 range test op 130km/h
270km (bij heet weer).
Niet heel goed, maar ook niet echt slecht op deze snelheid.
Volgens mij heeft hij het accupakket van 58kWh en niet die van 77kWh.

Het grote accu-pack is nog niet beschikbaar.

Ik vind dat toch best OK hoor.

Met 129 Watt/km bij 90 km/h en 207 Watt/km bij 130 km/h (+ airco) hoort de ID3, (vergeleken met de tests van Bjorn Nyland), bij de efficiëntste EV's op de markt.
Vergeet niet dat dit ook een ruim voertuig is (meer een Golf+ dan een Golf), die een vergelijkbare kofferruimte heeft als de Model 3 met de zetels rechtop, maar zelfs meer wanneer je de zetels plat legt.

De ID.3 met de grote accu zal qua bereik ergens tussen Kona en Model 3 long Range uitkomen, vermoed ik. Maar de versie met grote accu is wel op een aantal andere vlakken minder interessant, geen fietsendrager, geen open dak en ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat dat een strikte 4-zitter zou worden.
 
  • Like
Reactions: Rowan256
Dit is een mooie aanbieding. Ik heb juist de prijzen in België even bekeken. 37.990€ met als enige mogelijke meerkost een ander kleurtje voor 660€, BTW in.
Voor de M3 SR+ krijg je meer vermogen maar ben je minstens 49.780€ kwijt of ruim 30% meer. Niet iedereen zal bereid zijn die extra 12.000€ te betalen. Het lijkt me een kansrijke speler te worden in die categorie.
Mocht ik zelf op zoek zijn naar een EV in de categorie rond 40.000€ dan zou ik eerder voor de Kia e-Niro kiezen.
 
Dit is een mooie aanbieding. Ik heb juist de prijzen in België even bekeken. 37.990€ met als enige mogelijke meerkost een ander kleurtje voor 660€, BTW in.
Voor de M3 SR+ krijg je meer vermogen maar ben je minstens 49.780€ kwijt of ruim 30% meer. Niet iedereen zal bereid zijn die extra 12.000€ te betalen. Het lijkt me een kansrijke speler te worden in die categorie.
Mocht ik zelf op zoek zijn naar een EV in de categorie rond 40.000€ dan zou ik eerder voor de Kia e-Niro kiezen.

Ik ken een bedrijf in B (> dan 1000 werknemers) waar personeelsleden met de nieuwe car policy verplicht zijn een PHEV of een BEV te kopen. In de prijsklasse onder de 40 kEUR zijn er niet zoveel plug-in hybrides te vinden... Daar denk ik dus echt wel dat deze goed kan verkopen.